Dziś o 14:00 rozpoczęło się spotkanie komisji ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Na spotkaniu był prezydent, przedstawiciele służb miejskich i przedstawiciele Galeny. Rozmawiano o planach zamknięcia ruchu dla samochodów na odcinku od ronda do ul. Mickiewicza.
Temat wzbudził wiele kontrowersji wśród internautów.
Niestety, nie jesteśmy w stanie przekazać ustaleń z komisji, ponieważ przedstawicieli mediów wyprosił Tomasz Tosza, a wtórował mu Paweł Bednarek, dyrektor MZDiM.
Obrady komisji nie są tajemnicą, więc powinny być otwarte dla mieszkańców.
Mateusz Tosza takie rzeczy ziom :>
wyrzuciłem, to wyrzuciłem…na ch*j drążyć temat 😀
pewnie zamkną, zawsze to ludzie zamiast samochód zostawić na Pocztowej czy też na parkingu na Olszewskiego będą woleli zostawić auto w Galenie bo po co potem jeździć przez Rzemieślniczą i Matejki jak się ma do załatwienia sprawę w okolicach Rynku. Potem jak będzie wracał to przy okazji zrobi zakupy. Biznes się kręci co tam mieszkańcy… Miasto już idzie całkowicie w prywatny sektor…
Banda idiotów..
„Media” – grubo powiedziane, i raczej nic z nimi nie macie wspólnego. „wyrzucają” – po nagraniu chyba nikt nie wyciągną takiego wniosku, chyba tylko zainteresowani – po prostu zostaliście wyproszeni, a chyba tłumaczyć nie trzeba dlaczego. Wy oczywiście jako bulwarówka z tego co widzę to miasto i mieszkańców macie w …., liczy się tylko ta wasza prawda i POlityczny „sukces”, który budujecie i ciągle wam się on wali.
Wcześniej nie zgodzono się na nagrywanie komisji. A co do mediów. Chyba raczej Medium :D.
Ooo pamiętam, kto tak bardzo był oburzony nagrywaniem komisji, teraz ma pretensje – prawo Kalego ?
Widzę, że sankcje Ci zniesli, mnie też ☺
Zaraz znów założą, jak zacznę wklejać twarze kandydatów których tu brakuje ?.
Juź do matejki a nie do mickiewicza zamykają?
To typowe dla właścicieli folwarku !!
Wyrzucać to można kogoś, kiedy ten ktoś już jest w środku. Tu po prostu nie zaproszono. I nie „media” a jaw.pl
to w Jaworznie jest jakaś procedura autoryzowania mediów? Jeżeli tak to proszę podać podstawę prawną.
P R Z Y Z W O I T O Ś Ć.
Niech mi ktoś przypomni z kto piszę te oswiadczenia w imieniu MZDiM? To ważne, będzie jak znalazł gdy ta osoba będzie startować w wyborach ną radną….
rzecznikiem jest pani Tura, ale czy to ona pisze… O 20.37 ciągle w pracy…
Widać Pani Tura, bardzo emocjonalnie podchodzi do swojej pracy… tak prawie po nocy pisze.
Co do braku konsultacji z mieszkańcami i informowania ich o ustaleniach komisji BRD już po fakcie, niestety trzeba się zgodzić z jaw.pl. Jeśli uważacie, że któreś media mogą np. zmanipulować czyjeś wypowiedzi, to sami informujcie mieszkańców o tym, co będzie dyskutowane na komisjach i pytajcie ich o opinie. Ustalenia wczorajszej komisji akurat popieram, ale było już tak, że klepnięto bubla, a potem pretensje, że ta czy inna zaproszona osoba nie przyszła. Ale żeby wcześniej udostępnić projekt organizacji ruchu do konsultacji? W życiu.
Niewiem kto wpadl na taki debilny pomysl, jaka jest wogole do tego podtsawa ? Ktos ma jakies logiczne wytlumaczenie ? I czemu nikt nie pyta ludzi?
1. Jakie jest uzasadnienie dla ewentualnego zamknięcia tego odcinka? 2. Dlaczego rozmowy toczą się z przedstawicielami galerii handlowej a nie z mieszkańcami?
