Unboxing paczek to sztuka zachwycenia klienta, a przynajmniej okazania mu należytej uwagi. W końcu opakowanie, to pierwsza rzecz, z którą się styka. Już na tym poziomie możemy zbudować pozytywny przekaz, dobre skojarzenia, sprawić, że zostaniemy zapamiętani. Estetyczne, trwałe opakowanie to niezbędne minimum. Ale myśląc o dużej konkurencji na rynku, warto nieco bardziej się postarać.
Unboxing w e-commerce – jak pakować przesyłki?
Sprzedaż internetowa od kilku lat jest na dużej fali wznoszącej. Miliony produktów wędrują do swoich nowych właścicieli. Wszystkie z nich wymagają zapakowania – nie tylko bezpiecznego, ale i efektownego.
Unboxing paczek
Unboxing paczek to sztuka zachwycenia klienta, a przynajmniej okazania mu należytej uwagi. W końcu opakowanie, to pierwsza rzecz, z którą się styka. Już na tym poziomie możemy zbudować pozytywny przekaz, dobre skojarzenia, sprawić, że zostaniemy zapamiętani. Estetyczne, trwałe opakowanie to niezbędne minimum. Ale myśląc o dużej konkurencji na rynku, warto nieco bardziej się postarać.
Personalizacja opakowań
Trzeba pamiętać, że opakowanie jest narzędziem reklamowym i nośnikiem komunikatów. Naniesienie na nie logotypu sklepu i inne estetyczne wydruki zadziałają na poziomie zwiększania świadomości marki. Świadczą również o profesjonalizmie sprzedawcy. Na rynku zajdziemy dedykowania opakowania dla e-commerce, które mogą być spersonalizowane zgodnie z potrzebami.
Jak pakować przesyłki?
Zdaje się, że o właściwym zabezpieczeniu produktów na czas transportu nie trzeba nikomu przypominać. Na rynku jest mnóstwo opakowań, wypełniaczy, taśm, które dobrze spełniają tę funkcję. Pamiętajmy jednocześnie, że paczka będzie rozpakowywana. Zabezpieczenie zatem jest bardzo istotne, ale nie może sprawiać problemów przy dostaniu się do zawartości. W tym przypadku użycie zbyt dużej ilości materiałów, pomimo dobrych intencji, może wywołać niepotrzebną irytację.
Małe wielkie rzeczy
Klienci doceniają małe gesty – drobnostki dołączone do paczki. Najlepiej, by były to własnoręcznie wykonane przedmioty. Nie musi to być nic wielkiego. Wystarczy kartka z odręcznie napisanym podziękowaniem. Dobrze sprawdzają się też niewielkie i niedrogie przedmioty korespondujące z zakupionym towarem. Te małe gadżety pokazują, że ktoś postarał się trochę bardziej. Klient czuje się w pewnym sensie wyróżniony. Jest to na pewno dobry sposób na budowanie pozytywnych skojarzeń, a tym samym przywiązania do konkretnego e-sklepu.