Nie bez przyczyny mówi się obecnie, że informacja to potęga. Firmy są skłonne wydawać coraz więcej pieniędzy na pozyskiwanie danych oraz zatrudnienie osób, które będą w stanie całość prawidłowo przeanalizować. Dawno minęły już czasy, kiedy to na rynku wygrywał produkt, którego stosunek jakości do ceny był najlepszy. Choć te cechy są nadal niezwykle ważne, przewagę konkurencyjną uzyskuje się dziś inaczej. I co równie ważne – zawsze trzeba mieć na uwadze, że tę pozycję bardzo łatwo jest stracić. Aby za zmianami nadążyć i zapanować nad ogromem informacji przewijających się w firmie, wykorzystywane są coraz lepsze rozwiązania informatyczne. Jednym z nich jest bez wątpienia system ERP.
Co zmienia oprogramowanie ERP w firmie?
ERP oferuje system zintegrowanych modułów w miejsce dotychczas używanych różnorodnych programów. Dzięki temu wszystkie dane przechowywane są w jednej bazie i nie jest konieczna migracja informacji między niekompatybilnym oprogramowaniem. System ERP umożliwia jednoczesną pracę wielu użytkowników na tym samym dokumencie. Co więcej – raz wprowadzona i zaakceptowana zmiana jest automatycznie aktualizowana wszędzie i widoczna także dla innych. Dzięki temu zmniejsza się ryzyko tego, że któryś z pracowników nie miał aktualnych danych.
Ponadto usprawniona i zautomatyzowana zostaje spora część dotychczas wykonywanych zadań. Jest to nierzadko spora oszczędność czasu, która ostatecznie przekłada się także na wyniki firmy. Co więcej – odciążeni pracownicy mogą zając się innymi kwestiami, na które dotychczas nie mogli poświęcić swojej uwagi. Wykorzystana zostanie zatem w większym zakresie ich wiedza oraz kreatywność. To wszystko może przyczynić się do dalszego zwiększenia efektywności firmy, a co za tym idzie – jej rozwoju.
Obsługa klienta na najwyższym poziomie
To, jakie ostatecznie wyniki przyniesie program ERP, zależy w dużym stopniu od jej specyfiki. Jeśli jednak dla funkcjonowania przedsiębiorstwa jest ważna obsługa klienta, system ERP jest tym oprogramowaniem, które w znaczny sposób ją ułatwi. Jest to narzędzie, które jest w stanie przypominać o zbliżających się terminach, wysyłać automatyczne wiadomości do Klientów oraz zarządzać bazą kontaktową wraz ze szczegółowymi informacjami o dotychczasowej współpracy.
Nie trzeba przy tym przekonywać nikogo do tego, że sprawna obsługa klienta będzie miała przełożenie na wyniki finansowe osiągane przez firmę. Dotyczy to również prawidłowego i terminowego podejścia do zgłaszanych reklamacji. Trudno sobie nawet wyobrazić, aby było to możliwe bez odpowiedniego programu, który będzie czuwał nad całością.
Dużo zależy oczywiście od potrzeb firmy oraz od tego, jakie rozwiązania zamówi ona w ramach ERP. Możliwości jest naprawdę sporo, a wybór narzędzia warto jest poprzeć wcześniejszą analizą potrzeb wszystkich działów, które będą wykorzystywały oprogramowanie ERP. Na tym etapie dobrze jest również wypisać wszystkie problemy i niedogodności, z jakimi zmagają się obecnie pracownicy, jeśli chodzi o wykorzystywane oprogramowanie. Pamiętajmy bowiem o tym, że jest to system, który można dość elastycznie dopasowywać do wyzwań, jakie pojawiają się w firmie. O systemie TETA ERP można przeczytać na stronie Unit4 Polska .