REKLAMA

W czasach dużej konkurencji, aby biznes mógł funkcjonować, niezbędne jest podejmowanie działań marketingowych. Wielu przedsiębiorców zastanawia się, dlaczego poświęcając spore fundusze na reklamę, a nie przynosi ona spodziewanych efektów. Często dzieje się tak, że firmy wybierają nieodpowiednie środki reklamy, lub nie projektują wieloknałowych działań, które będą wspierać siebie nawzajem – czyli nie projektują tzw. lejka konwersji.

Jak zaprojektować lejek konwersji i czym on jest?

Lejek konwersji to najprościej mówiąc ścieżka, jaką przechodzi nasz klient od momentu, kiedy pierwszy raz spotyka się z przekazem marketingowym, aż po dokonanie zakupu. Klienci początkowo spotykając przekaz reklamowy są zainteresowani danym produktem lub usługą. Projektując lejek konwersji naszym celem jest wykorzystanie różnych kanałów i narzędzi aby owe zainteresowanie przekuć w zaufanie do marki i gotowość do zakupu.

Dlaczego warto zaplanować lejek konwersji?

  • Po pierwsze: tracenie klientów często pozostaje zagadką dla przedsiębiorców, a lejek pomaga wychwycić moment, w którym nasz potencjalny klient rezygnuje z zakupu.
  • Po drugie: lejek konwersji nie pozwala ominąć żadnego z etapów sprzedaży, zapewnia płynne przejścia pomiędzy nimi i sprawia, że nasi klienci oswajają się z marką i zwiększają gotowość do wybrania jej produktów lub usług.

Przykładowy lejek konwersji – jak wygląda?

Na początek ważny jest tekst. Tekst, który będzie powszechnie dostępny i zapewni nam grono odbiorców zainteresowanych tematem. Może to być wpis na stronie internetowej albo na blogu. Nie oszczędzajmy odbiorcom istotnych informacji, powinni poczuć, że naprawdę jesteśmy ekspertami w swojej dziedzinie.

Następnie zbieramy adresy mailowe. Proponujemy przesyłanie newslettera w zamian za bonus czy prezent dla naszego klienta (tzw. Lead Magnets). Zazwyczaj jest to zniżka na pierwsze zakupy, ale nie musi tak być.

Kolejny etap to tworzenie listy klientów. Dzięki adresom mailowym będziemy w stanie przypominać regularnie o naszym produkcie i tym sposobem Ci klienci, którzy teraz nie chcą kupować naszych produktów będą mogli to zrobić, gdy staną się na to gotowi. A my dzięki bazie adresów będziemy mogli podsyłać regularnie ofertę i nie dać o sobie zapomnieć. W lejku można również uwzględnić remarketing np. w social media.

Jest to bardzo uproszczony mechanizm lejka konwersji. To rozwiązanie jest stosowane przez wiele firm, ponieważ jego skuteczność pozwala nam “odłożyć na później” zakup przez naszych klientów, zamiast ich bezpowrotnie stracić. Przy projektowaniu lejka konwersji z pewnością przydatna będzie agencja marketingowa, która albo pomoże w ułożeniu planu działań, albo zrealizuje całą kampanię od A do Z.

undefined

- REKLAMA -




Zewnętrzne linki