sobota, 27 kwietnia, 2024

Co mają gry do marketingu?

Co mają gry do marketingu?

- Advertisement -

Nowoczesny marketing to dziedzina, która wymaga ogromnej kreatywności. Jest ona konieczna, aby wymyślić nowe sposoby, które pozwolą skutecznie dotrzeć do klienta oraz zachęcić go do kupna produktu, czy też usługi. Rozwiązania marketingowe mogą czasem być wręcz zaskakujące. Coraz częściej łączą się one z różnymi dziedzinami naszego życia, zwłaszcza rozrywki. Tak właśnie jest w przypadku rozwiązania, jakim jest grywalizacja. Jest to działanie marketingowe, wykorzystujące mechanizmy występujące podczas grania w różnego rodzaju gry i rywalizacji.

Czym jest grywalizacja?

Dobra rozrywka to coś co bardzo wciąga, zachęca do aktywności w danym kierunku i zostaje w pamięci. Tego typu mechanizmy są związane z różnego rodzaju grami i zabawami, na przykład z grami komputerowymi. Odnoszenie sukcesów w grze, zdobywanie punktów, rywalizacja i ogólnie dobra zabawa przyciąga ludzi do danej gry. Podobne mechanizmy można wykorzystać w działaniach marketingowych. Dzięki wymyśleniu zabaw i gier, które są ściśle połączone z danym produktem, czy też firmą, można skutecznie zachęcić konsumentów do wyboru konkretnej marki, czy danego rozwiązania. Warunkiem jest tu oczywiście odpowiednie przygotowanie, nazwijmy to gry marketingowej. Musi to być przede wszystkim gra wciągająca, dająca możliwość rywalizacji, wzmagająca chęć odnoszenia sukcesów. Jednocześnie typ gry powinien być w miar możliwości dopasowany do danej grupy docelowej i jej preferencji. Wymaga to oczywiście ogromnej kreatywności. Na czym takie zabiegi mogą polegać? Może to być na przykład zachęcenie do korzystania z serwisów internetowych danej firmy, czy konkretnych usług w zamian za zdobywanie punktów, podwyższenia pozycji w rankingu użytkowników, czy innych korzyści. Ważna jest również oczywiście sama dobra zabawa, która też jest pewnego rodzaju nagrodą. Rozwiązanie to stosowane jest głównie w sieci, ale może być użyte również w reklamie w innych mediach.

Skuteczna grywalizacja

Aby grywalizacja odniosła zamierzone skutki musi być ona odpowiednio zaplanowana, a to zaś wymaga dość szerokiej wiedzy z różnych dziedzin i dobrego przeanalizowania rynku. Przyda się wiedza z zakresu marketingu, psychologii zachowań konsumentów, czy tzw. mechaniki gier. Przyda się tez aktualna wiedza z zakresu trendów w grywalizacji oraz odpowiednie inspiracje. Można ich szukać na różnych stronach internetowych, na przykład firmy AdNext. Reklama oparta o grywalizację jest rozwiązaniem stosunkowo nowym w marketingu, ale coraz popularniejszym. Czasem przyda się również pomoc fachowców w dziedzinie grywalizacji, którzy działania marketingowe z nią związane oprowadza profesjonalnie i pozwolą wdrożyć odpowiednie rozwiązania, które skutecznie przyciągną klientów. Warto też wspomnieć, że grywalizacja jako taka jest związana nie tylko z marketingiem, ale również z wieloma innymi dziedzinami naszego życia. Może to być na przykład współzawodniczenie w pracy, czy w edukacji, zachęcające do większej aktywności. Czasem można więc w marketingu czerpać pomysły z innych dziedzin, gdzie wykorzystywana jest grywalizacja, odpowiednio je dostosowując.

- Advertisment -

Jaworzno mało znane – Wędrujące kamienie

Nazwa „Wędrujące kamienie” kojarzy się przede wszystkim z Parkiem Narodowym Dolina Śmierci w Kalifornii i dość osobliwym zjawiskiem przyrodniczym. W dzisiejszym odcinku jednak jaworznicki...

Obchody 3 maja w ZSP nr 3 oraz podpisanie umowy z Politechniką Śląską i firmą Enitec

W Zespole Szkół Ponadpodstawowych nr 3 w Jaworznie odbyły się oficjalne uroczystości z okazji Święta Konstytucji 3 maja. W tym wyjątkowym dniu szkoła podpisała...

Dzień Ziemi w Geosferze. Harmonogram II dnia imprezy

Jaworznicka Geosfera zaprasza na obchody Dnia Ziemi, które zaplanowano na 26 i 27 kwietnia. Co odbędzie się podczas II dnia imprezy? Na II dzień obchodów...