Kolejne kroki mobilności miejskiej. Co dalej?

Czy w Jaworznie samochody zastąpione zostaną rowerami? Niewykluczone, że tak.

REKLAMA

Miejskie Centrum Integracji Transportu już prawie gotowe i czeka na otwarcie a o dalszym rozwoju mobilności miejskiej i związanych z nią inwestycjach rozmawiali uczestnicy konferencji i warsztatów pn. „Kolejne kroki mobilności miejskiej. Co dalej?”.

W spotkaniu udział wzięli m.in. przedstawiciele Śląskiej Rady Rowerowej. Czy Jaworzno ma szansę dorównać rowerowym standardom znanym z krajów Beneluksu? W opinii urzędników – tak. Dowodem na to ma być parking dla rowerów Bike&Ride przy centrum przesiadkowym, Velostrada i nowe drogi rowerowe.

Co następne? Aleksander Kopia, Oficer Rowerowy Województwa Śląskiego w czasie spotkania przedstawił program stworzenia industrialnych tras rowerowych – Velo Silesia.

Jak mówił oficer – większość turystycznych tras rowerowych w północnych Włoszech czy Francji budowanych jest m.in. pod kątem turystów rowerowych z Niemiec i płynących z tego przychodów dla lokalnych przedsiębiorców. Czy to dodatkowy argument na korzyść budowania nowej infrastruktury rowerowej w Jaworznie i całym województwie? Z pewnością tak.

Podobno kto stoi w miejscu, ten się cofa. Skoro Jaworzno nadal może pełnić funkcję lidera wśród rowerowych rozwiązań, to może w końcu uda się uruchomić system rowerów miejskich? Byłoby całkiem miło.

przeczytaj też: 

Miejskie Centrum Integracji Transportu prawie gotowe!

 

przeczytaj też: 

Członek „Niepokonani Jaworzno” w Śląskiej Radzie Rowerowej

- REKLAMA -
Zewnętrzne linki

2 KOMENTARZE

  1. Dwie spektakularne inwestycje nic tak naprawdę nie zmieniły.Do Ciężkowic, Jelenia, Byczyny czy Szczakowej nie ma drogi rowerowej są tylko odcinki.Aby przejechać przez centrum też niestety trzeba jechać jezdnią.Jaworzno już dawno powinno mieć dzielnice połączone drogami rowerowymi.Wydawane są pieniądze na inwestycje w centrum a niestety dzielnice w tym temacie są zaniedbane.Wiele jest jeszcze do zrobienia.

    • Zdecydowanie się zgadzam. Im więcej będzie takich komentarzy, tym szybciej to się zmieni. Nawet plany przedstawione na konferencji nie zapowiadają rewolucji – jak dobrze pójdzie, to w ciągu kilku następnych lat będziemy mieli połączenie centrum z Podwalem, Byczyną i Dąbrową Narodową (no może nie do końca, bo nie wiadomo czy będzie przejazd w poprzek DK79). A co z całą resztą osiedli?