Zalecana przez inżynierów ruchu zmiana organizacji ruchu w śródmieściu Jaworzna zamykająca dla samochodów osobowych 120 metrowy odcinek między przystankami Centrum zostanie wprowadzona wiosną przyszłego roku i to jedynie na próbę. O tym czy stanie się to docelowe rozwiązanie zadecyduje opinia mieszkańców i użytkowników śródmieścia. Tak we wtorek zdecydowała Komisja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Temat wprowadzenia nowej organizacji ruchu wzbudza kontrowersje, które spowodowały, że Prezydent Miasta zdecydował, że będzie ona wprowadzona wzorem zachodnich miast – na próbę. Wiosną przyszłego roku zostanie ona tymczasowo wprowadzona na kilka miesięcy. O jej stałym wprowadzeniu przesądzą opinie mieszkańców i użytkowników śródmieścia. Możliwe jest również przyspieszenie jej wprowadzenia w przypadku, gdyby nie udawało się po otwarciu galerii pogodzić interesów pieszych i komunikacji publicznej z ruchem samochodów.
Na posiedzeniu Komisji BRD w poszerzonym składzie zostały przedstawione mikrosymulacje ruchu w śródmieściu po wprowadzeniu takiej organizacji. Gmina posiada cyfrowy model ruchu, dzięki któremu może sprawdzić jak zmiany organizacji wpływają na ruch. Mikrosymulacje potwierdziły znaczne zmniejszenie się natężenia ruchu samochodów w centrum po wprowadzeniu zmian. Oznacza to mniejszy hałas i ograniczenie ilości spalin w ścisłym centrum miasta. Poprawia się w ten sposób również dojazd od zachodu do ronda WOŚP oraz łatwiejszy jest wjazd z ul. Grunwaldzkiej w ul. Kolejową. Ruch na ul. Rzemieślniczej rośnie nieznacznie. Zwiększa się natomiast ruch na Trasie Śródmiejskiej, co jest korzystne dla mieszkańców, gdyż jest ona z dala od zabudowy mieszkaniowej i jest chroniona akustycznie. Znacznie poprawiają się także warunki ruchu dla autobusów na ul. Grunwaldzkiej, które przestaną być blokowane przez samochody. Należy pamiętać, że po otwarciu Galerii Galena spodziewane jest gwałtowne zwiększenie ilości pieszych w rejonie kompleksu przystanków Centrum.
Doświadczenia miast Europy pokazują, że kameralizacja śródmieść spotyka się zwykle z przychylnym przyjęciem ludzi. W Jaworznie sprzyjać będzie poprawie warunków poruszania się pieszych oraz ich bezpieczeństwu. Jaworzno od wielu lat stopniowo kameralizuje ruch uliczny w obszarach zamieszkałych przez ludzi, budując alternatywne drogi pozwalające ominąć skupiska zabudowy mieszkaniowej oraz wspierając transport publiczny. Jest to proces ewolucyjny, który zmierza do zmniejszenia uciążliwości i niebezpieczeństw jakie generuje masowa motoryzacja.
Jednym z zaleceń zaktualizowanego w 2012 roku Studium Komunikacyjnego Jaworzna było ograniczenie możliwości przejazdu samochodom osobowym przez przystanek Jaworzno Centrum. Stałby się on buspasem dostępnym dla rowerzystów, służb miejskich i mundurowych, taksówek. Dzięki temu znacznie spadłby ruch na ul. Grunwaldzkiej ponieważ kierowcy przejeżdżający tranzytem przez śródmieście musieliby korzystać z obwodnic. Dziś ten dodatkowy, tranzytowy ruch, który nie musi korzystać z przejazdu przez centrum, powoduje w szczytach problemy komunikacyjne.
to gdzie będą dostępne te symulacje?
