Ruszył nabór wniosków do programu „Dobry Start”. Od 1 lipca można już ubiegać się o świadczenie, w którego ramach rodziny otrzymują 300 zł na zakup niezbędnych artykułów szkolnych. Jak złożyć wniosek?
Tornister, stos podręczników, niezbędne przybory i modny piórnik – co roku, gdy zbliża się wrzesień, lista wydatków rodziców gwałtownie się wydłuża. Z pomocą ma przyjść świadczenie tzw. „300+”, pomoc finansowa w skompletowaniu szkolnej wyprawki. Przypomnijmy, że świadczenie to przysługuje raz w roku. Mogą z niego skorzystać rodzice dzieci uczących się, aż do 20 roku życia. Dzieciom niepełnosprawnym przysługuje ono cztery lata dłużej. Dodatek nie należy się natomiast studentom czy przedszkolakom.
Tegoroczna edycja jest już trzecią z rzędu, jak podała wiceminister rodziny, pracy i polityki społecznej Barbara Socha, co roku do polskich rodzin trafia z tego programu około 1,5 miliarda złotych.
Jak złożyć wniosek?
Wniosek o świadczenie dobry start można składać online od 1 lipca przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia TUTAJ , przez bankowość elektroniczną lub portal PUE ZUS oraz od 1 sierpnia także drogą tradycyjną bezpośrednio w urzędzie lub za pośrednictwem poczty. Wniosek należy złożyć do 30 listopada. Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września.
[vc_facebook]