Każda firma, która decyduje się na wynajęcie biura w Warszawie, ma do wyboru różnego rodzaju lokale. Przed zawarciem umowy należy koniecznie sprawdzić, czy dana oferta odpowiada konkretnym wymaganiom. Na co więc zwracać uwagę?
Najlepsze biuro na wynajem – czyli jakie?
Gdzie najbardziej opłaca się szukać w Warszawie biura do wynajęcia? Śródmieście to zdecydowanie najatrakcyjniejsza lokalizacja biurowa w stolicy, ale to nie jedyna przesłanka, jaką trzeba mieć na względzie. Metraż lokalu, typ powierzchni (open space lub zamknięta), standard, wyposażenie, dostęp do mediów, wysokość czynszu – określenie potrzeb w tych obszarach ułatwia znalezienie odpowiedniego biura. Centrum Warszawy odznacza się ogromną różnorodnością w zakresie ofert, a powyższe parametry są kryteriami wyznaczającymi kierunek poszukiwań odpowiedniego lokalu.
Treść umowy najmu – sprawdź zanim podpiszesz!
Umowa najmu zawiera wszystkie najważniejsze informacje dotyczące biura do wynajęcia. Warszawa Centrum to oczywiście prestiżowa lokalizacja podnosząca status firmy, jednak aby biuro w pełni spełniało oczekiwania najemcy, musi on wnikliwie zapoznać się z warunkami zawartymi w umowie. Kluczowe znaczenie mają zapisy odnoszące się do wysokości czynszu, kosztów eksploatacyjnych, wysokości kaucji, minimalnego okresu wynajmu oraz zasad rezygnacji z wynajmu lokalu. Mówiąc innym słowami – firma wynajmująca biuro w centrum stolicy powinna dokładnie wiedzieć, jakie prawa i obowiązki przysługują jej z tytułu umowy.
Biuro serwisowane czy tradycyjne – które wybrać?
Spora część najemców ma obecnie istotny dylemat do rozstrzygnięcia: lepiej wynająć biuro tradycyjne czy serwisowane? Oba rozwiązania mają wiele zalet, lecz najważniejszą rolę w tym kontekście odgrywają preferencje danej firmy. Biura serwisowane polecane są głównie niewielkim firmom, które mają skromny budżet i nie stać ich np. na zatrudnianie na etat wielu specjalistów. Biuro tradycyjne wiąże się natomiast z większymi wydatkami, ale z drugiej strony jest wygodniejszą opcją na dłuższy czas.