„Na posiedzeniu Komisji BRD w poszerzonym składzie zostały przedstawione mikrosymulacje ruchu w śródmieściu po wprowadzeniu takiej organizacji. Gmina posiada cyfrowy model ruchu, dzięki któremu może sprawdzić jak zmiany organizacji wpływają na ruch. Mikrosymulacje potwierdziły znaczne zmniejszenie się natężenia ruchu samochodów w centrum po wprowadzeniu zmian.” Czy z tych mikrosymulacji korzystaliście tworząc to coś na OST przy Carrefoure? Widać lubicie bawić się utrudnianiem życia ludziom, Symulacje mogą Wam wszystko potwierdzić w zależności jakie dane się podstawi i jak się to będzie interpretować. A o Waszych inżynierach uchu lepiej nie wspominajcie, bo widać do czego się nadają.
Kompletny nonsens……
„Doświadczenia miast Europy pokazują, że kameralizacja śródmieść spotyka się zwykle z przychylnym przyjęciem ludzi”. Ciekawe, że o kameralizacji nie myślano lokalizujac moloch Galeny w centrum miasta – doświadczenia Europy, ną która się powolujecie są takie, że centra buduje sie poza miastem.
To zależy, w jakim mieście. Nie każde miasto w Europie ma wolny plac po kopalni w centrum miasta. Jaworzno miało i to zostało wykorzystane. Dlaczego mieszkańcy mieliby zachrzaniać wiele kilometrów do galerii, zamiast móc tam łatwo dostać się pieszo czy rowerem? Żeby jeszcze zwiększać ruch samochodów?
Inna sprawa, że pomimo dobrej lokalizacji, infrastruktura transportowa związana z Galeną była projektowana na zasadzie „rowerzystów wyganiamy, kierowców zapraszamy”. Więc niestety może powstać coś w rodzaju „generującego ruch samochodowy potwora w ścisłym centrum”, jak mówi Mark738.
User1 dlaczego by nie miałoby być Galeny w Centrum? To proste bo „Doświadczenia miast Europy pokazują, że kameralizacja śródmieść spotyka się zwykle z przychylnym przyjęciem ludzi. W Jaworznie sprzyjać będzie poprawie warunków poruszania się pieszych oraz ich bezpieczeństwu.” Jak wielki park mógłby za to w samym Centrum powstać? Byłoby miejsce nawet na amfiteatr i sporo innych bajerów.
Za to teraz będzie ruch „do Galeny” o którym jakoś nikt nie wspomina…
Drażni mnie, gdy słyszę że skład komisji BRE poszerzono o przedstawicieli Galeny… po raz kolejny prywatny interes ma wpływ ną życie mieszkańców… wstyd. PRZYZWOITOŚĆ? że kto jej nie ma?
BRD…
Wie ktoś od kiedy zostanie rozwalona ul. Olszewskiego, Fabryczna i Reja??
No cóż oto „nasz demokracja”!!! 🙂
Dokładnie, zeszłoroczna koalicja radnych zakazywała nagrywania posiedzeń komisji, ba nawet odbierała głos mieszkańcom. Teraz jako opozycja są oburzeni, że nie można nagrywać – taka ta „nasza demokracja” Panie Przemku
Oj, panowie wymienieni z nazwiska w artykule to fachowcy…fa..cho..wcy! Budowanie skrzyżowań i przebudowa później tych skrzyżowań na ronda to ich specjalność. Dajcie spokój tym specjalistom od dziadostwa. Ciekawe będzie rozwiązanie na os.Stałym…ciekawe czy w rejonie przebudowywanego już po raz „enty” skrzyżowania powstanie jakiś market?
Jak działają „cyfrowe modele ruchu” mieszkańcy przekonują się przy każdej przebudowie dróg w Jaworznie, gdzie efektem jest ułatwienie tranzytu przez miasto, z jednoczesnym utrudnianiem mieszkańcom poruszania między dzielnicami.
