REKLAMA

 

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

Działalność w Internecie dla wielu firm jest oczywista. Zdanie sobie z tego sprawy jednak nie wystarczy. Istotna jest bowiem odpowiednia strategia, a także jej sprawna realizacja, dzięki której będziemy w stanie zwiększyć ruch na stronie i przyciągnąć sporą grupę nowych klientów. Jednym z najważniejszych narzędzi w ramach działań promocyjnych jest blog firmowy.

Choć niektórym może się wydawać, że blog jest już mocno przestarzały, rzeczywistość pokazuje coś zupełnie innego. Jest to bowiem doskonałe miejsce do kreowania wizerunku własnej marki, a także budowania pozytywnych relacji z klientami. Biorąc to pod uwagę, dla wielu firm założenie bloga stanie się głównym zadaniem w ramach szeroko rozumianej strategii promocyjnej, realizowanej w Internecie. Poniżej przedstawiamy 5 najważniejszych argumentów wskazujących, dlaczego warto uruchomić firmowego bloga.

  1. Łatwy sposób na dotarcie do klientów

Stała komunikacja z odbiorcami to podstawa sukcesu. Nigdy nie powinniśmy odpuszczać w tej materii – konieczne jest stałe przypominanie o sobie klientom i przedstawianie im najważniejszych spraw związanych z firmą. Blog nadaje się do tego idealnie. Dzięki niemu, w łatwy sposób opiszemy nowości w ofercie i zachęcimy czytelników do interakcji.

Warto podkreślić, że prowadzenie bloga jest stosunkowo tanie. Nie wymaga dużych nakładów finansowych, porównywalnych do budżetów przeznaczanych na promocję w mediach tradycyjnych. Zasięg bloga może natomiast być naprawdę szeroki.

  1. Podstawa content marketingu

Budowanie pozycji eksperta, a także lidera w branży pozwoli na kreowanie pozytywnych skojarzeń z firmą. Stanie się to możliwe dzięki marketingowi treści, opartemu na publikowaniu tekstów, grafik i filmików atrakcyjnych pod względem merytorycznym, a także w jakiś sposób przydatnych dla czytelnika (np. poprzez poruszenie ciekawych kwestii lub dostarczenie gotowych rozwiązań).

Takie treści nie powinny mieć charakteru reklamowego, warto jednak w jakiś sposób powiązać je z firmą. Blog będzie doskonałym miejscem na publikację takiego przekazu.

  1. Element pozycjonowania

Sprawnie prowadzony blog firmowy przełoży się na poprawę pozycji strony docelowej w wyszukiwarkach internetowych. Zwłaszcza wówczas, gdy w treściach blogowych znajdą się odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Regularne publikacje, w odpowiedni sposób zoptymalizowane pod wyszukiwarki, mogą przełożyć się na znaczną poprawę rankingu strony.

  1. Aktywizacja odbiorców

Bloga firmowego warto połączyć z profilami na portalach społecznościowych. Dlaczego? Ponieważ jest to dobry sposób na dystrybucje treści i zachęcenie odbiorców do interakcji. Publikowane na blogu treści mogą pobudzać do dyskusji i innych form aktywizacji. Na przykład poprzez organizowanie konkursów. Blog stanie się więc miejscem wymian informacji na linii firma-konsument.

  1. Budowa wizerunku firmy

Blog może zostać wykorzystany także jako narzędzie do pokazania życia firmy od środka. Luźne wpisy traktujące o funkcjonowaniu przedsiębiorstwa i jego pracowników z pewnością wpłyną pozytywnie na jego wizerunek. Pozwolą również na utrzymanie kontaktu z klientami.

- REKLAMA -
Zewnętrzne linki