REKLAMA

W dobie wszechobecnej cyfryzacji niewiele firm jest w stanie skutecznie rywalizować na rynku bez odpowiednich działań w sieci. Współczesny internet to nie tylko narzędzie służąc do komunikacji, nauki i różnorodnych form rozrywki, ale również doskonała platforma dająca niemal nieograniczone możliwości dla prezentacji własnego biznesu. Powszechną opinią jest stwierdzenie „jeśli twojej firmy nie widać w sieci, to znaczy że prawdopodobnie nie istnieje”. Przy czym dziś, wobec rosnącej konkurencji online, nie liczy się już jedynie sam fakt prezentacji oferty w internecie. Ogromne znacznie ma jej jakość oraz podążanie za najnowszymi trendami.

Co powinna zawierać firmowa strona internetowa?

Zamawiając stronę internetową warto zastanowić się, na jakich funkcjonalnościach nam zależy i jakich reakcjach osób odwiedzających naszą witrynę. W przypadku większości informacyjnych stron firmowych podstawę stanowiła będzie profesjonalna prezentacja oraz identyfikacja wizualna dopasowana optymalnie do danej branży. Kolorystyka oraz design idealnie oddające charakter salonu kosmetycznego, nijak będą bowiem pasowały do oferty biura nieruchomości czy brokera ubezpieczeniowego. Klient trafiając na firmową stronę, której stylistyka nie oddaje charakteru danej branży, już od samej chwili wejścia może odnieść wrażenie, że „trafił nie do tej bajki, jakiej szukał”. Pierwsze wrażenie powinno więc sprawić, aby Klient zechciał poświęcić kilka kolejnych chwil na zapoznanie się z ofertą. Nawet jeśli jest ona bowiem doskonała i konkurencyjna, to wielu odwiedzających stronę nawet do niej nie dotrze. Jak pokazują statystyki, znaczny procent użytkowników zrażonych niezachęcającym pierwszym wrażeniem, opuszcza daną witrynę w ciągu kilku sekund.

Co kluczowego poza estetyką oraz odpowiednio dobraną stylistyką?

W tym miejscu należałoby podkreślić dwa kolejne, fundamentalne elementy optymalnie przygotowanej strony internetowej. Przejrzystą, zrozumiałą ofertę oraz łatwe do odnalezienia, różnorodne opcje kontaktowe. W przypadku tego pierwszego, istotny będzie odpowiednio przygotowany tekst. Opisujący w sposób maksymalnie zwięzły i lekki stylistycznie naszą ofertę. Pamiętać należy, iż najbardziej deficytowym towarem ludzkości XXI wieku jest czas. Trzeba więc zadbać o to, aby odwiedzający stronę Klient, nawet bez przeczytania całości, mógł łatwo wychwycić wzrokiem szczególnie interesujące go elementy. Drugi z elementów – łatwo dostępne, różnorodne formy kontaktu, bywa niezwykle często bagatelizowany. Tymczasem jak pokazują badania statystyczne część użytkowników wyraźnie preferuje kontakt mailowy, inna telefoniczny, zaś współcześnie standardem dla wielu są już również formularze, umożliwiające szybkie wysłanie wiadomości bezpośrednio z poziomu aktualnie przeglądanej podstrony. Z obydwoma wymienionymi elementami łączy się z kolei trzeci, a mianowicie łatwość i intuicyjność poruszania się użytkowników po stronie. Tu znowu bezdusznie dają nam znać o sobie statystyki. Potwierdzają one, iż znaczny procent użytkowników zamyka stronę, z której obsługą sobie nie radzi. Podstawą jest więc, aby obsługa naszej witryny była nie tylko maksymalnie prosta, lecz wręcz intuicyjna.

Jakie są współczesne standardy technologiczne dla stron internetowych?

Ewolucja telefonów komórkowych od prostych urządzeń służących do rozmowy i wysyłania smsów, do wielofunkcyjnych smartfonów, wywarła bardzo silny wpływ współczesne standardy witryn www. Z każdym kolejnym rokiem wyraźnie rośnie procent użytkowników korzystających z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Zjawisko to niejako wymusza wymianę starych stron na nowoczesne, oparte o standard RWD (Responsive Web Design). Na czym polega przewaga witryn responsywnych nad ich poprzedniczkami? Nowoczesne strony RWD dopasowują swój wygląd oraz sposób nawigacji do każdego urządzenia na jakim są wyświetlane. Jeśli daną stronę możesz komfortowo przeglądać na przykład na smartfonie, bez potrzeby powiększania tekstu czy elementów nawigacji dla uzyskania czytelności. To zapewne jest to strona w standardzie RWD. Aby uzyskać całkowitą co do tego pewność, można również przeprowadzić bezpłatny test responsywności strony, jaki udostępniła firma Google – test optymalizacji mobilnej. Co warto nadmienić, wspomniany gigant z Doliny Krzemowej od jakiegoś czasu premiuje witryny RWD w swoich mobilnych wynikach wyszukiwania. W efekcie więc, przejście na responsywną stronę ma również bezpośrednie przełożenie na lepsze pozycjonowanie oferty w rankingach Google.

Więcej informacji na temat aktualnych standardów, jakie powinna wdrożyć każda idąca z duchem czasu firma, znajdziesz na stronie: http://www.midasmedia.pl/strony-internetowe-projektowanie-stron. W przypadku wszelkich pytań co do omawianych zagadnień, możesz również skorzystać z zamieszczonego tam formularza kontaktowego.

- REKLAMA -


Zewnętrzne linki