Z roku na roku w internecie pojawia się coraz to więcej sklepów internetowych. Właściciele nawet niewielkich sklepów wychodzą z założenia, że dzięki rozszerzeniu swojej aktywności o działalność internetową łatwiej będzie im trafić do odbiorców i zyskać uznanie społeczeństwa. Trzeba jednak pamiętać o tym, że nie każdy sklep internetowy ma szansę na sukces. Nie tylko brak pomysłu może doprowadzić do zguby, ale powielanie schematów także nie spotyka się z uznaniem potencjalnych klientów.
Prostota i intuicyjność
Nie ma co ukrywać, zdecydowana większość przedsiębiorców rozpoczynających działalność internetową nie ma bladego pojęcia o branży e-commerce. Właśnie z myślą o takich osobach powstała prosta i intuicyjna platforma sklepowa PrestaShop, z której instalacją i obsługą poradzą sobie nawet typowi nowicjusze. Program posiada instynktowny interfejs, przejrzystą formę i łatwy język, dzięki czemu opanowanie obsługi platformy nie będzie dla nikogo żadnym problemem.
Jeśli jednak z początku pojawią się jakiekolwiek trudności, to zawsze można zwrócić się o pomoc do ekspertów, którzy udzielą nam darmowego wsparcia. Każdy kiedyś zaczynał, dlatego nie trzeba bać się pytać.
Ogromnym autem oprogramowania PrestaShop jest wielojęzyczność i wiele możliwości walutowych. W sklepach internetowych powinni móc robić zakupy zarówno mieszkańcy danego kraju, jak i osoby mieszkające poza jego granicami. Skrypt posiada wbudowany mechanizm wielojęzyczności i został przetłumaczony na ponad 40 języków, dlatego bez problemu możemy dostosować stronę do odbiorców z całego świata.
Personalizacja wedle uznania
Gdyby internet zalała fala jednakowych sklepów to najpewniej nie miałoby dla nas większego znaczenia, gdzie robimy zakupy. Ale tak nie jest. Poszczególne sklepy różnią się od siebie, dzięki czemu jedne zdobywają przychylność społeczeństwa, a inne od razu są odrzucane. Pamiętaj, że zanim podejmiesz jakiekolwiek działania musisz mieć na nie pomysł i opracowany schemat, wedle którego będziesz postępował.
Dodatkową zaletą PrestaShop (a dla niektórych wadą ze względu na nadprogramowe koszta) jest możliwość dokupienia uzupełniających modułów, narzędzi i aplikacji (np. na stronie x13.pl). Jeśli tylko masz wolne środki to możesz zainwestować je w rozbudowę swojego sklepu, a możesz być pewien, że takie działania z czasem bardzo Ci się opłacą. Odbiorcy doceniają oryginalność i innowacyjność, dlatego wszelkie starania będą przez nich zauważone.