REKLAMA

Prowadzenie biznesu w sieci wiąże się często z koniecznością stworzenia własnego e-sklepu, za którego pośrednictwem możliwa będzie sprzedaż towarów lub usług. Wielu przedsiębiorców nie posiada natomiast dodatkowych funduszy, które może przeznaczyć na opłacenie firmy specjalizującej się w projektowaniu stron internetowych od podstaw. W takim przypadku konieczne jest skorzystanie z innych, bezpiecznych rozwiązań, czyli dostępnych (i niekiedy także darmowych) systemów zarządzania treścią. Ale jak samodzielnie wybrać odpowiedni CMS dla naszego sklepu?

Czy istnieje łatwy w obsłudze sklep internetowy?

Wybierając odpowiedni system zarządzania treścią, należy w pierwszej kolejności dopasować go do własnych potrzeb i oszacować, jakie funkcje okażą się niezbędne w przyszłości. Większość sklepów różni się od siebie nie tylko asortymentem, ale również innymi udogodnieniami, które pozwalają klientowi w komfortowy sposób złożyć zamówienie. Natomiast dla samego przedsiębiorcy niesie to równie dużo korzyści – prosta w obsłudze witryna pozwala na lepszą kontrolę dostępnego towaru i szybkie wprowadzanie nowych produktów.

Nie bez powodu strony internetowe sprzedające podobne usługi lub towary działają często na tym samym oprogramowaniu – jeżeli coś jest sprawdzone i rentowne, to warto z tego korzystać. Proponowane najczęściej systemy zarządzania treścią pozwalają na późniejszą rozbudowę i stałą kontrolę dodawanych produktów. Łatwy w obsłudze sklep internetowy jest przede wszystkim intuicyjny. Komfort prowadzenia witryny sklepowej zapewnia właśnie CMS.

CMS, czyli intuicyjny system zarządzania treścią

Popularne określenie CMS to skrót od Content Management System. Równie często używa się także polskiej nazwy – System Zarządzania Treścią. Takie udogodnienie umożliwia przedsiębiorcy tworzenie stron internetowych dopasowanych do potrzeb jego biznesu. Sam proces jest bardzo prosty i odpowiedni dla każdego, także dla amatora. Nie jest konieczna znajomość języków oprogramowania, ponieważ system ten został skonstruowany w taki sposób, aby panel administracyjny opierał się na intuicyjnych funkcjach, które można dowolnie konfigurować.

Jeżeli nie jesteśmy w tym nowi, a aktualny system zarządzania treścią okaże się dla nas nieodpowiedni – w każdym momencie możemy dokonać zmiany i wybrać lepszą alternatywę. Wiąże się to jednak z pewnymi trudnościami, przez które wiele osób rezygnuje z tego rodzaju modyfikacji i pozostaje przy aktualnym silniku sklepowym. Mowa tutaj o dodatkowych kosztach charakterystycznych dla przeniesienia produktów. Konieczny jest w tym przypadku eksport aktualnych produktów, bazy klientów oraz listy zamówień. Nie można także zapominać o przekierowaniu linków.

Podczas wybierania systemu warto zwrócić uwagę na takie wytyczne jak:

  • możliwość wprowadzania meta opisów,
  • ofertę dostępnych szablonów,
  • możliwość integracji z platformami, które zajmują się porównywaniem cen,
  • responsywność strony,
  • dostęp do polskiej wersji językowej,
  • wsparcie działu technicznego,
  • prostą obsługę strony,
  • dostępne wtyczki.

Jaki jest najlepszy CMS dla dużego i małego sklepu?

To pewne, że istnieje łatwy w obsłudze sklep internetowy – przekonało się o tym już wielu przedsiębiorców. Przy wyborze ważne jest dokładne przeanalizowanie naszych potrzeb oraz zaplanowanie z wyprzedzeniem, jakie funkcje mogą okazać się niezbędne w niedalekim czasie. Wiele e-sklepów rozpoczyna swoją działalność, mając na stanie zaledwie niewielki asortyment, który na początku pomoże w zdobyciu pierwszych klientów. Rozbudowa magazynu jest natomiast kwestią miesięcy, dlatego warto o tym pamiętać i już na wstępie oszacować, czy potrzebny jest CMS dopasowany dla mniejszego, czy może większego biznesu.

Najlepszy CMS dla dużego i małego sklepu to tak naprawdę kwestia indywidualna, jednak w tym przypadku należy kierować się opiniami innych i skorzystać z popularnych i sprawdzonych systemów. Najczęściej polecane CMS-y to przede wszystkim: Shoper.pl, WooCommerce, PrestaShop i Magento.

Intuicyjny system zarządzania treścią często nie jest też pozbawiony wad, dlatego aktualnie dostępnych jest wiele wariantów CMS-ów, spośród których należy wybrać ten najlepiej przystosowany do sprzedawanej przez nas usługi bądź towaru. Warto poznać wady i zalety każdego oprogramowania i nie spieszyć się z decyzją. Łatwe zarządzanie sprzedażą wcale nie musi wiązać się z dużymi kosztami. Niektóre systemy dostępne są dla użytkowników w darmowej postaci, a my sami możemy jedynie dokupić dostęp do dodatkowych funkcji.

- REKLAMA - Zewnętrzne linki