REKLAMA

Bycie widocznym we współczesnym internecie to nie lada wyzwanie – musimy konkurować z dziesiątkami stron zajmującymi się podobną tematyką i to zarówno pod względem jakości świadczonych usług jak i dostępnych treści. Z tego powodu ważnym jest, aby nasz content był możliwie jak najbardziej atrakcyjny dla odbiorcy i zachęcał do kliknięcia akurat w naszą witrynę. Co możesz zrobić, aby twoja praca dała należyte efekty? Jak sprawić, żeby pozycjonowanie SEO było jeszcze skuteczniejsze, niż zwykle? Wystarczy, że zadbasz o kilka kluczowych kwestii.

1. Wszystko w nadmiarze szkodzi

2. Nie traktuj odbiorców jak roboty

3. Kopiowanie cudzej pracy jest passe

4. Multimedia pomogą ci zdobyć uwagę czytelnika

5. Jeżeli nie wiesz jak, poproś profesjonalistę

Wszystko w nadmiarze szkodzi

Aby pozycjonowanie spełniało swoją rolę wykorzystuje się oczywiście frazy kluczowe, po których użytkownik jest w stanie później wyszukać naszą stronę. Sęk w tym, aby nie wybierać zbyt wielu fraz na raz i nie pakować ich “seryjnie” w każdy tekst, jaki publikujemy na stronie. Jeżeli twoja firma wymaga pozycjonowania pod wiele fraz, lepiej dodać kilka krótszych, ale oddzielnych tekstów, z których każdy będzie zawierał 1-2 słowa kluczowe, niż jeden bardzo długi, w którym upchnięte zostaną wszystkie frazy. Po pierwsze dłuższy tekst gorzej się czyta, ze względu na specyfikę monitorów i ekranów, z których korzystamy, a po drugie taki artykuł od razu zostanie przez użytkownika rozpoznany jako reklama, a nie chęć podzielenia się istotną informacją. Na dłuższą metę takie działanie może skutecznie zniechęcić odbiorców do twojej strony, w wyniku czego osiągniesz efekt odwrotny od założonego.

Nie traktuj odbiorców jak roboty

Skuteczne SEO to SEO tworzone przede wszystkim dla drugiego człowieka – odbiorcy twojego tekstu. Oczywiście, roboty Google przeskanują twojego bloga czy stronę pod kątem słów kluczowych, jednak ostatecznie to inny człowiek będzie je czytał. Jeżeli tekst nie będzie w stanie go zainteresować, stracisz potencjalnego klienta. Aby zwiększyć szansę na pozytywny odbiór contentu powinieneś zadbać o to, by tekst był odpowiednio sformatowany: podzielony na zwięzłe akapity, napisany poprawną polszczyzną, ale też raczej unikający bardzo wyszukanego, trudnego słownictwa. Pamiętaj, że większość czytelników raczej nie będzie posiadało w twojej dziedzinie zawodowej równie dużej i rozległej wiedzy, co ty, więc musisz zadbać, aby tekst był przystępny również dla takiego odbiorcy.

Kopiowanie cudzej pracy jest passe

Cała magia SEO polega na tym, że za pomocą dobrych jakościowo, oryginalnych tekstów kładziemy podwaliny pod e-marketing dla wybranej firmy. Z tego punktu można pójść w wiele innych form promocji, jak marketing szeptany czy link building. SEO zakłada, że udostępniane przez ciebie teksty będą unikalne – jeżeli skopiujesz je z czyjejś strony to nie tylko naruszysz prawa autorskie twórcy, ale także zostaniesz zaszufladkowany jako kopia przez roboty Google. Co to oznacza w praktyce? Nie dość, że nie dosięgniesz upatrzonej pozycji w wynikach wyszukiwania, to jeszcze narazisz się na z góry przegrany proces i konieczność zapłacenia odszkodowania, jeżeli autor lub właściciel oryginalnych tekstów połapie się, że je skopiowałeś.

Multimedia pomogą ci zdobyć uwagę czytelnika

Wzrok człowieka jest “zaprogramowany” tak, aby w pierwszej kolejności wychwytywać ruch i zróżnicowanie kolorów. Jeżeli więc opatrzysz swoje teksty ciekawymi grafikami lub krótkim video, zdecydowanie poprawisz ich jakość, z punktu widzenia odbiorcy. To właśnie dlatego wiele firm decyduje się obecnie nie tylko na samo SEO, ale np. również na prowadzenie kanału na YouTube. Takie mieszanie różnych mediów i technik pozwoli twojej stronie na łatwiejsze wybicie się na dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Jeżeli nie wiesz jak, poproś profesjonalistę

Skuteczne SEO daje naprawdę długotrwały efekt, jednak poprowadzone niewłaściwie może również utrudnić ci osiągnięcie odpowiedniej pozycji w wyszukiwarce. Z tego względu jeżeli nie wiesz, w jaki sposób zacząć, a nie chcesz lub nie masz czasu uczyć się, jak tworzyć dobry content, lepszym pomysłem będzie wynajęcie specjalisty, który zrobi to za ciebie. Dodatkowym atutem zlecania tego zadania komuś innemu jest oszczędność twojego czasu i pieniędzy, ale także fakt, że większość osób zajmujących się SEO potrafi również realizować inne strategie marketingu internetowego. Dzięki temu możesz zlecić kompleksowe działania jednej osobie lub agencji, bez konieczności zastanawiania się, kogo do czego wybrać.

Bezpieczne i skuteczne pozycjonowanie strony to często nie lada wyzwanie. W zależności od branży proces może zająć całkiem sporo czasu, jednak nagrodą za cierpliwe tworzenie dobrej jakości contentu jest wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania. Jeżeli sam nie wiesz, jak się za to zabrać, nie wahaj się zatrudnić profesjonalisty – zaoszczędzisz zarówno wspomniany czas, jak i pieniądze oraz nerwy, które mogłyby się pojawić w przypadku nie osiągnięcia pożądanego wyniku.

undefined

- REKLAMA -

Zewnętrzne linki