czwartek, 28 marca, 2024

Co musi się zmienić, aby goście wrócili do hoteli?

Strona głównaInformator / Materiały zewnętrzneCo musi się zmienić, aby goście wrócili do hoteli?

Co musi się zmienić, aby goście wrócili do hoteli?

- Advertisement -

Sytuacja gospodarcza, związana z koronawirusem uderzyła w wiele sektorów gospodarczych – przede wszystkim w sektory turystyczne, a więc także hotelarskie. Obecnie większość krajów europejskich, w tym także Polska, rozpoczęły stopniowe odmrażanie gospodarki, polegające na etapowym znoszeniu obostrzeń i wdrażaniu zasad sanitarno-epidemiologicznych, które mają nam pomóc w odnalezieniu się w nowej rzeczywistości w bezpieczny sposób, który nie spowoduje kolejnej fali zakażeń chorobą SARS CoV-2.

Jakie zmiany muszą zajść w funkcjonowaniu hoteli, aby goście mogli do nich wrócić?

Informacja o tym, że hotele mogą wznowić swoją działalność 04.05 nie oznacza, że wróciły one do  standardowego funkcjonowania sprzed pandemii. Aby możliwe było ponowne uruchomienie usług hotelu konieczne jest zastosowanie się do wymogów, które zostały zawarte w Rozporządzeniu, regulującym funkcjonowanie hoteli i miejsc noclegowych z 02.05 br. Zawarto w nim oraz w zaleceniach Premiera i Ministra Zdrowia wytyczne, wiążące się z koniecznością pokrycia przez hotel sporych kosztów. Do obowiązkowych zmian, jakie mają zostać wprowadzone należą:

  • ustalenie zmian pracowników tak, aby mieli oni ze sobą jak najmniejsza styczność,
  • jak najczęstsze dezynfekowanie wspólnych powierzchni w hotelu takich, jak recepcja, klamki etc.,
  • obowiązek noszenia maseczek bądź przyłbic przez pracowników hotelu,
  • jak najczęstsze wietrzenie bądź klimatyzowanie pomieszczeń,
  • precyzyjne określenie liczby gości, mogących w tym samym czasie przebywać w hotelu,
  • umieszczenie dozowników z płynem do dezynfekcji, zwłaszcza w ogólnodostępnych miejscach takich, jak schody, windy, recepcja,
  • zapewnienie klientom hotelu możliwości zakupu maseczek,
  • zapewnienie dla gości dostępu do instrukcji mycia rąk, zdejmowania i zakładania maseczek oraz rękawiczek a także informacji odnośnie korzystania z dozownika z płynem dezynfekującym,
  • zachowanie dystansu między gośćmi a personelem, wynoszącego minimum 2 metry,
  • ustalenie usystematyzowanego porządku przeprowadzania prac porządkowych oraz dezynfekujących,
  • rutynowa dezynfekcja pokoi hotelowych po każdym z gości,
  • możliwość badania temperatury zarówno u pracowników, jak i gości hotelowych,
  • zakaz korzystania z ogólnodostępnych pomieszczeń, przeznaczonych do wspólnego korzystania (sale zabaw, sale telewizyjne etc.).

Jak przygotować hotel do tego, aby mógł odnaleźć się w nowej rzeczywistości?

Ze względu na zmiany, jakie zostały wprowadzone część hotelarzy całkowicie zrezygnowała z oferowania swoich usług w najbliższym czasie a część przeniosła otwarcie hotelu na przyszłość. Konieczne bowiem jest zainwestowanie środków finansowych na spełnienie odgórnie narzuconych obostrzeń. Przede wszystkim właściciele hoteli powinni zatroszczyć się o to, aby były one wyposażone w odpowiednią ilość wysokiej jakości środków do dezynfekcji, ponieważ mają one kluczowy wpływ na bezpieczeństwo gości oraz pracowników hoteli.

Ważne jest także zaopatrzenie się w jak największą ilość tekstyliów hotelowych o sprawdzonej jakości. Dzięki temu będzie możliwe jak najczęstsze wymienianie ręczników, pościeli, prześcieradeł czy obrusów w hotelu, co przyczyni się do poprawy komfortu i jakości wypoczynku wśród gości. Dodatkowo wielu właścicieli hoteli decyduje się na takie zabiegi, poprawiające bezpieczeństwo gości, jak dodatkowe dezynfekcje pokoi hotelowych np. po kilkudniowym pobycie danego gościa, naświetlanie powierzchni promieniami UV, sprawdzanie temperatury osób, przebywających na terenie obiektu hotelowego (mogą to być jedynie goście i pracownicy – zakaz przebywania osób z zewnątrz w hotelu).

Prawie 50% hotelarzy zdecydowało się na to, aby zbierać od gości hotelu oświadczenia o ich stanie zdrowia, co świadczy o podniesionym rygorze sanitarnym i faktycznym dbaniu o to, aby w hotelach było jak najbezpieczniej. Część z hoteli, zwłaszcza dużych, zdecydowała się także wynająć zewnętrzne firmy, świadczące usługi o charakterze sprzątającym bądź dezynfekującym, aby zapewnić sobie gwarancję czystości i bezpieczeństwa.

- Advertisment -

Młodzieżowa Rada Miasta Jaworzna wybrała Prezydium

Podczas II Sesji Młodzieżowej Rady Miasta Jaworzna, która odbyła się w środę, radni dokonali wyboru Prezydium. W Sali Obrad Urzędu Miejskiego w środę, 27 marca...

Policja apeluje o bezpieczną Wielkanoc

Policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Jaworznie apelują o zachowanie bezpieczeństwa podczas Świąt Wielkanocnych. Zwracają uwagę na bezpieczną podróż, zakupy, zabezpieczenie mieszkania oraz zachowania...

Gdzie znów nie świecą latarnie?

Jeden z mieszkańców zgłosił się do naszej redakcji z problemem nieświecących latarni na Deptaku Zdzisława Krudzielskiego w Szczakowej. Od pół roku interweniuje w tej...