piątek, 26 kwietnia, 2024

Co z budową wiaduktu w ciągu ul. Ciężkowickiej

Strona głównaDzielniceCiężkowiceCo z budową wiaduktu w ciągu ul. Ciężkowickiej

Co z budową wiaduktu w ciągu ul. Ciężkowickiej

- Advertisement -

Niektórzy mieszkańcy Ciężkowic mogą być zaniepokojeni pojawiającymi się informacjami o wstrzymaniu projektu budowy wiaduktu w ciągu ul. Ciężkowickiej. Pojawiające się informacje są jednak błędne, gdyż kolej nie odstąpiła od jego budowy, a co więcej znalazła nawet źródło jego finansowania.

Pojawiające się informacje o wstrzymaniu projektu budowy wcześniej wspomnianego wiaduktu spowodowałoby sparaliżowanie dzielnicy, gdyż po skończeniu modernizacji linii E30 na odcinku Szczakowa-Kraków, spodziewane jest zwiększenie ruchu kolejowego, co wiązałoby się z częstym zamykaniem przejazdu kolejowego, tworzeniu korków i przede wszystkim utrudnieniu dojazdu do Centrum, czy powrotu do dzielnicy.

Jednak PKP PLK uspokaja, gdyż zarządca narodowej sieci kolejowej znalazł już sposób finansowania i chce, aby inwestycja nastąpiła jeszcze w bieżącej perspektywie środków unijnych, czyli do końca 2020 roku.

W przypadku „zawieszenia” projektu, a później rezygnacji z jego wykonania, mieszkańcy Ciężkowic musieliby prawdopodobnie czekać kilka kolejnych lat na następny budżet unijny, który umożliwiłby budowę wyczekiwanego wiaduktu w ciągu ul. Ciężkowickiej.

Jednak ku uciesze mieszkańców Ciężkowic, PKP PLK jest w pełni przygotowane do wdrożenia projektu w życie. Wydanie decyzji środowiskowej oraz uzyskanie pozwolenia na budowę doprowadzi do przetargu, który wyłoni wykonawcę prac inżynieryjno-budowlanych oraz realizacji inwestycji.

Zaprezentowany mieszkańcom projekt budowlany wiaduktu przeszedł kilka zmian, które minimalizują liczbę budynków przeznaczonych do wysiedlenia, co niestety jest niezbędnym krokiem przy budowie tak dużego przedsięwzięcia.

Budowa wiaduktu w ciągu ul. Ciężkowickiej oprócz ułatwienia w dojeździe do lub z Ciężkowic zwraca przede wszystkim uwagę na bezpieczeństwo mieszkańców. Po skończonej modernizacji linii E30, najszybsze pociągi pasażerskie będą rozwijały prędkość prawie 160 km/h, a towarowe do 120 km/h, co w przypadku nierozważnego zachowania kierowców oraz pieszych, awarii szlabanów czy innej usterki może doprowadzić do tragedii, w której prawdopodobnie zginie wiele osób. Aby zapobiec tak tragicznemu scenariuszowi, wymagana jest likwidacja, a przynajmniej znaczna redukcja przejazdów kolejowych w poziome szyn, zwłaszcza w terenach zurbanizowanych.

NU

[vc_facebook]

- Advertisment -

Dzielnicowy w czasie wolnym od służby zatrzymał złodzieja

Jaworznicki dzielnicowy, będąc już po służbie, zatrzymał w sklepie złodzieja alkoholu. Ujęty na gorącym uczynku 34-latek został ukarany mandatem. Będący po służbie dzielnicowy, starszy sierżant...

Służby interweniowały w dwóch zdarzeniach drogowych

Straż Pożarna brała udział w działaniach ratowniczych w dwóch poważnych zdarzeniach drogowych z dnia 24 kwietnia. Karetki przewiozły uczestników do szpitala. Dyżurny Stanowiska Kierowania Komendy...

Przerwa w dostawie wody 26 kwietnia 2024

Wodociągi Jaworzno informują przerwach w dostawie wody 26 kwietnia, które są wynikiem konieczności przeprowadzenia prac eksploatacyjno-remontowych przez pracowników spółki. Wody nie będzie 26 kwietnia od...