REKLAMA

Strona internetowa musi być odpowiednio widoczna w wynikach wyszukiwania. Jeśli nie spełnia tego wymogu, jej właściciel musi liczyć się z tym, że niewielu internautów na nią trafi. To dlatego tak ważna jest jej poprawna optymalizacja oraz działania promocyjne mające na celu podniesienie jej pozycji w Google. To niełatwe zadanie i często nie przynosi oczekiwanych efektów w krótkim czasie. Dlatego tak ważne jest zastosowanie technik, dzięki którym moglibyśmy dowiedzieć się, gdzie tkwi przyczyna takich problemów.

  1. W jaki sposób specjalista SEO przeprowadza audyt?

  2. Audyt SEO – co da nam współpraca ze specjalistą SEO?

  3. Audyt SEO. Co z pozostałymi wyszukiwarkami?

Odpowiedzi na pytania właścicieli stron, które nie są dobrze widoczne w wyszukiwarkach może przynieść audyt SEO. Warto więc powiedzieć na jego temat kilka słów. W tym artykule pokrótce wyjaśniamy, na czym on polega, jakie konkretnie korzyści może nam przynieść oraz komu powinniśmy zlecić jego przeprowadzenie, by mieć pewność, że okaże się to trafioną, uzasadnioną inwestycją.

W jaki sposób specjalista SEO przeprowadza audyt?

By stwierdzić, czy strona jest odpowiednio zbilansowana pod kątem robotów wyszukiwarki Google, specjalista SEO musi dokładnie się z nią zapoznać. W tym celu niezbędne jest nie tylko dokładne obejrzenie strony i jej kodu źródłowego, ale też skorzystanie ze specjalistycznych narzędzi, dzięki którym możliwe będzie poznanie kluczowych dla pozycji w wyszukiwarkach parametrów. Standardowy audyt SEO obejmuje więc następujące działania:

  • analizę architektury strony pod kątem łatwości poruszania się robotów indeksujących;

  • sprawdzenie struktury treści oraz ocenę jej wartości dla użytkowników;

  • sprawdzenie, czy użycie danej technologii do stworzenia strony rzeczywiście jest uzasadnione;

  • inspekcję danych rozszerzonych;

  • ocenę poprawności linkowania wewnętrznego oraz profilu linków zwrotnych;

  • analizę tego, jakie frazy mogą aktualnie posłużyć do wyszukania danej strony w Google;

  • sprawdzenie, na których pozycjach znajduje się danym momencie;

  • ewentualny audyt konkurencyjnych stron.

Audyt SEO – co da nam współpraca ze specjalistą SEO?

To, czy audyt obejmie wszystkie ze wspomnianych działań, czy też tylko część z nich, zależy przede wszystkim od indywidualnych ustaleń między specjalistą SEO, a właścicielem strony. Od tego też zależy, jakie dokładnie korzyści staną się udziałem tego drugiego. W ramach standardowej współpracy po zakończeniu audytu otrzymuje on:

  • raport na temat stanu technicznego badanego serwisu;

  • zestawienie słów kluczowych, za pomocą których można wyszukać daną witrynę oraz propozycję nowych, dzięki którym będzie można wydajniej zaplanować kolejne kampanie;

  • informacje o tym, z jakimi stronami audytowany serwis konkuruje o najwyższe pozycje w Google;

  • profesjonalną ocenę jakości znajdujących się na stronie tekstów;

  • raport dotyczący linków prowadzących do strony;

  • fachowe porady umożliwiające podjęcie dalszych działań mających na celu podniesienie widoczności w Google;

  • propozycje zmian, które można wprowadzić w kodzie i strukturze strony, a dzięki którym ta będzie lepiej indeksowana przez roboty;

Audyt SEO. Co z pozostałymi wyszukiwarkami?

Specjalista SEO w swojej pracy skupia się na widocznością strony dla Google. Wielu właścicieli stron zastanawia się jednak, czy sprawna kampania nie powinna brać pod uwagę także konkurencyjnych wyszukiwarek. To jednak okazuje się absolutnie niekonieczne, bo przedsiębiorstwo z Mountain View kontroluje obecnie blisko 100 procent rynku wyszukiwarek, co oznacza, że odsetek klientów mogących znaleźć naszą stronę w innej jest znikomy.

undefined

- REKLAMA - Zewnętrzne linki