Każda firma, która pragnie zwiększyć rynek zbytu jest obecnie zobowiązana do prowadzenia kampanii reklamowej w social mediach. Bez odpowiedniego zaplecza w postaci ciągłej aktywności potencjalni klienci zapomną o istnieniu naszego przedsiębiorstwa. Przemyślane prowadzenie fanpage i tworzenie postów na różnego rodzaju media społecznościowe zwiększy zaufanie klientów, zbuduje odpowiednią markę oraz zwróci uwagę użytkowników na fakt, że firma jest na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami, które obecnie przyciągają uwagę społeczeństwa.
Posty to nie tylko reklama produktów
Prowadzenie Facebooka czy Instagrama nie musi być jednoznaczne z tworzeniem tekstów opartych tylko na promocji swoich produktów oraz usług. Obecnie użytkownicy social mediów są wyczuleni na bezpośrednie formy agitacji. Tworząc materiały dotyczące jedynie oferty naszej firmy, osoby obserwujące nie będą skore doczytać takiego posta do końca. Treści w social mediach powinny być merytoryczne, ciekawe dla czytelnika, a najlepiej, jeżeli dotyczą bieżących problemów z branży, w której działa firma bądź nawiązań do najważniejszych wydarzeń na świecie. Sztuką idealnego posta jest to, by w takiej treści pojawiło się sprytne, subtelne i nienachalne nawiązanie do naszej firmy, jej działalności bądź produktów i usług.
Działanie na różnych social mediach stworzy spójną markę
Dobrą praktyką jest publikowanie jednocześnie tekstów na kilku portalach społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook i inne. Takie działanie powinno być dostosowane treścią do potencjalnych odbiorców działających właśnie na konkretnej stronie. Jak wiadomo, inne rzeczy powinny pojawić się na Instagramie, gdzie w głównej mierze używamy obrazu i tagów, a zupełnie inny content powinien zostać stworzony dla Facebooka, w którym zasadniczo możemy przekazać dużo wartościowych rzeczy. Istotne jest jednak, by linia prowadzenia różnych portali była w miarę spójna.
Czy samodzielne tworzenie treści jest trudne?
Firma, która pragnie aktywnie udzielać się w social media i publikować wartościowe rzeczy, jest zmuszona poświęcić na to odpowiednią ilość czasu oraz środków finansowych by zatrudnić content specjalistę. Nie zawsze jednak przedsiębiorstwo może pozwolić sobie na dodatkową osobę, a samo tworzenie treści i koordynowanie kilku profili może być bardzo czasochłonne. Obecnie jednak agencja social media jest w stanie odciążyć firmę z tego obowiązku i w ramach miesięcznego abonamentu prowadzić skuteczną reklamę oraz tworzyć wartościowe teksty, które będą spójne, a dodatkowo zainteresują odbiorców.