Reklama w e-commerce. W co zainwestować?

E- commerce
REKLAMA

Dobra reklama jest warunkiem sukcesu sklepu – zarówno tego stacjonarnego, jak i internetowego. Bez rozpuszczania wici o naszych usługach, nie możemy liczyć na żaden zarobek. Dlatego należy zainwestować w solidną promocję, która wzmocni pozycję naszego biznesu i zaprezentuje go szerszemu gronu potencjalnych odbiorców. Na jakie formy reklamy warto przeznaczać pieniądze? Na co powinniśmy zwrócić uwagę? Podpowiadamy!

Google Adwords

Jedną z najbardziej efektywnych metod promowania e-commerce jest korzystanie z Google Adwords, którego optymalne użycie jest źródłem taniej konwersji. Ale żeby tak się stało, kolejne kampanie muszą być mądrze wykorzystane i zoptymalizowane. Musimy mierzyć realizację celów, stworzyć listę wykluczeń słów kluczowych. Im bardziej szczegółowe frazy, tym lepiej dla kosztów konwersji. System Google umożliwia emisję reklam graficznych, tekstowych i video. Zanim zaczniemy pierwsze inwestycje, zastanówmy się, która forma będzie dla naszego interesu najodpowiedniejsza. Co ważne, pierwsze wyniki rozsądnie poprowadzonej kampanii Adwords widać bardzo szybko. Widoczność strony może wzrosnąć z dnia na dzień.

Content Marketing

Dobry sklep internetowy to – w oczach potencjalnego klienta – ten, który ma sekcję blogową. Content Marketing jest jedną z najlepszych metod budowania pozycji marki. Publikowanie wysokiej jakości, merytorycznych i ciekawych artykułów to świetny sposób na wykreowanie się na eksperta w danej dziedzinie. A od kogo najchętniej kupujemy? Od kogoś, kto poznał branżę od podszewki, kto oprócz produktu oferuje nam także wiedzę. Przemyślany Content Marketing to jednak nie tylko tekst, ale też obraz czy video. Dopiero taka spójna komunikacja pozwoli nam zwiększyć ruch na stronie i zachęcić użytkowników do zakupów.

Product feed

Żaden solidny e-handlarz nie może zapomnieć o sposobie prezentowania produktów w swoim butiku. Żeby platforma była spójna, estetyczna i zachęcała do zakupów, powinna „żyć” i nieustannie się aktualizować. Pomóc w tym mogą odpowiednie narzędzia, np. Feedink, czyli kompleksowe wsparcie w zarządzaniu plikiem produktowym. Plik ten, nazywany także product feedem, to miejsce, w którym można znaleźć wszystkie informacje na temat artykułów dostępnych w naszym sklepie. Dobrze skonstruowany jest bezbłędnym sposobem na łatwe aktualizowanie oferty i prezentowanie swoich produktów. Zautomatyzowany system stanowi ułatwienie dla właściciela biznesu, który nie musi własnoręcznie przerabiać strony kilka razy w tygodniu. Żeby sprawnie kontrolować plik produktowy, najlepiej skorzystać z dopracowanego, wartościowego instrumentu, jakim jest Feedink.

Social media

Na co dzień warto pamiętać też o wielkiej sile mediów społecznościowych. W zależności od tego, czym handlujemy, będziemy wybierać co prawda inne platformy, ale jedna zasada pozostanie niezmienna: social media to dzisiaj jedno z lepszych narzędzi marketingowych. Tutaj spędzamy wolny czas, dzielimy się informacjami, tu kontrolujemy, co się dzieje na świecie i tu, coraz częściej, robimy zakupy. Facebook czy Instagram pozwoli stosunkowo niewielkim kosztem dotrzeć do dużej liczby odbiorców. Musimy to wykorzystać.

- REKLAMA -

Zewnętrzne linki

2 KOMENTARZE

  1. W moim przypadku opłacalna stała się niewielka inwestycja w narzędzie bazo.io. Proste narzędzie, a poskutkowało znacznym zwiększeniem sprzedaży, dzięki informacjom uzyskanym z naszej strony internetowej. Nasze oferty były wysyłane do potencjalnych kontrahentów, którzy odwiedzali naszą stronę dość często, a odzew był spory.