sobota, 27 kwietnia, 2024

Agencje interaktywne a agencje reklamowe – czym się różnią?

Strona głównaInformator / Materiały zewnętrzneAgencje interaktywne a agencje reklamowe – czym się różnią?

Agencje interaktywne a agencje reklamowe – czym się różnią?

- Advertisement -

Mimo tego, że terminy agencje reklamowe i agencje interaktywne są bardzo często stosowane zamiennie, warto wiedzieć, że nie jest to jedno i to samo. Zadaniem, jakie stawiają przed sobą agencje interaktywne jest bowiem promowanie, kreowanie wizerunku oraz reklamowanie swoich klientów w Internecie. Agencje reklamowe pracują natomiast głównie w oparciu o tradycyjne media, czyli telewizję, prasę oraz radio.

0,9Internet jako podstawowe narzędzie promocji i reklamy

Agencje interaktywne pojawiły się wraz z rozwojem oraz ekspansją Internetu. Światowa sieć www już dawno przestała być bowiem traktowana jedynie jako źródło informacji oraz narzędzie łączące ze sobą różne zakątki świata, ale stała się światową potęgą wykorzystywaną obecnie także do promocji firm oraz świadczonych przez nie usług. Zdecydowana większość użytkowników Internetu wprost przyznaje bowiem, że dziś to właśnie Internet jest dla nich podstawowym narzędziem służących do wyszukiwania firm, produktów oraz usług. Obecność w Internecie to obecnie swoiste „być albo nie być” dla każdej pragnącej się rozwijać firmy.

Początkowo działalność agencji interaktywnych była bardzo zbliżona do zakresu działalności charakterystycznego dla „zwykłych” agencji reklamowych. Jedyną różnicą było skoncentrowanie agencji interaktywnych na działaniach prowadzonych w Internecie. Aktualnie, profesjonalne agencje interaktywne świadczą usługi z zakresu kreowania, promocji oraz wspomagania wszelkich działań marketingowych firm w Internecie. Ich zakres działania jest więc zdecydowanie szerszy niż ten, którym na co dzień zajmują się tradycyjne agencje reklamowe. Agencje reklamowe skupiają bowiem swoje działania głównie w oparciu o tradycyjne media.

Czym zajmują się agencje interaktywne?

Zakres działania agencji interaktywnych jest obecnie bardzo szeroki. W jego skład wchodzą bowiem nie tylko tradycyjne działania marketingowe i promocyjne, ale także tworzenie stron internetowych i sklepów online dla klientów, sprawowanie opieki nad ich profilami w mediach społecznościowych, pozycjonowanie stron www oraz kompleksowe opracowywanie kampanii reklamowych, które będą odbywały się w Internecie.

Agencje interaktywne od poszewki znają bowiem Internet oraz zasady nim rządzące. Są więc w stanie zaproponować swoim klientom idealnie dopasowane do ich potrzeb oraz kierunku działań rozwiązania, które pozwolą firmie nie tylko zaistnieć w Internecie, ale także wykorzystać go jako główne narzędzie służące do promocji swoich usług. Internet to dziś bowiem potęga, której żadna firma nie powinna lekceważyć, jeśli pragnie zdobywać i utrzymać zaufanie klientów oraz nieustannie rozszerzać swoją działalność. Pamiętajmy bowiem, że żadne medium nie oferuje tak łatwego i personalnego kontaktu z odbiorcami, co dostępny praktycznie dla wszystkich Internet.

Agencja reklamowa czy agencja interaktywna – którą wybrać?

Każda osoba, która posiada własną firmę powinna zadbać o jej odpowiednią promocję. Temu właśnie służy działalność prowadzona przez agencje reklamowe oraz agencje interaktywne.

Osoby, którym zależy na trafieniu do możliwie najszerszego i najbardziej zróżnicowanego grona odbiorców powinny wybrać tę pierwszą opcję i reklamować swoje usługi w tradycyjnych mediach za pośrednictwem agencji reklamowej. Muszą się jednak liczyć z tym, że coraz więcej osób rezygnuje z korzystania z telewizji, prasy oraz radia, nasza oferta nie musi więc koniecznie trafić do wszystkich zainteresowanych nią osób.

Wybierając natomiast agencje interaktywne na Reklama.pl do promocji swoich usług możemy z kolei wykorzystać potęgę Internetu oraz skierować działania promocyjne do ścisłe określonej grupy docelowej, czyli naszych potencjalnych klientów. Mamy więc znacznie większe szanse na osiągnięcie celu – promocji swojej marki oraz zwiększenia sprzedaży usług i produktów.

 

 

- Advertisment -

Dzień Ziemi w Geosferze

W Geosferze z okazji Dnia Ziemi odbył się piknik ekologiczny dla jaworznickich szkół. Uczniowie mogli skorzystać ze strefy ekologiczno-edukacyjnej oraz uczestniczyć w warsztatach. W piątek,...

Kolizja trzech na ul. Wysoki Brzeg

Na ulicy Wysoki Brzeg doszło do kolizji trzech aut osobowych. Interweniowały dwa zastępy Państwowej Straży Pożarnej. W piątek, 26 kwietnia na ulicy wysoki Brzeg po...

Pożar budynku na ulicy Traugutta

Zastępy Państwowej Straży Pożarnej interweniowały na ulicy Traugutta, gdzie w jednym z budynków jednorodzinnych doszło do pożaru. W piątek, 26 kwietnia około godziny 14:05 Komenda...