ZUS rozpatrzył już 72 tysiące wniosków i wypłacił ponad 92 miliony złotych osobom, które straciły pracę w wyniku epidemii koronawirusa. Kto może się ubiegać o świadczenie i jak złożyć wniosek? Podpowiadamy.
Prawo do 1400 złotych dodatku przysługuje osobom, które po 15 marca br. straciły pracę z powodu COVID-19, albo doszło po tym terminie do wygaszenia ich umowy na czas określony. Warunkiem otrzymania świadczenia jest także podleganie ubezpieczeniom społecznym z tytułu umowy o pracę przez minimum 60 dni w 2020 roku. Świadczenie to można pobierać przez maksymalnie trzy miesiące.
Dotychczas do ZUS-u wpłynęły ponad 82 tysiące wniosków, ale będą napływać kolejne. O dodatek solidarnościowy można się starać jeszcze do 31 sierpnia.
O świadczenie można wnioskować wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez Platformę Usług Elektronicznych ZUS (PUE). Tam także po złożeniu wniosku można szukać informacji o przyznaniu lub odmowie przyznania świadczenia.
[vc_facebook]