REKLAMA

Żyjemy szybko i nie pozwalamy sobie na tracenie czasu na czynności, które można sobie uprościć. Jedną z nich są zakupy w internecie. Z pewnością nie raz zdarzyło Ci się coś zamówić i cieszyć się z wizyty kuriera. Kupowanie online jest nie tylko wygodne i praktyczne, ale pozwala zaoszczędzić czas, który przeznaczyłbyś na chodzenie między półkami. Coraz więcej użytkowników stawia na zakupy internetowe, więc jeżeli chcesz ruszyć z własnym sklepem warto rozważyć taką opcję.

Sklep internetowy nie tylko oszczędza czas konsumenta, ale także miejsce. Odchodzi problem wynajmowania lokalu. W zależności od tego, czy ma to być mała firma, czy większy biznes trzeba będzie pomyśleć o magazynie i zatrudnieniu ludzi. Jeżeli jednak decydujesz się na przykład na sprzedaż produktów hand made i planujesz pracować jako jednoosobowa działalność gospodarcza, to sklep internetowy jest idealnym rozwiązaniem. Jak go założyć? Podpowiadamy!

Wymagania techniczne

Najpierw trzeba wybrać domenę i zastanowić się czy stawiamy na hosting, czy dedykowany serwer dla sklepu internetowego. Dzięki jednemu z tych rozwiązań Twój biznes online będzie działał sprawnie. Hosting, czyli udostępnianie przez usługodawcę zasobów serwerowni to świetny początek dla małych firm. Dzięki niemu będziesz mógł mieć stałą kontrolę nad tym, co się dzieje z poziomu panelu administratora. W zależności od rodzaju pakietu, który wykupisz znajdziesz tam wsparcie techniczne, zasilanie awaryjne, zabezpieczenia przed wirusami.

Inną opcją są szybkie serwery z dyskami NVMe są droższe i sprawdzą się przy tworzeniu większych form biznesów. Dyski mają większe pojemności i są dużo szybsze. Z kolei najtańsze serwery dedykowane są dobrą opcją dla małych firm, które dopiero wchodzą na rynek. Stałe wsparcie techniczne na początku prowadzenia biznesu jest bardzo ważne. Tak naprawdę dopiero po uruchomieniu strony widoczne są błędy. Ważne, by szybko reagować i usuwać błędy na bieżąco. Decydując się na uruchomienie sklepu internetowego, warto więc przemyśleć, którą z tych opcji wybrać.

Kiedy już postawisz stronę, bardzo ważny będzie jej wygląd. Panel użytkownika musi być prosty i intuicyjny. Produkty, które do niego wprowadzasz powinny być dobrze zaprezentowane. Możesz korzystać z pomocy dobrego grafika, albo samemu spróbować sił w prezentacji produktów. Musisz także skonfigurować metody płatności. Tutaj z pomocą przychodzą platformy commerce, które nie tylko odciążą Cię od tworzenia skomplikowanego modelu płatności, ale i pomogą w poprawieniu wyglądu sklepu.

Jak widzisz postawienie sklepu internetowego wcale nie musi być trudne. Czasami wystarczy tylko chwila i już! Możesz cieszyć się swoim własnym internetowym biznesem. Czekając na nowych klientów możesz podpiąć się pod social media, które są równie ważne w tej branży.

- REKLAMA -

Zewnętrzne linki

1 KOMENTARZ

  1. Założenie sklepu internetowego nie jest takie trudne, gorzej jest z promocją danego sklepu i pozyskaniem klientów. Osobiście przy zdobyciu klientów pomogło mi narzędzie od bazo.io. Wiedziałem, czym interesują się potencjalni klienci co ułatwia mi dostosowanie asortymentu.