REKLAMA

Szybkie tempo życia, nadmiar obowiązków czy zwyczajny brak chęci do spędzania czasu w kuchni zamiast na świeżym powietrzu, zwłaszcza, że na dworze coraz cieplej – to argumenty przemawiające za tym, aby poszukać inspiracji na szybki i zdrowy obiad. Nie musimy spędzać godziny czy dwóch, aby ugotować coś sycącego, a jednocześnie dostarczające niezbędnych składników odżywczych. Czasem wystarczy nawet 15 minut, aby przyrządzić taki posiłek dla całej rodziny. Oto kilka pomysłów.

Makaron ze szpinakiem

Do przygotowania tego dania będziemy potrzebowali paczkę mrożonego szpinaku, śmietanę 18%, ząbek czosnku, sól i pieprz, a także ulubiony rodzaj makaronu i pół kostki sera feta.

Makaron gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu (zajmie to nie więcej niż 15 minut). W tym czasie podgrzewamy w rondelku szpinak, dodajemy posiekany czosnek, przyprawiamy solą i pieprzem oraz uzupełniamy kilkoma łyżkami śmietany. Gdy makaron będzie gotowy, odcedzamy go i mieszamy z gotowanym szpinakiem. Następnie nakładamy na talerz i na górę kładziemy kostki sera feta. Gotowe!

Ziemniaczki po wiejsku

Szybki i pyszny obiad, który dostarcza odpowiednią dawkę węglowodanów, białka oraz warzyw.  Przygotowanie go zajmie nam nie więcej niż pół godziny. Najpierw obieramy ziemniaki i gotujemy je w osolonej wodzie. Następnie kroimy w kosteczkę kiełbasę lub boczek i podsmażamy na patelni z dodatkiem piórek cebuli. W tym samym czasie gotujemy kalafior. Gdy ziemniaki i kalafior będą już w ostatniej fazie gotowania, smażymy na patelni jajko. Ziemniaki i kalafior odcedzamy, nakładamy na talerz, na wierzch nakładamy smażonkę, obok jajko sadzone i jako dodatek – kefir lub maślanka w szklance.

Naleśniki z kurczakiem i groszkiem

Naleśniki same w sobie dają mnóstwo możliwości, jeśli chodzi o przygotowanie smacznego obiadu. Można je przyrządzić na słodko lub słono. My dziś proponujemy tę drugą opcję. Najpierw smażymy kilka sztuk naleśników przyrządzonych według swojego ulubionego przepisu. Następnie filet z kurczaka kroimy w drobną kostkę i gotujemy do miękkości w 2 szklankach wody wrzaz z jedna szklanką mrożonego groszku. Następnie odcedzamy i dodajemy szklankę jogurtu naturalnego, dusimy przez kilka minut z dodatkiem soli i pieprzu, na koniec dodajemy odrobinę sera pleśniowego i gdy ten się roztopi, kończymy duszenie. Farsz nakładamy na naleśnik, zawijamy i podsmażamy chwilę.

Cukinia faszerowana

W tym daniu możemy wykorzystać właściwie wszystko, co mamy w lodówce. Najważniejszym składnikiem będzie jednak cukinia, którą myjemy, przekrawamy wzdłuż, usuwamy miąższ. Następnie robimy farsz: mieszamy w miseczce miąższ z cukinii, dodajemy posiekany ząbek czosnku, garść tartego sera żółtego, ulubione przyprawy, 2 łyżki śmietany i całość dusimy na łyżce oleju aż ser się roztopi. Na osobnej patelni podsmażamy w międzyczasie kiełbaskę –  to rozwiązanie opcjonalnie, jeśli wolimy danie bezmięsne, rezygnujemy z tego elementu. Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni Celsjusza, wewnętrzną stronę cukinii skrapiamy oliwą, nakładamy farsz i zapiekamy ok. 20-25 minut.

Smaczny, pożywny i zdrowy obiad można przyrządzić w bardzo prosty sposób w mniej niż 30 minut. Wystarczy odrobina wyobraźni i kilka inspiracji, aby każdego dnia, nie tracąc na to zbyt wiele czasu, przygotować pyszne, urozmaicone posiłki dla siebie i swoich bliskich.

Artykuł przygotowany we współpracy z serwisem dla kobiet kobietawmiescie.com.pl

- REKLAMA -


Zewnętrzne linki