piątek, 26 kwietnia, 2024

Jak działa Google? Pozycjonowanie strony od podstaw

Strona głównaInformator / Materiały zewnętrzneJak działa Google? Pozycjonowanie strony od podstaw

Jak działa Google? Pozycjonowanie strony od podstaw

- Advertisement -

Działania reklamowe są gwarantem sukcesu firmy. Jeśli wnikliwie prześledzimy historie wielkich firm, zauważymy wspólny mianownik łączący wszystkie przykłady zyskiwania ogromnej popularności. To, co wpłynęło na ogromny sukces takich firm jak Google czy Facebook to rozsądna strategia marketingowa, zapewniająca pozytywny odbiór tych przedsiębiorstw w internecie. Przykłady w skali makro najpełniej oddają zalety, jakie niesie za sobą stosowanie rozległych działań reklamowych w sieci. Sukces nie przychodzi jedynie do największych potentatów i gigantycznych przedsiębiorstw. Działania w mniejszej skali, przeznaczone dla małych firm, są także bardzo skuteczne. Przekonują się o tym przedsiębiorcy, którzy postawili na reklamę w internecie. Działania w internecie nie są jednak tak proste, jak tworzenie reklamy zewnętrznej czy prasowej. Aby skutecznie pozycjonować swoją witrynę w wyszukiwarkach, trzeba wiedzieć jak działa Google i poznać podstawowe techniki SEO związane z optymalizacją stron.

Największa wyszukiwarka świata – jak działa Google?

Internetowa wyszukiwarka to jedno z najpotężniejszych narzędzi amerykańskiego potentata z branży komputerowej. W zależności od badań, od 77% do 98% wyników wyszukiwania trafia do Google. Z dużą dozą pewności możemy stwierdzić, że jeśli czegoś szukamy w internecie, to wyszukiwarka Google będzie najlepszym sposobem na znalezienie szczegółowych odpowiedzi na nasze zapytania.

Z usług firmy korzysta ponad 3,2 miliarda osób na całym świecie. To absolutny rekord i wielki fenomen, jakim nie może poszczycić się żaden inny portal internetowy. Jak działa Google? Indeksuje ono wiele zapytań dotyczących m.in. stron internetowych czy treści przesłanych przez użytkowników za pomocą powiązanych aplikacji.

Google uzyskuje informacje także z innych źródeł, takich jak internetowe bazy danych czy skany książek. Warto wspomnieć, że Google nie posiada jednego wielkiego rejestru wszystkich stron internetowych, zatem działania związane z eksplorowaniem sieci wykonywane są nieustannie.

Nie przeszkadza to jednak w hierarchizowaniu zapytań o danej frazie. Jeśli wpiszemy coś w wyszukiwarkę, dostaniemy szereg odpowiedzi dotyczących wspomnianego wyrażenia. Nie będą jednak to informacje podawane w czasie rzeczywistym, a odpowiedzi, które zostały odpowiednio zindeksowane i przygotowane przez algorytm Google.

Zobacz wideo poradnik

Jak działa Google? 5 wskazówek, aby strona mogła się pozycjonować w wynikach wyszukiwania?

Źródło: Paweł Duda – specjalista SEO w Projekt Marketing – https://projektmarketing.pl/oferta/pozycjonowanie-stron-www/

O tym, jak działa Google najlepiej przekonać się na przykładzie działania niewielkiej firmy, która chciałaby zaistnieć w przestrzeni internetowej. Po utworzeniu strony internetowej nowo powstałej firmy, Google będzie praktycznie pomijać jej nazwę w wynikach wyszukiwań. Aby fraza z nazwą firmy lub z ofertą tego przedsiębiorstwa zaczęła się pojawiać na topowych miejscach Google, nieuniknione będzie podjęcie działań reklamowych, określanych mianem pozycjonowania.

