REKLAMA

Jak zaprojektować roll-up reklamowy? 10 porad, jak prawidłowo wykonać projekt graficzny rollup’a, aby był skuteczny

Na targach czy też konferencjach dobrze sprawdzą się broszury, katalogi oraz ulotki reklamowe, które w sposób łatwy, poinformują klienta o naszych artykułach/usługach. Lecz na co postawić podczas konferencji, targów handlowych, tudzież szkolenia firmowego? Naszym celem jest zaciekawienie klienta oraz jak najlepsza prezentacja – co zatem wybrać? W tym przypadku świetnym rozwiązaniem są roll-up`y reklamowe! Bardzo nowoczesna oraz innowacyjna forma reklamy!

Roll-up reklamowy – co to w ogóle jest?

Czym zatem są roll-up`y reklamowe? Są one niezwykle skutecznym rodzajem reklamy zewnętrznej, chociaż można jest stosować także wewnątrz pomieszczeń. Można je określić po prostu jako stojaki z reklamą. Każdy roll-up składa się ze stałych, niezmiennych elementów, takich jak: plansza reklamowa, kaseta z mechanizmem rolującym, wysięgnik, listwa zaciskowa, torba transportowa (jest ona używana do przewożenia samego roll-up`u).

Nie jest on więc skomplikowanym mechanizmem – łatwo się go montuje oraz demontuje, a możliwość demontażu sprawia, iż jest to mobilny rodzaj reklamy – do tego lekki i zarazem łatwy w transporcie. Jego zaletą jest także możliwość świetnej prezentacji naszych produktów oraz usług – dzięki nowoczesnemu designowi i wyszukanej grafice zaskoczymy oraz zachwycimy klientów czy też pracowników naszej firmy! Do tego wszystkiego dochodzi ekonomia – ze względu na możliwość wymiany planszy reklamowej, nasz roll-up reklamowy może okazać się dla nas inwestycją na bardzo długi czas!

Jak zaprojektować roll-up reklamowy?

Jak wiemy, roll-up`y reklamowe należą do bardzo skutecznej i innowacyjnej formy reklamy, lecz czy łatwo je zatem zaprojektować? Tak, należy tylko pamiętać o kilku ważnych kwestiach.

Od czego zacząć?

Pierwszym krokiem w projektowaniu roll-up`a reklamowego jest przemyślenie kwestii graficznej. Oczywiście ma on przyciągać wzrok klientów, zwracać uwagę na prezentowany produkt. Lecz pamiętajmy tutaj o umiarze! Zamiast krzykliwych kolorów, lepiej postawić na klasykę i elegancję, która zawsze się sprawdza. Mile widziany jest tu także minimalizm, aby nie wystraszyć potencjalnych klientów. Nasza reklama ma przecież przyciągać, a nie odstraszać. Ważna jest także kompozycja – grafika powinna być tworzona od lewej do prawej i od góry do dołu, co zapewni klientom łatwość, a zarazem komfort odbioru. Warto także zadbać o to, by wydruk był jak najlepszej jakości – jest to nasz klucz do sukcesu!

Jaka treść?

Co do treści, musi ona być „chwytliwa”, łatwa do zapamiętania. Nad tym też warto się dobrze zastanowić, by naprawdę zainteresować klienta. Najlepiej wymyślić prosty, lecz dobry slogan i dodać do tego krótki opis produktu. Lepiej ograniczyć treść i postawić na zwięzłość, nie ma potrzeby się rozpisywać – przyniesie to wtedy odwrotny efekt.

Na roll-up`ie reklamowym trzeba zawrzeć jednak obowiązkowo nasze dane teleadresowe tj. adres, nr telefonu, e-mail, stronę www naszej firmy – wszystko po to by dać możliwość potencjalnemu odbiorcy na kontakt z nami.

Najważniejsza rada co do samej treści – ma ona być przejrzysta, widoczna oraz łatwa w odczycie! (stąd też warto wybrać jakąś uniwersalną czcionkę do samego druku)

Jaki rozmiar?

Aby wybrać odpowiedni rozmiar naszej reklamy, musimy pomyśleć na jakiej przestrzeni będziemy ją wykorzystywać. Oczywiście możemy skorzystać z typowych wymiarów kaset: 85 x 200, 100 x 200, 120 x 200, 150 x 200, lecz dostępne są także te niestandardowe formaty – czasem warto pomyśleć o ich zastosowaniu, by nadać całości odrobinę innowacyjności!

Z pewnością, należy zwrócić uwagę na wytrzymałość i solidność naszej reklamy – by nie tylko doskonale prezentowała nasze produkty, lecz by także służyła nam na lata!

Przygotowanie do druku – jakie parametry?

Jeśli chociaż trochę znamy się na wydrukach, należy pamiętać o: rozdzielczości minimum 150 DPI w kolorystyce CMYK 1:1, spadach po bokach minimum 1 cm i 10 cm od dołu oraz zapisie pliku w formacie PDF lub TIFF. Jeśli nie mamy wiedzy w tej tematyce, lepiej zostawić to jakiejś renomowanej drukarni!

Czy roll-up`y reklamowe są skuteczne? Z pewnością. Czy projekt samego roll-up`a jest trudny? Nie – wystarczy tylko go dobrze przemyśleć, użyć swojej kreatywności i wyobraźni. To na pewno zaowocuje naszym świetnym występem na targach czy konferencji podczas prezentacji produktów i usług.

Więcej o roll-up’ach na stronie drukarni cyfrowej Zebra Print.

- REKLAMA - Zewnętrzne linki