REKLAMA

Odpowiadasz za produkt w firmie i przymierzasz się do wprowadzenia nowych opakowań? A może wchodzicie na rynek z zupełnie nowym produktem? Rozważ wybór opakowania z tworzywa sztucznego – np. z folii twardych, takich jak PET, PCV lub PS. Zapewnisz swojemu produktowi dobrą ochronę, działowi marketingu dasz możliwość pełnego spektrum działań, a jednocześnie całość będzie przyjazna środowisku.

Jakie cechy mają dobre opakowania z tworzyw sztucznych?

1. Idealne opakowanie pozwala na dobrą ekspozycję produktu i zachęca klienta do zakupu

Dobre opakowanie pozwala klientowi ocenić jego zawartość, a także uzyskać ważne informacje o produkcie. Musi być zatem na nim odpowiednia ilość miejsca na umieszczenie przekazu marketingowego oraz praktycznych informacji. Ekspozycja produktu dzięki przezroczystym elementom opakowania pozwala klientowi porównać swoje wyobrażenie, zbudowane na podstawie opisu, z faktycznym stanem kupowanego towaru.

 

2. Dobrze zaprojektowanie opakowanie zabezpiecza produkt przed uszkodzeniami podczas transportu oraz przed nieumyślnym zniszczeniem przez klientów w sklepie samoobsługowym.

Dobrze zaprojektowane opakowania z tworzyw sztucznych pozwalają na bezpieczny transport produktów. Dla zwiększenia bezpieczeństwa stosuje się opakowania zbiorcze – mogą być przygotowane metodą tłoczenia lub termoformowania.
Dobre opakowanie chroni też produkt w sklepach samoobsługowych. Zazwyczaj mamy do czynienia z dwoma problemami:

a) Klienci zrzucają produkty z półek. Uszkodzenia mogą dokonać też osoby wykładające towar.

b) Klienci próbują otwierać opakowania aby obejrzeć produkt. Jeśli opakowanie jest zabezpieczone przed otwarciem – może to powodować efekt odwrotny od zamierzonego: potencjalni nabywcy rozrywają i łamią elementy opakowań, aby dostać się do produktu. Najlepiej zatem tak zaprojektować opakowanie, aby w przypadku produktów jednoczęściowych zawartość można było łatwo wyjąć i schować ponownie. W przypadku zestawów kłopotliwe może być dekompletowanie ich przez klientów. Dlatego opakowanie może się otwierać, ale elementy należy chronić przez zdekompletowaniem – np. pakując małe elementy do dodatkowych woreczków, łącząc je ze sobą lub… ukrywając we wnętrzu dużych elementów.

 

3. Dobrze przemyślane opakowanie z tworzywa sztucznego pozwala na maksymalną optymalizację logistyki i magazynowania

Jeśli opakowanie jest odpowiednio wytrzymałe oraz zaprojektowane tak, aby maksymalnie wykorzystywać przestrzeń, pozwala na obniżenie kosztów logistycznych. W tym zakresie mamy czasem do czynienia z konfliktem interesów działu marketingu i logistyki. Często dział marketingu próbuje forsować wizję rozbudowanego opakowania, przyciągającego wzrok klienta, mimo, że zawartość można by zapakować do dużo mniejszej formy. Zoptymalizowane co do wielkości opakowania obniżają nie tylko koszty materiałowe przy jego produkcji, ale pozwalają też zmniejszyć objętość przewożonych towarów i obniżyć koszty magazynowania. To ważne nie tylko dla producentów: cenią to sobie także sklepy budowlane online i sklepy tradycyjne – i jednych, i drugich dotyczy problem magazynowania wielu drobnych produktów, sprzedawanych na dużą skalę, np. kompletów wkrętów, drobnych narzędzi, części instalacyjnych itp. – a są one z dużej mierze pakowane w opakowania z plastiku i folii.

4.Możliwości recyklingu opakowań z tworzyw sztucznych

Opakowania z tworzyw sztucznych, wbrew potocznym opiniom mogą być bardzo przyjazne naturze. Co temu sprzyja?

a) Wykonanie z tworzywa zdatnego do ponownego wykorzystania. W tym zakresie np. PET jest lepszym wyborem niż PCV.

b) Opracowanie opakowania jak najbardziej jednolitego. Idealnie jeśli składa się ono z jednego typu tworzywa sztucznego i nie zawiera kleju. To zwiększa możliwości odzysku surowca. Przykładem wykonania takiego opakowania są tuby z folii twardej produkowane przez firmę Uni-Pak z Bolesławca, które są wytwarzane bez stosowania kleju do łączenia elementów (technologia zastrzeżona w Urzędzie Patentowym RP).

c) Wykorzystywanie surowców wtórnych do produkcji opakowań z tworzyw sztucznych. Przykładem może być używanie BIO-PET – czyli folii twardej, której wszystkie warstwy pochodzą z recyklingu.

 

Opakowania z tworzyw sztucznych dają możliwość zapewnienia firmie wszystkich powyższych korzyści. Pozwalają na produkcję opakowań:

  • przyjaznych środowisku,
  • chroniących dobrze produkty przed uszkodzeniem,
  • zapewniających dobrą ekspozycję i szerokie możliwości marketingowe,
  • ułatwiających logistykę.

Więcej informacji na temat projektowania i produkcji opakowań z tworzyw, przede wszystkim opakowań z folii sztywnych na stronie https://uni-pak.pl/opakowania-z-folii-blog/

 

- REKLAMA - Zewnętrzne linki