REKLAMA

Gdy liczba przesyłek dostarczanych przez kuriera jest ponadprzeciętna i ma charakter cykliczny, szczególnie ważne stają się dwie kwestie – optymalizacja procesu zlecenia wysyłki oraz łączny koszt całej operacji w skali np. miesiąca. Zlecenia kilkudziesięciu, kilkuset czy nawet kilku tysięcy paczek warto realizować przez internet. Jakie są korzyści takiego rozwiązania?

Podstawowe to możliwość sprawnego porównania ofert. Nadawanie przesyłek kurierskich oznacza zwykle:

  • l analizę ofert poszczególnych kurierów
  • l sprawdzanie ich cenników oraz dodatkowych informacji
  • l analizowania dostępności danej usługi w określonym terminie czy lokalizacji.

W sytuacji, gdy proces ten trzeba przeprowadzić wobec np. kilkunastu firm kurierskich, jego czasochłonność będzie wyjątkowo spora. Zamówienie kuriera nie musi jednak wyglądać w ten sposób. Platformy do składania zamówień przez internet – tak działa np. serwis KurJerzy.pl – umożliwiają znaczące przyspieszenie całej procedury zamówieniowej.

Wygodny i intuicyjny panel obsługi

Zamówienie kuriera przez internet bezwzględnie zrywa z mitem, że jest to czasochłonne i skomplikowane. Przejrzysty system zastosowany na KurJerzy.pl oraz funkcjonalność polegająca na szybkim pobraniu aktualnych danych od kurierów sprawiają, że nadanie paczki możliwe jest w ciągu kilkudziesięciu sekund. Po wpisaniu wymiarów przesyłki automat samoczynnie oblicza jej potencjalny koszt. Gdy w kolejnym etapie klient dodaje dane adresowe ma już pewność, ile kosztuje wysłanie paczki kurierem danej firmy – DPD, DHL, GLS, InPost czy też innej.

Łatwość obsługi oceniają m.in. seniorzy. O ile młodsze pokolenie biegle poruszające się w środowisku internetowym nie zwraca większej uwagi na kwestię czytelności serwisu czy przejrzystość komunikacji, osoby starsze często preferują standardowe metody wysyłki kurierskiej. Złożenie zlecenia przez internet sprawia, że proces zamówienia kuriera do domu po zalogowaniu się do serwisu i płatności online jest szybki i nieskomplikowany – nawet w ocenie osób, które rzadko korzystają z możliwości, jakie daje internet w logistyce.

Tak szybki i prosty proces zamówienia jest ważny w przypadku dużych ilości przesyłek. Sklepy internetowe, średniej wielkości firmy, biura księgowe dostarczające np. koperty – wszędzie tam, gdzie ilość paczek dla kuriera idzie w kilkanaście, kilkadziesiąt czy kilkaset sztuk miesięcznie, warto wybrać automatyzację zleceń. Dane adresowe ustawiane są na stałe, a kluczowych odbiorców również można nie wpisywać, ale zapamiętać – w efekcie jednorazowe zlecenie kurierskie generowane jest zdecydowanie szybciej niż żmudne wpisywanie danych teleadresowych np. w książce adresowej znanej z poczty.

Szeroki zakres usług dodatkowych

Specyfika zleceń, jakie generuje np. branża e-commerce sprawia, że aktywnie wykorzystywane są wszystkie opcje kurierskie – m.in. płatności za pobraniem, śledzenie paczki, przekierowania adresowe oraz inne rozwiązania wdrażane przez firmy. System informatyczny KurJerzy.pl uwzględnia je wszystkie tak, by użytkownik szybko mógł wskazać, które z dodatkowych rozwiązań jest mu potrzebne. W ten sposób właściciel sklepu lub administrator panelu klienta ma zarówno możliwość szybkiego wygenerowania zadań dla kurierów, ale i pełną kontrolę nad kosztami czy stanem dostaw.

Wygoda obsługi zamówień idzie w parze również w kontekście księgowym. Zlecenie kilkudziesięciu dostaw kurierskich nie musi oznaczać takiej samej ilości faktur. Serwis KurJerzy.pl działa tak, by zbierać zamówienia przez cały miesiąc, a następnie – w ostatnim dniu okresu rozliczeniowego – automatycznie wysłać na adres e-mail administratora zbiorczą fakturę za usługi.

- REKLAMA -
Zewnętrzne linki