REKLAMA

Aktywność fizyczna to coś co powinno towarzyszyć każdemu. Niestety ze sportem, jak z miłością bywa różnie i nie wszystkie związki są stałe. Czasem nudzimy się, odchodzimy, by po pewnym czasie wrócić do siebie. A wrócić warto, bo sport to atrakcyjna sylwetka, zdrowie i dobre samopoczucie!

Powrót do aktywności fizycznej po dłuższej przerwie może nie być łatwy. Dlatego po pierwsze nie warto rzucać się na głęboką wodę, narzucając sobie zbyt ambitny plan treningowy, a po drugie – warto wyznaczyć sobie cel i poszukać dobrej motywacji, a nawet wsparcia.

Daj z siebie… 75%!

Niezależnie od tego, czy przerwa w treningach była spowodowana zniechęceniem, kontuzją czy brakiem czasu, jedno jest pewne – ogólna kondycja organizmu pogorszyła się. A to oznacza, że najlepiej zacząć na niższym poziomie biorąc pod uwagę dawne ćwiczenia przed przerwą. W przypadku treningu siłowego warto zacząć co najwyżej od 75% tego, co udawało się robić wcześniej. Dobrze jest też połączyć ćwiczenia siłowe z aerobowymi. W ten sposób można utrzymywać w ryzach masę ciała, a nawet schudnąć, a do tego zacząć budować mięśnie i poprawić ogólną wydolność.

Wprowadź małe zmiany

Trening interwałowy o wysokiej intensywności będzie świetny dla każdego, kto chce ćwiczyć krótko i intensywnie, ale warto wysiłki na siłowni wspierać drobnymi czynnościami, które ułatwią powrót do formy. Wystarczy zamienić:

  • samochód na rower,
  • windę na schody,
  • spotkania w restauracji na spacery w plenerze

i już można odzyskiwać kondycję!

Przygotuj plan działania

Realistyczny harmonogram ćwiczeń wpisany w plan tygodnia ułatwi znalezienie odpowiedniego czasu na aktywność fizyczną. Warto też przygotować konkretne plany treningowe. A jeśli to okaże się zbyt trudne, to można skorzystać z pomocy trenera personalnego lub zacząć chodzić na ćwiczenia grupowe w klubach fitness. Oferta jest na tyle szeroka, że każdy znajdzie coś dla siebie.

Zastosuj odżywki dla sportowców

Stosowanie suplementów dedykowanych osobom aktywnym fizycznie pomoże w krótszym czasie osiągnąć cele treningowe, a to z kolei pozwoli utrzymać wysoką motywację. Dlatego można sięgnąć po suplementy białkowe, chcąc wyrobić efektowną, umięśnioną sylwetkę lub inne odżywki dla sportowców, dążąc do poprawy kondycji, wzmocnienia siły czy też utraty zbędnych kilogramów. Dostosowanie diety, tak by była bogata między innymi w białko to dobra strategia dla większości osób uprawiających sporty siłowe, siłowo-wytrzymałościowe oraz tych, którzy dążą do redukcji wagi ciała. Polecamy chociażby odżywki i suplementy Real Pharm Nutrition w sklepie www.body4you.pl. Uzupełnienie aminokwasów jest kluczowe dla osób intensywnie uprawiających sport. Odżywki białkowe, dopasowane do indywidualnych potrzeb można znaleźć na stronie https://www.body4you.pl/bialka,2,1266.

undefined

- REKLAMA -


Zewnętrzne linki

1 KOMENTARZ

  1. Właśnie też się zastanawiam, bo przez tą całą pandemię moja kondycja to jakaś porażka. Od zeszłego tygodnia wziąłem się za siebie zacząłem ćwiczyć, pić 2l cisowianki i zdrowo się odżywiać. Mam nadzieję że za jakiś miesiąc będę w lepszej formie niż jestem teraz 😉