REKLAMA

Chcesz rozwinąć swój biznes? Znaleźć nowe rynki zbytu? Może warto rozważyć sprzedaż za pośrednictwem serwisu Amazon. Poniżej podpowiadamy jak zacząć sprzedawać na Amazon.

Wiele osób działających w branży e-commerce ma problem z dotarciem do nowych klientów. Być może prawdziwym strzałem w dziesiątkę okaże się sprzedaż na Amazon. Należy jednak wziąć pod uwagę, że początki bywają trudne. Nie wiesz od czego zacząć i odnaleźć się w gąszczu konkurencji? Sprawdź poniższe wskazówki, które z pewnością będą stanowić znaczące ułatwienie.

 

Utworzenie konta

 

Sprzedaż na Amazon należy rozpocząć od utworzenia konta użytkownika. Jest to absolutną podstawą do tego, aby podjąć dalsze działania. Nie można jednoznacznie powiedzieć, które rozwiązanie jest lepsze, ponieważ wiele zależy od skali prowadzonej działalności.

 

Konto Basic

 

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby sprzedaż na Amazon realizować za pośrednictwem konta Basic. Największą zaletą jest fakt, że nie generuje ono żadnych dodatkowych kosztów. Płacimy wyłącznie prowizję za sprzedaż towaru. Minusem jest ograniczenie związane z liczbą oferowanych produktów – miesięcznie możemy wystawić wyłącznie 40 sztuk. Nie jest to korzystne dla sklepów internetowych posiadających zróżnicowany asortyment.

 

Konto Pro

 

Konto Pro to oferta premium przeznaczona dla wymagających użytkowników. Wiąże się ona ze stałą opłatą miesięczną. Oczywiście nadal ponosimy także koszty prowizji za sprzedaż. Pomimo tego użytkownicy, którzy zdecydowali się na tę opcję mogą liczyć na wiele przywilejów. Nie ma tutaj ograniczenia związanego z liczbą oferowanych produktów. Ponadto istnieje możliwość dodawania towarów w zbiorczym pliku, czy też korzystania z dodatkowych form promocji.

 

Niezbędna dokumentacja

 

Sprzedaż na Amazon to opcja wyłącznie dla spółek działających w e-commerce. Oznacza to, że osoby prywatne, a nawet prowadzące jednoosobową działalność nie mogą dokonać rejestracji. Dla serwisu jest to dodatkowe zabezpieczenie interesów. W ten sposób można zminimalizować ryzyko wystąpienia oszustw handlowych. Warto wspomnieć, że Amazon wymaga przesłania sporej ilości dokumentów m.in. kserokopii dowodu tożsamości lub paszportu, potwierdzenia miejsca zamieszkania, wpisu z KRS, numeru karty kredytowej oraz rachunku, na który będą wpłacane środki. Do ostatecznej aktywacji konta wymagana jest rozmowa telefoniczna lub otrzymanie potwierdzenia drogą pocztową.

- REKLAMA -



Zewnętrzne linki