Zespół Szkół nr 3 obchodził po raz drugi Międzynarodowy Dzień Kropki. Któż może zliczyć ile znajdziemy ich wokół siebie. Tylko sprawni matematycznie uczniowie podjęli się tego zadania i zrobili to w rekordowym tempie, aby przekazać, że liczebność kropek w ich klasie wynosi 5073.
Kropka ma szczególne znaczenie i przesłanie dla uczniów. Poznanie, że kropka, to nie tylko to, co widzimy, czy to co dotkniemy – jak w języku Braille’a. Uaktywniliśmy w tym roku też zmysł słuchu. Czy alfabet Morse’a nie jest oparty na tym systemie łącząc słuch ze wzrokiem, a kropka z kreską ma swoje znaczenie? Trudne zadanie stanęło przed klasami, a mistrzami w najszybszym i prawidłowym rozszyfrowaniu hasła została klasa 5a.
Międzynarodowy Dzień Kropki, czyli dzień odkrywania i rozwijania talentów uczciliśmy również na zajęciach jęz. angielskiego. Uczniowie klas młodszych Szkoły Podstawowej nr 10 obejrzeli film o małej Vashti, bohaterce książeczki Petera Reynoldsa „Kropka”, a następnie sami malowali kolorowe kropki – mandale i opisywali je w jęz. angielskim. Dzieci tworzyły również kolorowe książeczki „I am special” – „Jestem wyjątkowy/a”, a chętni uczniowie czytali fragmenty na głos. Klasy starsze również poznały historię Vashti i opisywały swoje umiejętności w formie graficznej i językowej, a także wzięły udział w mini projekcie „Dots around us” – „Kropki wokół nas”. Uczniowie fotografowali przedmioty przypominające kropkę i uczyli się ich nazw w jęz. angielskim. Klasy Gimnazjum nr 7 miały do wykonania zadania na podstawie kodów QR. Młodzież tworzyła definicje idiomów ze słowem „dot” – „kropka”, redagowała słowniczek z wyrażeniami dotyczącymi słów „talent”, „wyzwanie”, „motywacja”, „sukces” i wyszukiwała podobne określenia w piosence zespołu Coldplay „Miracles (Someone special)”.
[vc_facebook]