piątek, 26 kwietnia, 2024

Jak przygotować materiały wizualne firmy do druku?

Strona głównaReklamaJak przygotować materiały wizualne firmy do druku?

Jak przygotować materiały wizualne firmy do druku?

- Advertisement -

Firmy budują swój wizerunek na rynku, w świadomości docelowych i potencjalnych klientów oraz wszystkich partnerów biznesowych, na podstawie wielu elementów, które można określić pod wspólnym pojęciem – identyfikacja wizualna firmy. Elementy te to między innymi symbole, logotypy, krój czcionki wykorzystywany w materiałach firmowych, wizytówki, broszury, katalogi, plakaty, billboardy, kalendarze czy teczki i papier pocztowy. Materiały drukowane na potrzeby prowadzenia szeroko rozumianych działań marketingowych przez przedsiębiorstwo powinny być spójne z identyfikacją wizualną firmy. Ważne jest odpowiednie przygotowanie poszczególnych dokumentów do wydruku, zwłaszcza, jeśli wydruk przedsiębiorca zamawia w drukarni cyfrowej, przyjmującej zamówienia w trybie online. Trzeba właściwie przygotować pliki do druku, żeby zostały one wydrukowane w pożądany sposób i nie wymagały poprawek.

Zasady stosowane przez drukarnie cyfrowe

Przedsiębiorcy coraz częściej zlecają wydruk materiałów reklamowych i innych, drukarniom cyfrowym, które przyjmują zamówienia w trybie online i mogą zaproponować lepszą wycenę usług niż drukarnie tradycyjne. Niemniej, trzeba liczyć się z tym, że pliki przeznaczone do druku należy przygotować zgodnie z wytycznymi drukarni, a każda drukarnia może mieć inne zasady przyjmowania plików od klientów. Bardzo często można spotkać się z sytuacją, w której pliki do drukarni wgrywa się przez udostępnionego klientom „menadżera plików”, dostępnego na stronie internetowej drukarni podczas składania zamówienia, po zarejestrowaniu się użytkownika w systemie. Drukarnie wskazują też typy plików, jakie są przyjmowane do druku. Mogą to być m.in. pliki: „PDF, TIF, JPG, CDR, spakowane RAR, ZIP. Niemniej, pliki najlepiej przesyłać w formacie PDF” (cyt.: http://www.polishdruk.pl/. Drukarnie zastrzegają sobie, że nie ponoszą odpowiedzialności za błędnie przygotowane pliki, niezgodne z przedstawioną klientowi specyfikacją. Dlaczego najlepiej w formacie PDF? Drukarnie cyfrowe zalecają swoim klientom, aby przesyłać pliki do wydruku w formacie PDF, gdzie wszystkie czcionki wykorzystane w dokumencie zostały zamienione na krzywe, a obraz zapisany jest w powszechnie wykorzystywanej kolorystyce CMYK. Format PDF jest uniwersalny, nie podlega zmianom nawet przy korzystaniu z różnych wersji programu. Przygotowując pliki do wydruku należy pamiętać o spadach – po około 3mm z każdej strony oraz o tworzenie ich w rozdzielczości 300 dpi.

- Advertisment -

Kolizja trzech na ul. Wysoki Brzeg

Na ulicy Wysoki Brzeg doszło do kolizji trzech aut osobowych. Interweniowały dwa zastępy Państwowej Straży Pożarnej. W piątek, 26 kwietnia na ulicy wysoki Brzeg po...

Pożar budynku na ulicy Traugutta

Zastępy Państwowej Straży Pożarnej interweniowały na ulicy Traugutta, gdzie w jednym z budynków jednorodzinnych doszło do pożaru. W piątek, 26 kwietnia około godziny 14:05 Komenda...

Spotkanie Stowarzyszenia Zielone Jaworzno z przedstawicielami Lasów Państwowych

Otrzymaliśmy od Stowarzyszenia Zielone Jaworzno notę opisującą spotkanie radnego Michała Kirkera i członków stowarzyszenia z przedstawicielami Nadleśnictwa Chrzanów oraz Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych. Zebrani...