REKLAMA

Decydując się na zakup mieszkania, często analizujemy rynek pod kątem najatrakcyjniejszej oferty. Jest to najważniejsza inwestycja życiowa, którą należy podjąć z uwzględnieniem wszystkich za i przeciw. Ceny niekiedy mogą odstraszać, aczkolwiek mając odpowiednie podejście i wiedzę, można spróbować negocjować – radzą specjaliści z https://republikawnetrz.pl/.

Negocjacja cen mieszkań z rynku wtórnego

Obecnie ceny mieszkań z rynku wtórnego są zbliżone do tych w stanie deweloperskim. Którego by nie wybrać, trzeba liczyć się z wydatkiem kilkuset tysięcy złotych. Wiele osób chcących prywatnie sprzedać mieszkanie, często godzi się na obniżenie swoich żądań finansowych. Spowodowane jest to tym, że zazwyczaj zależy im na szybkim pozbyciu się nieruchomości.

(Sprawdź więcej porad na naszym blogu – https://republikawnetrz.pl/blog/)

Zanim przystąpi się do negocjacji, warto zrobić research rynku. W ten sposób można znaleźć kilka planów zastępczych na wypadek niepowodzenia w walce o obniżenie ceny. Poza tym dając argument w postaci innej nieruchomości o podobnych walorach, lecz w niższej cenie, może to spowodować, że sprzedający ulegnie.

Inną dobrą taktyką będzie trwanie przy swojej propozycji. Upór niekiedy się opłaca i pozwala obniżyć cenę mieszkania, a co za tym idzie wysokość kredytu i jego kosztów. Nie warto jednak grać na zwłokę. Sprzedający może nie mieć czasu na to, aby czekać, aż ktoś się zastanowi. Zyskać można wiele zwracając uwagę na szczegóły takie, jak brudna i zaniedbana klatka schodowa, głośni i śmiecący sąsiedzi, mało atrakcyjny widok za oknem. Nawet jeśli nie ma się pewności, że tak jest, nie zaszkodzi spróbować.

Negocjacja cen mieszkań deweloperskich

Negocjacje cen mieszkań deweloperskich może wydawać się trudniejsze i w efekcie tak jest, choć nie zawsze. Nie ma co ukrywać, że deweloperzy mają większe pole działania i możliwości. Popyt na mieszkania od deweloperów nie spada. Z pozoru wydaje się to pewniejsza inwestycja, aczkolwiek nie musi być to regułą.

Nie zmienia to jednak faktu, że mieszkanie od dewelopera można kupić taniej, niż jest to napisane w ofercie. Jak w przypadku nieruchomości z rynku wtórnego i tutaj należy mieć odpowiednią wiedzę i podejście.

Research to podstawa tak jak w przypadku rynku wtórnego. Tutaj trzeba zastanowić się nad trzema czynnikami. Przede wszystkim należy sprawdzić, jak wygląda popyt na mieszkania deweloperskie w danym regionie. Poza tym istotne są ceny podobnych nieruchomości wystawionych na sprzedaż. Ważna jest także renoma dewelopera. Trzy z pozoru mało istotne elementy składające się na odpowiedni research mogą mieć brzemienny wpływ na obniżenie ceny mieszkania.

Jeśli w regionie jest mały popyt na mieszkania, do tego są one tanie, a deweloper ma silną konkurencję w postaci mniejszych graczy – przedsiębiorców, istnieją realne szanse na wynegocjowanie atrakcyjnych warunków umowy.

Rozpoczęcie rozmów nie może się odbyć również bez określenia ich celu. Warto uświadomić sobie czego tak naprawdę potrzebujemy i ile jesteśmy w stanie zapłacić. Najczęściej mieszkanie od dewelopera w pakiecie sprzedawane jest wraz z miejscem parkingowym oraz skrytką. Są jednak przypadki, kiedy trzeba za te udogodnienia uiścić dodatkowe opłaty. Tutaj można również zastanowić się nad negocjacjami. Czy koniecznie potrzebujemy przechowalni? Jeśli nie, odmówmy – to przełoży się na cenę lokum.

Pamiętaj o kilku ważnych rzeczach

Deweloper czy prywatny właściciel mieszkania to też ludzie, dlatego najlepiej negocjacje prowadzić twarzą w twarz. Maile, rozmowy telefoniczne, smsy – nie mają zbytnio dużych szans powodzenia. Poza tym ceny mieszkań powinniśmy negocjować spokojnie. Bez zbędnych emocji, które mogą źle wpłynąć na nasz wizerunek i zniechęcić sprzedającego do pójścia na ugodę.

Negocjacje to niekiedy proces, który składa się z wielu spotkań. Po rozmowach każda ze stron musi przemyśleć kontrargumenty i zweryfikować ich podstawę. Jako kupujący ważne, aby dawać przykłady mieszkań w tej samej cenie, ale atrakcyjniejszych ze względu na wykończenie lub też w takim samym stanie, ale za niższą cenę.

Powodzenie w rozmowach zależy w dużej mierze od dobrej woli sprzedającego i od przygotowania nas samych do ich przebiegu oraz obrania odpowiedniej strategii.

undefined

- REKLAMA -




Zewnętrzne linki