czwartek, 9 maja, 2024

Ładunek ponadgabarytowy – kierunek Skandynawia

Strona głównaInformator / Materiały zewnętrzneŁadunek ponadgabarytowy – kierunek Skandynawia

Ładunek ponadgabarytowy – kierunek Skandynawia

- Advertisement -

W transporcie ładunków ponadgabarytowych wszystko wymaga doświadczenia, synchronizacji i dobrego planu. Dlaczego? Po pierwsze, mamy do czynienia z ładunkiem przekraczającym dopuszczalne normy, czy to w rozmiarze, czy w wadze lub w obu tych miarach.

Transport takich materiałów wymaga doboru odpowiednich tras i przystosowanego do specyficznych rozmiarów sprzętu. Po drugie, sam kierunek, jakim jest Skandynawia, stawia przed przewoźnikiem niemałe wyzwania. Trudne warunki atmosferyczne, specyficzne uwarunkowania obyczajowe i dostawy w trybie just in time – tutaj ogromną rolę odgrywa doświadczenie i przygotowanie awaryjnych planów.

Na co należy się przygotować, planując transport ponadgabarytowy?

Wyznaczenie trasy

Zanim jeszcze nasz towar wyruszy w drogę, musimy opracować dokładny plan trasy. Jest to istotne z tego względu, iż towar ponadgabarytowy przekracza dopuszczalne normy na danych odcinkach, co wymaga odpowiednich zezwoleń. Dodatkowo, należy upewnić się, że infrastruktura drogowa jest w stanie nam taki transport umożliwić. Czasem może okazać się to bardzo trudne (na drodze występują zwężenia, wysepki), więc albo trzeba zmienić trasę, albo zdemontować czasowo przeszkody. W przypadku, gdy transport ma się odbywać po moście, należy zdobyć odpowiednie ekspertyzy. Wszystko rozbija się o skonstruowanie porządnego planu i zdobycie jak najwięcej informacji na temat trasy, którą wyznaczyliśmy.

Źródło: Scandinavian Express

Zezwolenia

Jeśli już o trasie mowa, transport materiałów ponadgabarytowych wymaga zdobycia odpowiednich zezwoleń od organów państwowych. Są one płatne (tak jak w Polsce) lub nie (jak, na przykład, w Skandynawii) i umożliwiają nam zrealizowanie transportu zgodnie z wyznaczonymi normami. Od logistyka wymaga to szeroko zakrojonej współpracy z instytucjami państwowymi. Pozwolenia często wystawiane są na określony dzień i godzinę i dotyczą tylko i wyłącznie transportu, który zgłosiliśmy. Niestety, na terenie UE proces ten nie został jeszcze zunifikowany i w każdym kraju, przez który ma odbywać się nasz transport, należy się starać o pozwolenia osobno. Za ich brak grożą duże kary finansowe.

Flota

Znaczenie ma także sprzęt, który wybierzemy do transportu. Z pomocą technicznych rysunków i we współpracy z inżynierami, możemy właściwie dobrać pojazd do wymagań transportu. Do wyboru najczęściej mamy cztery rodzaje naczep: tele, tieffbet, semi oraz modułowe.

Flota powinna być przystosowana do niełatwych warunków pogodowych, jakie panują na drogach Skandynawii zimą. Odpowiednie opony oraz łańcuchy, załoga, która dobrze mówi po angielsku i plan awaryjny – te rzeczy gwarantują nam bezpieczeństwo i terminowość transportu.

Co usprawnia transport?

Przede wszystkim, stałe umowy z armatorami promowymi, które zapewniają nam miejsce na promach przez cały rok, bez względu na obłożenie turystyczny, czy na przykład, święta. Dzięki temu, możemy szybko i bez przeszkód dostarczyć transport drogą wodną. Poza tym, znajomość przepisów i restrykcji panujących na placach budowy, do których przestrzegania załoga jest bezwzględnie zobowiązana, a także możliwość sprawnego porozumienia się z osobami odpowiedzialnymi za odbiór transportu, znacznie upraszcza i przyspiesza całą procedurę. Zanim wyruszymy w drogę, należy upewnić się także, że miejsce rozładunku jest przystosowane do odbioru towaru ponadgabarytowego.

- Advertisment -

Dwie wizje miasta – zapowiedź spotkania LIVE Forum Polityczne Dąbroś i Dudkowski

Marcin Dudkowski i Mateusz Dąbroś serdecznie zapraszają na kolejny odcinek LIVE poświęcony bieżącym wydarzeniom z Jaworzna - Forum Polityczne Dąbroś i Dudkowski. Ten odcinek...

Matury 2024. 8 maja – matematyka

Drugi dzień matur, czyli dzień egzaminu z matematyki. Zapytaliśmy maturzystów, jakie mają wrażenia po rozwiązaniu zadań. Matura 2024 się rozkręca. Dzień matematyki jest dla niektórych...

Za nami pierwszy dzień XVI Europejskiego Kongresu Gospodarczego

Za nami pierwszy dzień XVI Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Jest to szerokie, różnorodne i otwarte forum debaty o przyszłości europejskiej i polskiej gospodarki. Wydarzenie trwa...