115 mln zł kary dla Biedronki za niezgodność cen towarów umieszczonych na półkach z tymi naliczanymi w kasie – to efekt kontroli Inspekcji Handlowej zleconej przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Co najmniej od 2016 roku Biedronka stosuje praktyki naruszające prawa konsumenta, które polegają na braku cen przy towarze lub wyższych cenach w kasie niż na sklepowych półkach – wynika z ustaleń UOKiK. Kontrola w sklepach tej sieci handlowej została wszczęta po licznych skargach konsumentów i informacjach z Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej. Jej efektem jest 115 mln zł kary nałożonej na właściciela sieci Biedronka – spółkę Jeronimo Martins Polska.
– Cena jest jednym z najważniejszych kryteriów jakimi kierują się konsumenci przy wyborze produktów. Niedopuszczalne jest wprowadzanie konsumentów w błąd co do właściwej ceny towarów. W przypadku Biedronki klienci przez długi czas płacili najczęściej więcej niż wynikało to z ceny na sklepowych półkach. Nie zawsze mieli nawet tego świadomość – mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
[vc_facebook]