poniedziałek, 6 maja, 2024

Trwają prace nad Obwodnicą Północną. Zobacz zdjęcia

Strona głównaDzielniceTrwają prace nad Obwodnicą Północną. Zobacz zdjęcia

Trwają prace nad Obwodnicą Północną. Zobacz zdjęcia

- Advertisement -

Mieszkańcy Jaworzna wkrótce będą mogli korzystać z nowo projektowanej drogi powiatowej, która zastąpi ciąg drogowy ul. św. Wojciecha wraz z nowo projektowanym żelbetonowym tunelem pieszo-rowerowym znajdującym się w ciągu obwodnicy. Przy ul. św. Wojciecha trwa już wycinka drzew. W tym miejscu znajdzie się rondo o średnicy 38 metrów. Rondo znajdzie się również przy ul. Chełmońskiego.

ObwodnicaPowstający odcinek obwodnicy będzie miał długość 2,3 km i szerokość 2 x 3,5 m. Przewidywana prędkość na tym odcinku będzie wynosiła 60 km/h. Dodatkowo droga będzie zaopatrzona w ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3,5 m.

Obwodnica2Skrzyżowanie projektowanej obwodnicy z wlotem ul. św. Wojciecha (od strony południowo-zachodniej) zaprojektowano jako skrzyżowanie z rondem o średnicy 38 metrów wraz z oświetleniem ulicznym. Wydzielony został dodatkowy pas do skrętu w prawo, przebiegający poza rondem z ul. św. Wojciecha z kierunku północno-zachodniego. Wzdłuż północno-zachodniego wlotu ronda zaprojektowano jednostronną ścieżkę rowerową o szerokości 3 metrów. Prace nad obwodnicą powinny zostać ukończone do końca roku.

Obwodnica3 Obwodnica4Obwodnica5Obwodnica6Obwodnica7Obwodnica8Obwodnica9Obwodnica10

2 KOMENTARZE

  1. Jaworzno kupuje 16 autobusów elektrycznych

    Szesnaście nowych autobusów elektrycznych kupuje Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej z Jaworzna. Spółka planuje w najbliższych latach, z pomocą środków unijnych, wymienić na autobusy elektryczne połowę swojej floty.
    Testujący autobusy elektryczne od 2012 r. PKM z Jaworzna (ostatnio m.in. we współpracy ze spółką Tauron Dystrybucja) przygotował warty 60 mln zł unijny projekt dotyczący zakupu elektrycznego taboru autobusowego wraz z systemem inteligentnego zarządzania flotą, a także budową centralnej stacji ładowania i wymiany baterii oraz rozproszonych stacji szybkiego ładowania baterii.

    Projekt ten został zgłoszony w naborze dotyczącym niskoemisyjnego transportu miejskiego w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych – jednego z komponentów Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-2020 o zasięgu subregionalnym.

    Wraz ze zgłoszeniem projektu wiosną jaworznicka spółka ogłosiła m.in. przetargi na zakup 16 autobusów elektrycznych (4 dziewięcio-, 3 dwunasto- i 9 osiemnastometrowych), a także 6 autobusów elektrycznych przystosowanych do szybkiej wymiany akumulatorów trakcyjnych.

    Jak wynika z informacji na stronie zamówień publicznych przewoźnika, w ostatnich dniach rozstrzygnięty został pierwszy z tych przetargów. Jedynym oferentem i zwycięzcą okazała się spółka Solaris Bus & Coach.

    W toku pozostawał drugi przetarg. 25 lipca PKM Jaworzno – wobec licznych pytań i uwag oferentów – przedłużyło termin składania w nim ofert do końca sierpnia br.

    Ogłoszone w podobnym czasie przetargi na elementy infrastruktury stacji ładowania i wymiany baterii oraz rozproszonych stacji szybkiego ładowania baterii zostały unieważnione – ze względu na wartości ofert przekraczające przewidziane nakłady.

    Jaworznicki PKM testuje pojazdy elektryczne od blisko czterech lat. Aby zdobyć doświadczenie pod kątem rozwoju floty z alternatywnym napędem, w ub. roku przewoźnik wprowadził autobus elektryczny do regularnej eksploatacji – wyprodukowany w Polsce Solaris Urbino 12 electric.

    – W najbliższym czasie, z pomocą środków unijnych, planujemy wymienić połowę naszej floty na autobusy elektryczne. W ciągu najbliższych dwóch lat ok. 20-25 autobusów powinno jeździć na prąd. Przy takiej skali niezwykle ważną kwestią jest wypracowanie optymalnych rozwiązań w zakresie technologii ładowania – mówił pod koniec lipca prezes PKM Jaworzno Zbigniew Nosal.

    W tym czasie przewoźnik rozpoczął współpracę w badaniach i rozwoju technologii ładowania autobusów elektrycznych z Tauronem Dystrybucją. Obie spółki mają przez rok przetestować autobus elektryczny (Yutong E12LF produkcji chińskiej) oraz infrastrukturę do jego ładowania w warunkach normalnej eksploatacji.

    W pierwszym etapie współpracy samorządowego przewoźnika z Tauronem testowana ma być infrastruktura ładowania typu plug-in. Ponieważ rozwój elektromobilności wymaga m.in. rozwoju i dostosowania sieci dystrybucyjnych, przedmiotem badań będą m.in. wpływ ładowania na parametry jakości energii w sieci dystrybucyjnej oraz wydajność często ładowanych baterii.

    W kolejnym etapie uruchomiona ma zostać pilotażowa stacja ładowania i szybkiej wymiany baterii dla autobusów elektrycznych. System zostanie wykorzystany do testów i prac badawczo-rozwojowych związanych z zarządzaniem procesem ładowania i optymalnym wykorzystaniem infrastruktury elektroenergetycznej.

    Dla PKM Jaworzno współpraca z dystrybutorem energii ma być krokiem w budowaniu nowoczesnej, ekologicznej, sprawnej i komfortowej komunikacji miejskiej. Tauron liczy na doświadczenia dotyczące magazynowania energii, rozwoju inteligentnych sieci energetycznych (tzw. smart grid) oraz poprawy efektywności energetycznej.

  2. super wieści. zasadnicze pytanie to czy będą posiadały klimatyzację bo jeżeli nie to jedynie będą to piękne zabawki do pochwalenia się. Proponuję już urzędnikom kazać jeździć autobusami PKM w trakcie upałów. Tymi pięknymi, nowymi, z których tak bardzo prezes jest dumny…

- Advertisment -

Korty przy ul. Krakowskiej otwarte

MCKiS Jaworzno otwarło na ten sezon korty do tenisa ziemnego przy ul. Krakowskiej 8. Korty są dostępne od godziny 8:00 do 20:00. Kort można zarezerwować...

Pożar samochodu w Byczynie

Pożar w Jaworznie Byczynie. Palił się samochód osobowy. Do zdarzenia doszło około godz. 16.30. Dokładnie o 16.36 dyżurny jaworznickiej straży pożarnej przyjął zgłoszenie o pożarze...

9. Rajd Nordic Walking w Ciężkowicach – wystartowały zapisy

Ruszyły rejestracje na 9. Rajd Nordic Walking w Ciężkowicach, który odbędzie się 18 maja. Limit uczestników został ustalony na 200 osób, dlatego warto nie...