Budujemy pozycję firmy w wyszukiwarce Google – 3 podstawowe warunki

Aby można było rozpocząć proces pozycjonowania, wymagane jest spełnienie kilku warunków. Strona musi zostać zindeksowana, czyli „zatwierdzona” przez Google i dopiero wtedy możemy zacząć budować jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Aby pozytywnie przejść proces zaaprobowania, musimy spełnić szereg zadań technicznych związanych z naszą stroną internetową:

Po pierwsze: roboty sieciowe – mili goście na naszej stronie. Aby nasza strona mogła być dobrze pozycjonowana, musi zostać dodana do wyników wyszukiwania Google. Proces akceptowania naszej witryny związany jest z odnalezieniem strony internetowej przez roboty, np. Google-boty. Są to narzędzia, które nieustannie przeczesują sieć w poszukiwaniu nowych stron. Jeśli nasz portal blokuje dostępność dla robotów, możemy być pewni, że nasza strona nie zostanie zindeksowana w wynikach wyszukiwań i nie będzie mogła rozpocząć pozycjonowania w Google.

Po drugie: odpowiednia konstrukcja naszego portalu. Zbyt skomplikowana budowa naszego serwisu nie jest sprzymierzeńcem w walce o zdobycie popularności w Google. Posiadanie wielu podstron, często schowanych głęboko pod sobą, może być dużym problemem dla robotów sieciowych. Zła budowa strony utrudnia lub całkowicie uniemożliwia indeksowanie niektórych podstron, w efekcie czego roboty sieciowe będą gubić się w jej strukturze. Wiemy jak działa Google i jakimi skomplikowanymi narzędziami się posługuje. Jeśli zatem one będą bezradne i zagubione, to możemy być pewni, iż użytkownicy odwiedzający nasz portal również zgubią się w czeluściach źle zaprojektowanej strony internetowej.

Po trzecie: sukcesywnie budowanie pozycji. Im dłużej nasza strona funkcjonuje w sieci, tym większe prawdopodobieństwo że odniesiemy sukces. Google premiuje serwisy, które mają określoną pozycję w sieci i przyciągają użytkowników. Można powiedzieć, że jest to zamknięte koło – jeśli wprawimy w ruch maszynę, będzie ona się samo napędzać! Ważne jest zatem, aby nie zrażać się początkowymi porażkami i brakiem rezultatów pracy pozycjonera. Efekty przyjdą, jednak nie tak szybko jak byśmy chcieli.

pozycjonowanie strony w GoogleZobacz wideo poradnik

6 najważniejszych prac pozycjonera.

Pozycjonowanie – furtka do budowania prestiżu

Jak można zdefiniować pozycjonowanie? To przede wszystkim szereg niezwykle skrupulatnych i dokładnych działań, wykonywanych przez specjalistę z branży SEO zarówno na stronie pozycjonowanej, jak i poza stroną pozycjonowaną. Ich celem jest podniesienie pozycji strony w Google, zwiększenie autorytetu strony – co finalnie będzie skutkowało poprawą ruchu organicznego w serwisie i nowymi klientami napływającymi do promowanej firmy za pośrednictwem wyszukiwarki Google.

Zadaniem pozycjonera jest zbudowanie prestiżu i dużej popularności strony internetowej w serwisach takich jak Google. Praca pozycjonera to odpowiedzialne zajęcie. Musi on mieć dużo pomysłów i potrafić wdrażać je w rzeczywistość. Pozycjoner wie, jak działa Google i rozumie, co powinien zrobić, aby zwiększyć pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwań.

Na zakończenie należy pamiętać, że tanie pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach internetowych może się źle skończyć, dlatego trzeba z dużą dozą ostrożności rozpatrywać tanie oferty SEO.

Źródło:

https://www.fandroid.com.pl/tanie-pozycjonowanie-stron,23807

https://mlodzinadorobku.pl/tanie-pozycjonowanie-seo/

- Advertisment -

Służby interweniowały w dwóch zdarzeniach drogowych

Straż Pożarna brała udział w działaniach ratowniczych w dwóch poważnych zdarzeniach drogowych z dnia 24 kwietnia. Karetki przewiozły uczestników do szpitala. Dyżurny Stanowiska Kierowania Komendy...

Europejski Tydzień Szczepień 24-30 kwietnia 2024 r.

Europejski Tydzień Szczepień to inicjatywa Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Powstała w celu podkreślenia znaczenia szczepień. Niestety w ostatnich latach zauważa się coroczny spadek zaszczepionych...

Michał Kirker zapowiada otwarty dialog i współpracę na rzecz miasta

Michał Kirker, wybrany radnym najbliższej kadencji, zapowiada kontynuowanie działań na rzecz mieszkańców i miasta. Michał Kirker udzielił wywiadu naszej redakcji. Opowiada w nim o planach...