wtorek, 19 marca, 2024

Targetuj reklamy z głową – skuteczne sposoby na poprawę skuteczności reklam na Facebooku

Strona głównaInformator / Materiały zewnętrzneTargetuj reklamy z głową – skuteczne sposoby na poprawę skuteczności reklam na...

Targetuj reklamy z głową – skuteczne sposoby na poprawę skuteczności reklam na Facebooku

- Advertisement -

Targetowanie bywa uznawane za jedną z największych korzyści, płynących z promocji biznesu w kanałach społecznościowych. Można z niego korzystać za pośrednictwem intuicyjnych i prostych w obsłudze kreatorów reklam, które udostępnia niemal każdy z portali. Dzięki właściwie wykonanemu targetowaniu, angażujące i ciekawe merytorycznie treści promocyjne dotrą dokładnie do takich grup odbiorców, na których szczególnie nam zależy. Wiedzę jak to zrobić, najlepiej pozyskać poprzez szkolenia dofinansowane ze środków Unii Europejskiej, w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Oprócz nich, można także korzystać z webinarów, kursów online oraz literatury branżowej. Co zrobić, żeby targetowanie reklam na Facebooku było jeszcze skuteczniejsze? Poniżej prezentujemy kilka praktycznych porad.

Tworzenie person – podstawa kampanii reklamowej

 

Każde skuteczne działanie biznesowe tworzy się w oparciu o dobry plan. Żeby targetowanie się sprawdziło, koniecznie przeprowadźmy dokładne analizy. Zastanówmy się kim są nasi klienci, czego potrzebują, jakie są ich obawy i trudności, które chcieliby pokonać. W ten sposób budujemy persony niezależnie czy chodzi o prowadzenie fanpage czy inne działania marketingowe.

Czym jest persona w biznesie? To rodzaj profilu psychologiczno-demograficznego, który tworzy się dla głównych grup klientów. Skąd wziąć dane do zbudowania jej?

Najczęstszym źródłem informacji są:

  • badanie kontekstowe,
  • rozmowy z klientami,
  • testy,
  • ankiety,
  • analizy danych zdobytych za pośrednictwem np. Google Analytics.

Jeśli podejdziemy do tematu rzetelnie, wówczas uzyskamy obszerną bazę danych, dzięki której stworzymy profil idealnego klienta – taki profil możesz też stworzyć podczas szkolenia social media.

Nie zapominajmy o tym, że w każdym biznesie istnieje równocześnie przynajmniej kilka grup docelowych. Na przykład w sklepie z modą damską teoretycznie głównymi odbiorcami są kobiety. Oprócz nich jednak pojawiają się w nim również rzesze panów, szukających prezentów, szczególnie przed rozmaitymi świętami (np. Dniem Kobiet, Walentynkami, Bożym Narodzeniem itp.). Dla każdej z grup tworzy się zatem oddzielną personę i przygotowuje inne treści promocyjne.

 

Analiza danych z Audience Insights – szkolenie Facebook Warszawa

 

Audience Insights czyli Statystyki Grup Odbiorców pozwalają na znacznie dokładniejsze doprecyzowanie grup, do których pragniemy dotrzeć. Dzięki niemu dowiadujemy się na przykład, jakie są zainteresowania użytkowników, demografia oraz aktywność w Internecie. Narzędzie to pozwala za pomocą Piksela Facebooka dodatkowo sprawdzać ruch we własnej witrynie.

Audience Insights stanowi zatem nieocenione źródło wiedzy o naszych obecnych i przyszłych klientach, które warto wykorzystać w remarketingu oraz kampaniach promocyjnych na Facebooku.

 

Testuj, sprawdzaj i optymalizuj

 

Facebook daje także narzędzie do testów porównawczych reklam. Dzięki niemu, można sprawdzać ich skuteczność w rozmaitych grupach odbiorców, dla różnych celów kampanii, jak choćby: pozyskiwania klientów, ruchu czy konwersji.

Testy pomagają wybrać optymalne rozwiązanie, które znacząco zwiększa skuteczność tworzonych przez nas reklam.

 

Niestandardowe grupy odbiorców z wielkim potencjałem

 

W zakładce „Grupy odbiorców” w kreatorze reklam na Facebooku kryją się opcje pomocne w dopasowywaniu reklam. Są to:

  • grupy odbiorców podobnych, mających zbliżone zainteresowania, będących w tej samej grupie demograficznej, co większość osób lubiących nasz fanpage.
  • grupy odbiorców niestandardowych, czyli odbiorcy, którzy już nas znają i współpracują z naszą firmą. Grupę tworzy się na podstawie danych wczytywanych z zewnętrznego pliku.

 

Precyzja i wąska grupa odbiorców

 

Skuteczność targetowania zależy od ścisłego sprecyzowania odbiorców reklam. Nie bójmy się zatem tworzenia jak najwęższych grup, z których wykluczamy osoby nie do końca pasujące do naszego profilu klienta. Pozwala to na znaczące zmniejszenie kosztów kampanii promocyjnej oraz zwiększenie konwersji. Przecież na tym właśnie powinna się opierać dobra promocja w Internecie, a zwłaszcza w kanałach społecznościowych!

- Advertisment -

Carrantuohill i Robert Kasprzycki na scenie Jazz Club Muzeum

Zespół Carrantuohill i gościnnie Robert Kasprzycki zagrali koncert na scenie Jazz Club Muzeum. To wyśmienite muzyczne wydarzenie miało miejsce w niedzielę 17 marca w...

Nowe centrum w Dąbrowie Górniczej

Umowa na wdrożenie pierwszego etapu nowego centrum w Dąbrowie Górniczej została podpisana między Województwem Śląskim a Fabryką Pełną Życia, z dofinansowaniem 78 milionów złotych...

„Izera” jako chińska montownia – nie jest dla Polski korzystna – mówi Minister Funduszy i Polityki Regionalnej

Dzisiejszy komentarz minister Katarzyny Pełczyńskiej, z Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej rzuca kolejny raz nowe światło na przyszłość projektu "Izera". Przemysł samochodowy w wielu krajach...