Mieszkańcy Jaworzna wbrew pozorom idiotami nie są i jak tylko mogą omijają przejazd przez centrum, bo jest on wystarczająco uciążliwy, więc jadą tym odcinkiem tylko ci, którzy muszą i tranzyt poruszający się z nieaktualnymi mapami GPS. Jedni i drudzy będą więc kręcić się po centrum dodatkowo je zanieczyszczając, jeżdżąc „uspokojoną” Mickiewicza, bądź Matejki gdzie jest przedszkole, szkoła i plac zabaw, oraz Rzemieślniczą, która przebiega pod oknami bloków, już jest zapchana przez dojazd do przychodni, a jeszcze dojdzie tam ruch do galerii. Tak, że szanowny MZDiM kto o zdrowych zmysłach „jeździ tranzytem przez śródmieście”??? To jakiś żart? Zmieńcie dostawcę programu!
Jestem zwolennikiem oddawania centrów miast pieszym, ale trzeba to robić z głową i nie udawać, że od zakazów samochody wyparują z ulic, lub że mamy świetną komunikację miejską (gdzie nota bene też łatwiej i wygodniej przejechać z Chrzanowa do Katowic niż podjechać kilka przystanków z przesiadką w Jaworznie).
A komisja BRD zajęła by się lepiej miejscami, gdzie są notoryczne wypadki jak skrzyżowanie Krakowskiej z Gutmanów (przy stadionie Victorii), z czym nie potrafi sobie poradzić od przebudowy tego miejsca i tam ruch zamykać, albo progi wprowadzać. A teraz jeszcze nastawiano tam pełno jakichś betonowych prefabrykatów zmniejszając widoczność, która i tak w tym miejscu jest marna. O wyjeździe z oś. Stałego też już jakoś zapomnieli, bo tubylcy nauczyli się z tym żyć, ale przyjezdni mają poważny problem. Więc albo czas zmienić „fachowców” albo zacząć myśleć o mieszkańcach a nie za nich i dzielnie całą rzeszą specjalistów walczyć z problemami, które samemu się stworzyło (Bo powołując się na Europejskie wzorce galerie handlowe stawia się na obrzeżach, a nie wciska generującego ruch samochodowy potwora w ścisłe centrum)
Wkoncu ktoś napisał prawdę … O tych debilizmach urzędu….
100% prawda
Sama bym tego lepiej nie ujela:)
Urzędnicy łamią prawo dostępu do informacji publicznej. Mamy prawo wiedzieć, jak przebiega komisja. Tosza i Bednarek nie powinni od dziś pracować. Myślicie, źe to wasze prywatne królestwo? Władza odbiła? KsiążkaFolwark zwierzęcy jest o was i tej klice Starzyckiego i Silberta?
Czesiu… a folwark PO nie przeszkadza? ze traktuja obywateli jak zlo konieczne? ze funduja nam w niedalekiej przyszlosci panstwo islamskie? nawet swoi ludzie sie od nich odwrocili, i za to wymienione ich na poszlusznych obecnej wladzy. To jest kryminal, ze dostajesz dymisje tylko za to, ze nie chcesz dzialac na szkode spolki ktora radzisz (Tauron)
Gunner1978 piszemy o sprawach miasta, a nie o Polsce. Jak na razie to za działanie na szkodę spółki to powinni siedzieć prawie wszyscy związkowcy w KW.
Art… a miasto jest bezludna wyspa, do ktorego rzadzacy krajem nie maja nic do gadania? przypomnij sobie ile dla miasta i regionu zrobil Kurp, I co? przyszlo PO i wymyslilo Tauron zeby odsunac go od wladzy. Odsunac od czegos cos am stworyl. Minely lata i co? to samo PO robi rozpierduche Tauronu
Gunner1978 pamiętasz naszych związkowców z Sobieskiego podczas strajków w górnictwie? Bronili miejsc w KW na masówkach, teraz gdy chcą przyłączyć Brzeszcze to już im tak nie w smak. To za dużo ludzi, nie ich kosztem… Łatwo im było wydawać nasze pieniądze, jednak gdy przyszło, że mogą stracić swoje to już takiego zapału brak.
Coraz bardziej widać, że zwolnieni przez związkowców prezesi mieli rację.
W zeszłym roku to koalicja wiadomych radnych chciała zakazać nagrywania komisji, zabrali głos mieszkańcom – pan panie Żelichowski im przyklaskiwał, teraz jest pan oburzony ???
