REKLAMA

1 Jedz „pierwotnie”. Zdrowy rozsądek podpowiada, że najlepszą dietą jest dieta oparta na pożywieniu, które spożywamy od dawien dawna. To taka żywność, dzięki której mogliśmy ewoluować i do której jesteśmy najlepiej przystosowani. Badania pokazują, że „pierwotna” dieta składająca się z owoców, warzyw, orzechów i nasion, a także mięsa, ryb i jaj pomaga kontrolować naszą masę ciała i zmniejsza ryzyko pojawienia się chorób, takich jak chorób serca czy cukrzycy.

2 Nawadniaj się Woda stanowi dwie trzecie naszego organizmu i pełni w nim wiele funkcji, na przykład funkcję rozpuszczalnika, nośnika składników odżywczych, reguluje również temperaturę i odtruwa nasz organizm. Nawodnienie ma także duży wpływ na naszą witalność i poziom energii oraz czujność umysłową.

3 Jedz świadomie W dzisiejszym świecie wszystko robimy coraz szybciej, jemy, gdy jesteśmy rozproszeni i pożeramy więcej jedzenia, niż właściwie potrzebujemy, a jednocześnie nie czerpiemy z tego przyjemności. Dla wielu osób takie świadome jedzenie będzie bardzo korzystne. Możesz również spróbować alternatywnych składników, takich jak olej CBD lub kapsułki, które możesz dodawać do jedzenia lub napojów, dzięki takiemu olejowi uzyskasz dodatkowe korzyści zdrowotne, takie jak na przykład kontrola apetytu. Takie produkty w purystycznej formie można znaleźć w takich firmach jak cibdol.pl.

4 Korzystaj ze słońca…  Światło słoneczne wytwarza w skórze witaminę D, która jest bardzo korzystna dla organizmu, zmniejsza ryzyko wystąpienia niektórych form raka, chorób serca, stwardnienia rozsianego i osteoporozy, a także poprawia odporność. Mówi się, że witamina D jest wytwarzana, w momencie, gdy nasz cień jest krótszy od długości naszego ciała, czyli gdy słońce jest wysoko na niebie.

5… a w zimie Przez małe ilości światła słonecznego, zimą nasz nastrój może ulec pogorszeniu. Nawet gdy na zewnątrz jest zimno, powinno się pospacerować lub posiedzieć chwilę na słońcu. Inną opcją jest zainwestowanie w urządzenie symulujące światło słoneczne i używanie go codziennie od października do marca.

6 Wysypiaj się Sen poprawia naszą energię, psychiczną i fizyczną, a optymalna długość snu (około osiem godzin) zmniejsza ryzyko chorób przewlekłych i wydłuża życie. Jeśli chcesz optymalnie się wysypiać, kładź się wcześnie spać.

7 Ćwicz regularnie Ćwiczenie aerobiku wcale nie jest skomplikowane i dużo mniej obciążające nogi, niż chodzenie, aerobik wpływa pozytywnie na nasz organizm i mózg, zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób przewlekłych, działa przeciw lękowo i poprawia nasz nastrój.

8 Wykonuj ćwiczenia oporowe Trening oporowy pomaga utrzymać prawidłową masę mięśniową i wzmacnia nasz organizm. Ma to szczególne znaczenie w starszym wieku, ponieważ zmniejsza on ryzyko zaburzeń chodzenia i upadków. Wiele bardzo przydatnych ćwiczeń, takich jak pompki, brzuszki i przysiady, można wykonywać w domu.

9 Bądź dobrą osobą Pomaganie innym wpłynie pozytywnie również na Ciebie. Możesz zadzwonić lub napisać SMS do kogoś, na kim Ci zależy lub przepuścić na drodze innego kierowcę, ustąpić miejsca w pociągu lub autobusie, kupić komuś obiad lub spontaniczne wręczyć komuś bukiet kwiatów.

10 Doceniaj różne rzeczy Współczesne życie jest często aspiracyjne, stale gonimy za rosnącą listą celów, a wiele z nich jest materialnych. Powinniśmy bardziej skupiać się na tym, co posiadamy, a nie na tym, co chcemy posiadać lub czego nie mamy.

undefined

- REKLAMA - Zewnętrzne linki