REKLAMA

Co oznacza skrót CRM jest już właściwie oczywiste dla większości przedsiębiorców. Nadal jednak wiele firm zadaje sobie podstawowe pytania: Czy aby na pewno jest mi taki system potrzebny? Co konkretnie zyskam wdrażając taki program oraz jak zostanie on przyjęty przez pracowników? Do tej pory nie używaliśmy systemu CRM a firma przecież jakoś działała… Jak więc system CRM może nam pomóc?

Najważniejszy jest Klient

Klient to najcenniejszy kapitał praktycznie każdej firmy. Na wczesnym etapie rozwoju przedsiębiorstwa, dane Klientów przechowywane są często w wielu niezależnych miejscach. Zaczynając od pamięci handlowca, poprzez program pocztowy czy arkusz kalkulacyjny, kończąc na segregatorach z wydrukowanymi ofertami. Z biegiem czasu i wraz z rozwojem firmy, konieczne staje się jednak uporządkowanie posiadanej wiedzy. Okazuje się bowiem, że tym co na prawdę istotne nie są dane adresowe naszych Klientów, lecz dogłębna wiedza o ich preferencjach i historii współpracy.

Trwałość gromadzonej wiedzy
W przeciwieństwie do informacji zapisanych w przypadkowych plikach czy pamięci pracowników, dane gromadzone w aplikacji CRM są odporne na nieuniknioną w każdej firmie rotację pracowników. Nowy pracownik potrzebuje danych dotyczących historii współpracy oraz aktualnego stanu każdego Klienta, by w sposób płynny przejąć obowiązki innej osoby. Dzięki temu Klient końcowy nie odczuje boleśnie zmiany opiekuna i na pewno będzie tym faktem mile zaskoczony. Utwierdza się bowiem w przekonaniu, iż współpracuje z rzetelnym partnerem. Podsumowując oprogramowanie CRM uodparnia firmę na rotację pracowników i gwarantuje uniknięcie chaosu w obsłudze Klienta.

Różnice pomiędzy projektem indywidualnym a produktem gotowym

Należy pamiętać iż wdrożenie systemu CRM to nie tylko praca wykonywana przez firmę wdrażającą, ale też zaangażowanie przyszłych użytkowników systemu. Podstawowe pytanie na które musimy sobie odpowiedzieć dotyczy wyboru pomiędzy projektem indywidualnym lub produktem gotowym. W pierwszym przypadku należy liczyć się niestety z dużymi kosztami oraz wielomiesięcznym procesem wdrożenia. Jeśli gotowi jesteśmy jednak na pewne kompromisy oraz zależy nam na minimalizacji kosztów i czasu wdrożenia warto zdecydować się na gotowy produkt. W przypadku wiodących dostawców systemów CRM jest on niejednokrotnie w dużym stopniu konfigurowalny a jednocześnie unikamy czasochłonnego projektowania systemu i jego testów. Dodatkowo skracamy także czas szkoleń gdyż otrzymujemy od razu intuicyjny interfejs oraz wyczerpującą instrukcje obsługi.

Czy jestem gotowy na wdrożenie systemu CRM?

Każda firma, która chce być konkurencyjna nie tylko w kontekście oferowanych cen ale i obsługi Klienta powinna rozważyć wdrożenie systemu CRM. Nie ulega wątpliwości że proces ten to duża zmiana jakościowa dla przedsiębiorstwa dlatego warto podzielić go na etapy. Zacząć należy od uporządkowania podstawowych danych czyli bazy Klientów, plików oraz dokumentów handlowych. W drugim kroku można skoncentrować się na wprowadzeniu modułów usprawniających archiwizację korespondencji elektronicznej, etapową realizację projektów oraz obsługę posprzedażną dotyczącą działu serwisu.


Tak, Twoja firma jest gotowa na wprowadzenie systemu do zarządzania relacjami z klientami, gdyż po prostu nie jest gotowa na ich utratę!

undefined

- REKLAMA -
Zewnętrzne linki

1 KOMENTARZ