Jak mieszkańcy mogą skontaktować się z radnymi ze swoich dzielnic? Okazuje się, że nie jest to takie proste. Na stronie miejskiej w zakładce „Rada Miejska” podane są dyżury radnych, jednak nie wszystkich. W jaworznickiej radzie miasta zasiada 23 radnych. Natomiast terminy oraz miejsca dyżurów podane są dla 16 osób.
Radni w większości zapraszają na swoje dyżury dwa razy w miesiącu. Na sprawy mieszkańców poświęcają też tylko jedną godzinę.
Co w przypadku, kiedy mieszkaniec ma pilną sprawę? I tutaj pojawia się problem, ponieważ tylko pięciu radnych podaje swoje numery komórkowe, trzech radnych podaje numer stacjonarny do urzędu – jednak te telefony odbierane są wyłącznie w czasie dyżuru radnego.
Nie lepiej sprawa wygląda z adresami mailowymi – kontakt mailowy podaje wyłącznie dwóch radnych.
Co ciekawe, w ubiegłym roku radni otrzymali nowe laptopy. Koszt każdego urządzenia wyniósł ponad 2 tys. zł. Równocześnie dla radnych zostały uruchomione indywidualne skrzynki pocztowe, które miały umożliwić lepszy kontakt zarówno na linii urząd-radny oraz mieszkańców z radnymi.
Jednak na próżno szukać tych adresów mailowych na stronie miejskiej.
Kontakt z radnymi jest prosty, łatwy i przyjemny ale tylko miesiąc przed wyborami.
To jednak smutne, że w dobie takich technologii nadal brak brak bezpośredniego kontaktu.
Z niekłamanym smutkiem zgadzam się z Panem Januszem Nowackim…
Przecież to było do przewidzenia. Jestem ciekawa ilu z radnych używa laptopów do celów prywatnych.
Na dodatek brak merytorycznej opozycji w Radzie. Błazenada.
Jeśli to źle, to trzeba ich wesprzeć, merytorycznie właśnie.
http://samorzad.infor.pl/sektor/organizacja/ustroj_i_jednostki/388147,Udostepnianie-danych-radnego.html
A może wystarczy zapytać czytelników. Z pewnością niektórzy z nich mają te numery. Do kogo potrzeby jest kontakt? 🙂