Eksperci MAiC w ramach projektu Dobre prawo – sprawne rządzenie wyjaśniają iż w świetle obowiązujących regulacji prawnych, w szczególności w związku z zasadą jawności wynikającą z Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz ustawy o samorządzie gminnym, prawo wstępu osób postronnych (w tym prasy) ograniczone zostało do posiedzeń rady gminy oraz jej komisji. Podmioty te nie dysponują publicznym prawem podmiotowym obejmującym roszczenie o umożliwienie wstępu na inne zebrania (spotkania, narady) organizowane na terenie urzędu gminy oraz samorządowych jednostek organizacyjnych, w związku z czym nie ma obowiązku wyrażania zgody na udział tych podmiotów w tego rodzaju spotkaniach.
Ale już komisja BRD jest stałą komisją Rady więc każdy powinien móc w niej uczestniczyć. Inną sprawą jest samo stawienie się „PANÓW” dziennikarzy na komisji. Pierwsze primo – wypadało by się nie spóźnić, drugie primo – jeśli nie jest się zaproszonym wypadałoby się zaanonsować. A już rozbawiło mnie jak Pan dziennikarz puka nieśmiało do drzwi jak akwizytor. Brak pewności siebie i brak jakichkolwiek argumentów na odmowę udziału w posiedzeniu – porywające.
Maynard pukanie to oznaka kultury. Na wejściu od razu było „gdzie” ledwo słyszalne, ale zastopowało dziennikarza. Nawet jeżeli nie chciano nagrywania komisji to wystarczyło poprosić o nie filmowanie. Dziennikarz w końcu też jest mieszkańcem miasta i jako osoba prywatna mógł wejść.
Mamy jasną deklarację 2 osób o uniemożliwieniu wstępu na komisję. Pewnie za to jakieś sankcje prawne są…
Art… dziwnym trafem wszystko wiesz z pierwszej reki i zawsze jestes pro Matysikom i pro PO. Jedno pytanie. Piszesz jako „Art” bedac F.M. czy jako jeden z radnych PO?
Gunner1978 dla Ciebie świat jest prosty, kto nie z UM to jest z PO. Odpowiedz mi na pytanie. W jaki sposób Galena, a raczej jej właściciele mają wpływ na Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego w mieście? Bo tłumaczenie „rozwiązaniami zachodnimi” i „ruchem pieszych” jakoś nie przemawia, a za bardzo pachnie prywatą.
Gwoli ścisłości. Komisja ds. BRD nie jest komisją Rady Miejskiej, a organem działającym przy MZDiM. Proponuję zajrzeć do BIP w celu sprawdzenia jakie komisje działają w RM. Kilkanaście razy byłem obecny na komisjach BRD – każdorazowo w konkretnych sprawach, a nie jako publiczność i każdorazowo na wyraźne zaproszenie czy to MZDiM czy UM
Potwierdzamy słowa Pana Artura – tak się akurat składa, że KBRD nie jest komisją Rady Miasta Emotikon 🙂 Jest organem doradczym Prezydenta Miasta.
Skoro ta komisja to tajemnica, to można sie dowiedzieć, kiedy powstanie rondo na Krakowskiej?
Podobno w 2016r.
Ciekawe jest to że gdy wiele razy była dyskusja tu na forum o roli prezydenta i władz w wspieraniu jaworznickich klubów sportowych to wiele razy z ust władzy padały słowa że kluby sportowe to prywatne interesy/biznesy do których władza nie ma nic od gadania.
Natomiast jak widać władza zasiada do jednego stołu z biznesmenami Galeny prywatnego podmiotu.
Dlatego pytam :
Co stoi na przeszkodzie aby władze zasiadły do jednego stołu i z przedstawicielami klubów sportowych i wypracowały wspólny plan rozwoju jaworznickiego sportu ?
Dlaczego władza możę usiąsc do stołu z biznesmenami z Galeny a nie chce usiąsc do stołu z prezesami klubów sportowych? Przecież obydwa podmioty są prywatne a nie miejskie – prawda?