Seniorzy to rosnąca grupa konsumentów, która często nie zna praw jakie jej przysługują. Nie znając swoich praw seniorzy nie wiedzą jak złożyć reklamacje lub niechętnie je składają, nie walczą o swoje prawa, wierzą w zapewnienia sprzedawcy, co wykorzystują nieuczciwi przedsiębiorcy
Powszechne jest podszywanie się pod sprzedawcę prądu, wprowadzanie w błąd co do leczniczych właściwości produktów.
Seniorze, pamiętaj, że:
• Masz prawo powiedzieć „nie”. Uważaj, gdy odbierasz telefon z gazowni,
elektrowni, telekomunikacji, a konsultant twierdzi, że ma lepszą ofertę. Odłóż słuchawkę i zadzwoń do swojego dotychczasowego sprzedawcy prądu, gazu lub operatora. Upewnij się, że rzeczywiście wprowadza lepsze stawki.
• Jesteś zaproszony na badania słuchu, wzroku lub badania ogólne upewnij
się kto jest zapraszającym.
• Idziesz na pokaz, aby odebrać „nagrodę”? Uważaj: zostaw dowód i
odcinek emerytury w domu, w przeciwnym razie sprzedawca „pomoże” ci zaciągnąć
kredyt na produkty, których nie potrzebujesz. Zaproszenie na „bezpłatne badania”,
„odbiór nagrody”, „pokaz kulinarny”, może oznaczać sprzedaż kosztownych produktów.
Nie daj się zmanipulować.
• Zakupiłeś towar na pokazie masz 14 dni na to, aby odstąpić od tej umowy.
Wyślij sprzedawcy listem poleconym oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Zachowaj
potwierdzenie nadania przesyłki.
• Krystyna Banasik Miejski Rzecznik Konsumentów