REKLAMA

Każdy kto chce działać na rynku chemii gospodarczej powinien wiedzieć z jak wielkim biznesem ma do czynienia. Rynek chemii gospodarczej w Polsce wycenia się bowiem na aż 9 mld zł, a wartość ta będzie bez wątpienia wzrastać. Dlatego warto przyjrzeć się bliżej tej branży.

Co powinien wiedzieć sprzedawca?

Dystrybucja środków czystości to nie tylko sprowadzanie dowolnych proszków do prania, płynów do mycia naczyń, okien lub podłóg, płynów do płukania tkanin, środków do zmywarek etc. Produkty te muszą bowiem spełniać wysokie (wciąż rosnące) oczekiwania klientów. I tak, przeciętny polski konsument chce, by produkty do sprzątania był markowy, dostępny w przystępnej cenie, skuteczny, wydajny, ładnie pachnący, wygodnie opakowany, a do tego, by zapewniał maksymalny efekt sprzątania przy minimalnym wysiłku. Jak widać oczekiwań jest dużo i nie wszystkie środki spełniają te potrzeby.

Jakie środki czystości cieszą się największą popularnością?

Wśród zagranicznej chemii gospodarczej prym wiodą wszelkie środki piorące – proszki, kapsułki, tabletki, płyny i żele, a także płyny do płukania tkanin i perełki zapachowe. Nie brakuje też zainteresowania zachodnimi mleczkami czyszczącymi, odkamieniaczami, płynami do naczyń, płynami do podłóg, środkami do zmywarek czy też płynami do mycia szyb. W Polsce szczególnie chętnie kupowane są środki czyszczące z Niemiec. Miejscem, w którym można dokonać hurtowego zakupu tych środków jest hurtownia chemii niemieckiej b2b.europedg.pl.

Ekologiczne środki czystości

Poza chemią zagraniczną, rośnie zainteresowanie ekologicznymi środkami czyszczącymi. Zapewne ma to bezpośredni związek z popularnością takich trendów jak bycie eko i bycie fit. Konsumenci coraz częściej świadomie wybierają produkty, analizują składy, chętnie sięgają po produkty oparte o naturalne składniki, a także hipoalergiczne, bezpieczne dla dziecineutralne zapachowo. Liczy się też biodegradowalne opakowanie. Coraz częściej klienci poszukują szarego mydła i innych podobnych tradycyjnych środków czystości. Właśnie dlatego wydaje się, że warto zainwestować w tego typu produkty, prowadząc sklep z chemią gospodarczą. Bardzo ważne w tej branży jest duże zróżnicowanie asortymentu, które znacznie poszerza grupę potencjalnych klientów.

Specjalistyczne produkty

Obok dość uniwersalnych produktów do sprzątania, rośnie też zapotrzebowanie na specjalistyczne produkty o konkretnym działaniu lub przeznaczone do specjalnych powierzchni. I tak warto zwrócić uwagę na tabletki do czyszczenia pralki, odtłuszczacze, odkamieniacze, środki do czyszczenia zlewów granitowych, środki do czyszczenia płyt indukcyjnych i ceramicznych itp. Pamiętajmy, że im szersza oferta, tym większe grono potencjalnych klientów!

Popularność chemii zagranicznej

Ze względu na wymienione wyżej potrzeby konsumentów, w Polsce stale rośnie zapotrzebowanie na chemię gospodarczą z Niemiec i innych krajów Europy Zachodniej. Środki pochodzące z tamtych państw znane są z wyższej jakości. Myśląc więc o sprzedaży środków czystości warto rozważyć sprzedaż zagranicznej chemii gospodarczej. Tym bardziej, że obecnie nie trzeba wcale jeździć do Niemiec, Holandii czy Wielkiej Brytanii, aby w tamtejszych sklepach i hurtowniach kupować oryginalne zachodnie środki czystości. Można je też dostać w Polsce, np. w hurtowni chemii zagranicznej b2b.europedg https://b2b.europedg.pl Ta międzynarodowa hurtownia umożliwia dostęp do tysięcy produktów z całej Europy i to bez opuszczania kraju. Hurtownia posiada platformę internetową, na której przedsiębiorcy mogą kupować chemię gospodarczą hurtowo przez internet. Oznacza to, że nie trzeba nawet wychodzić z domu, aby zaopatrzyć swój sklep w importowane środki czystości.

Trochę danych

Badając dystrybucję chemii gospodarczej w Polsce, warto sprawdzić kilka ważnych danych. Według International Trade Center wynika, że w latach 2013-17 import chemii gospodarczej do naszego kraju wzrósł o 19,4% (z 0,79 mld euro do 0,94 mld euro). Jasno z tego wynika, że popularność tego typu środków cały czas rośnie, a zagraniczne produkty są coraz chętniej kupowane. Pochodzą one w przeważającej większości z Unii Europejskiej (91% z nich), a najczęściej z Niemiec (30%), Francji (11%), Czech (9%), Holandii (7%) i Włoch (6%).

- REKLAMA -
Zewnętrzne linki