wtorek, 19 marca, 2024

Kubek firmowy – świetny sposób na promocję!

Strona głównaInformator / Materiały zewnętrzneKubek firmowy – świetny sposób na promocję!

Kubek firmowy – świetny sposób na promocję!

- Advertisement -

Kubek z nadrukiem reklamowym jest bardzo często wybieranym sposobem, można również powiedzieć: nośnikiem, reklamy. Mowa oczywiście o kubkach, na których dumnie prezentuje się logo firmy albo na przykład hasło, które jednoznacznie kojarzy się z daną marką. Kubek firmowy to świetny sposób na promocję. Dlaczego?

Fakty, preferencje i oczekiwania

Od strony firmy, która wybiera taki sposób promocji, zalety wykorzystania kubka przedstawiają się następująco:

  • jest to gadżet tani, w związku z czym niewielkim nakładem kosztów można wyprodukować wiele sztuk,
  • co za tym idzie, można dotrzeć do wielu odbiorców,
  • kubek jest wykorzystywany przez ludzi codziennie, do picia porannej kawy, herbaty, a nawet wody, w związku z tym istnieje ogromna szansa na to, że logo firmy zostanie zapamiętane.

Osoba, która otrzymuje taki firmowy kubek, również ma swoje oczekiwania i preferencje. Jeżeli nie zostaną one spełnione, kubek znajdzie się na dnie szafki albo szuflady, gdzie nikt nie będzie po niego sięgał. Czego oczekuje osoba, która otrzymuje taki kubek? Mimo że jest to gadżet reklamowy, a nie kubek samodzielnie wybierany w sklepie, każdy odbiorca oczekuje pewnych standardów:

  • kubek musi być solidnie wykonany i wytrzymały,
  • ogromną zaletą, a dziś właściwie standardem, jest możliwość mycia kubka w zmywarce,
  • nadruk musi być trwały, ponieważ inaczej kubek po krótkim czasie będzie prezentował się nieestetycznie,
  • kubek musi po prostu dobrze leżeć w dłoni,
  • oprócz kwestii trwałego nadruku kubek powinien zostać wykonany estetycznie; nikt nie powinien odnieść wrażenia, że jest to masowa produkcja i nikomu nie zależało na jakości wyrobu.

Pojemność jest kwestią dyskusyjną, ponieważ niektórzy preferują standardowe 250 lub 300 ml, a inni z kolei marzą o ogromnym kubku, który mieści 500 lub więcej ml. Może warto zatem rozważyć produkcję kubków w różnych wariantach? Takie rozwiązanie doskonale sprawdza się w promocji wielu firm i marek.

Budowanie wizerunku marki z wykorzystaniem gadżetów

Upominki reklamowe i promocyjne mają ogromne znaczenie jeśli chodzi o budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Warto przeanalizować fakt, jak za pomocą zwyczajnego kubka firmowego zwiększyć rozpoznawalność marki. Jak wiadomo, w każdej firmie istnieją dwa rodzaje komunikacji, komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna. Zewnętrzna to oczywiście ta kierowana na zewnątrz, poza struktury firmy. Wewnętrzna to ta kierowana do wewnątrz, czyli do pracowników i osób związanych bezpośrednio z firmą.

Jeżeli każdy z pracowników otrzyma firmowy kubek i zabierze go do domu, to jest bardzo duża szansa na to, że kubek, a co za tym idzie, logo marki bądź kluczowe hasło, zostanie dostrzeżone i zapamiętane przez wiele innych osób. Mowa nie tylko o członkach rodziny, ale też o gościach odwiedzających dom. Nawet jeżeli nie każda z tych osób jest w grupie docelowej firmy, to jednak logo bądź hasło zostanie zapamiętane, a co za tym idzie, jest duża szansa na to, że w przyszłości właśnie ta firma zostanie polecona, kiedy ktoś znajomy będzie szukał usługodawców (bądź towaru) w tym obszarze. Tak właśnie małymi krokami, za pomocą drobnych gadżetów, z wykorzystaniem niewielkich zasobów finansowych, działa marketing. Oczywiście produkcja kubków reklamowych może być tylko jednym z wielu kanałów promocji, poza bardzo popularnymi dzisiaj kanałami reklamy takimi jak social media czy influencerzy.

