REKLAMA

Katalog promocyjny to publikacja przedstawiająca listę produktów lub usług wraz z opisami, cenami i innymi szczegółami, takimi jak obrazy lub adresy. Istnieje wiele sposobów na zoptymalizowanie treści marketingowych do sprzedaży, ale to właśnie druk katalogów jest w obecnych cyfrowych czasach na tyle unikalny, że pozwala dotrzeć do zainteresowanej grupy odbiorców.

Po co publikować katalogi produktów?

Katalogi produktów działają, ponieważ pomagają markom docierać do większej liczby klientów, więc ich komunikaty marketingowe i oferty mają istotniejszy wpływ. W konsekwencji firmy sprzedają więcej i to przy mniejszym nakładzie finansowym poniesionym na promocje, ponieważ od razu trafiają do takich osób, które rzeczywiście chcą coś kupić.

Druk katalogów pozwala na dotarcie do ludzi w domu, pracy, zakładach kosmetycznych, w poczekalniach. Nie trzeba czekać, aż klienci wejdą do sklepu, żeby rozejrzeć się za produktami. Wystarczy podać im wszystkie istotne szczegóły na papierze, aby mogły one ich zainteresować.

Na stronie drukarni JKB Print znajduje się wiele opcji drukowania katalogów reklamowych, więc dobór takich, które będą pasować idealnie do stylu firmy i branży, w jakiej działa, jest niezwykle prosty.

Druk katalogów – dlaczego warto?

1. Katalogi wpływają na decyzje zakupowe

Katalogi mają większy wpływ na decyzje zakupowe niż strony internetowe czy reklamy telewizyjne. Stowarzyszenie DMA wyjaśnia, że ​​dzieje się tak dlatego, że tam, gdzie marketing online jest pasywny, poczta bezpośrednia jest aktywna. Direct mailingi wymagają dotyku, aby odbiorca coś z nim zrobił. A lepsze wskaźniki odpowiedzi sprawiają, że zwrot z inwestycji opłaca się zarówno w przypadku dużych, jak i małych firm.

2. Ludzie angażują się w treści dostępne w katalogu

Poprzez treści i obrazy katalogi zabierają ludzi w podróż, a nawet przygodę – oglądając np. zdjęcia z pięknie umeblowanymi pokojami, klienci podświadomie przenoszą te wizje do swojej rzeczywistości i zaczynają chcieć się nią otaczać. Dlatego katalogi zachęcają do głębszego zaangażowania i odwiedzenia sklepów, a także prawdziwego obcowania z produktami. 

Ważne! Badania pokazują, że średni czas przechowywania katalogów wynosi 20,3 dni.

Druk katalogów pozwala na wprowadzanie nowych pomysłów. Tworzą one świadomość i inspirują konsumentów do kupowania za pośrednictwem innych kanałów. Specjaliści do spraw promocji są pewni, że katalogi odnoszą największe sukcesy, gdy są włączone w rozbudowaną kampanię marketingową, co pozwala przyciągnąć klientów do witryn e-commerce w celu optymalizacji zakupów.

3. Katalogi wypełniają lukę pomiędzy światem fizycznym i cyfrowym

Kiedy papier i piksele zbiegają się, zdarzają się niesamowite rzeczy. Katalogi oferują doskonałą platformę fizyczną do integracji dynamicznych technologii cyfrowych, takich jak rzeczywistość rozszerzona (AR), kod QR, komunikacja w terenie (NFC) i znacznie więcej. Technologie te mogą pomóc w dostarczaniu interaktywnych wrażeń, które zachęcają konsumentów do zapamiętania marki i skonfrontowania swoich wirtualnych przeżyć z rzeczywistością.

- REKLAMA -
Zewnętrzne linki