Podobnie promocja i reklama z wykorzystaniem kubka zadziała, jeżeli kubek zostanie podarowany osobom spoza firmy, czyli na przykład kontrahentom. Kubek jest również świetną nagrodą we wszelkiego rodzaju konkursach, które mogą być organizowane dla fanów profilu w social media. Kubek to bardzo dobra nagroda. Korzysta z niego praktycznie każdy, więc nikt nie pogardzi takim prezentem, a dodatkowo, jeśli kubek będzie porządny i dobrze wykonany, to nikt nie schowa go do szuflady, ale kubek będzie codziennie użytkowany. Dzięki temu niewielkim kosztem wzrośnie rozpoznawalność marki i pozytywny jej odbiór.

Warto wziąć pod uwagę pewne psychologiczne prawdy. Ludzie uwielbiają otrzymywać prezenty i z pewnością będą ciepło myśleć o marce, która uszczęśliwiła ich ładnym, wytrzymałym, estetycznie wykonanym kubkiem, z którego mogą codziennie pić kawę, herbatę, wodę i inne napoje.

Wydarzenia promocyjne

Wszelkie rodzaje promocji, imprezy, targi czy eventy są doskonałą okazją, aby wręczyć taki właśnie kubek firmowy osobom zainteresowanym daną firmą. Zazwyczaj podczas eventów wręcza się gościom prezenty. Z reguły dla odwiedzających przewidziane są niewielkie symboliczne upominki, takie jak długopisy, notatniki, magnesy czy właśnie kubki. Każdy taki event, targi czy impreza promocyjna jest okazją do budowania pozytywnego wizerunku marki i do tego, aby potencjalni klienci mieli miłe skojarzenia związane z daną firmą. Niezależnie od tego, komu wręczany jest kubek, warto zadbać również o całą otoczkę tej chwili. Bardzo ważna jest tutaj osoba reprezentująca stoisko, tak samo zresztą jak ważna jest każda osoba, która komunikuje się z potencjalnym klientem, również telefonicznie i mailowo. Każda osoba, która podchodzi do stoiska i otrzymuje kubek, powinna zostać obsłużona z uśmiechem. Small talk jest mile widziany. Kubek powinien być ładnie, estetycznie zapakowany, w specjalnie dedykowanym pudełku. Dziś ważna jest ochrona środowiska i dbałość o środowisko naturalne, więc informacja o możliwym recyklingu będzie dla wielu osób dodatkowym atutem i niewątpliwym zachęceniem do skorzystania z usług firmy.

Cały marketing i promocja firmy, cała komunikacja z klientem, musi być spójna. Każda firma przedstawia określone wartości, którymi kieruje się w codziennej pracy i którymi kieruje się, przygotowując dla klientów określone dobra materialne lub usługi. Kubek firmowy wydaje się doskonałym narzędziem promocji w każdej branży. Pozostaje tylko kwestia odpowiedniego przygotowania kubka pod kątem umieszczenia na nim odpowiedniej grafiki, logo czy hasła. Później pozostaje już tylko czekać na efekty, które niewątpliwie przyjdą, a będą miały postać większej rozpoznawalności marki, pozytywnego jej wizerunku, a co za tym idzie, większych zysków.

- Advertisment -

Carrantuohill i Robert Kasprzycki na scenie Jazz Club Muzeum

Zespół Carrantuohill i gościnnie Robert Kasprzycki zagrali koncert na scenie Jazz Club Muzeum. To wyśmienite muzyczne wydarzenie miało miejsce w niedzielę 17 marca w...

Nowe centrum w Dąbrowie Górniczej

Umowa na wdrożenie pierwszego etapu nowego centrum w Dąbrowie Górniczej została podpisana między Województwem Śląskim a Fabryką Pełną Życia, z dofinansowaniem 78 milionów złotych...

„Izera” jako chińska montownia – nie jest dla Polski korzystna – mówi Minister Funduszy i Polityki Regionalnej

Dzisiejszy komentarz minister Katarzyny Pełczyńskiej, z Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej rzuca kolejny raz nowe światło na przyszłość projektu "Izera". Przemysł samochodowy w wielu krajach...