Jaki sprzęt kupić do domowej siłowni?

REKLAMA

Istnieje wiele powodów, dla których warto stworzyć w domu swoją własną siłownię. W dłuższej perspektywie możesz zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Wybierając sprzęt, sprawdź, ile miejsca masz do dyspozycji. Zastanów się, jak wygląda Twój ulubiony trening. Zwróć też uwagę na kwestię bezpieczeństwa.

Hantle i kettlebells

Skutecznie tonizują i budują mięśnie górnej części ciała. Pozwalają wzmocnić klatkę piersiową, ramiona i bicepsy. W pewnym stopniu angażują też uda i pośladki. 

Sesja treningowa nie powinna w tym przypadku trwać dłużej niż 45 minut. W przeciwnym razie ćwiczenia mogą naderwać włókna mięśniowe. Pierwsze efekty zauważysz już po 10 treningach. 

Ćwicz naprzemiennie różne partie mięśniowe. Wtedy nie nadwyrężysz żadnego mięśnia. Podczas ćwiczeń pamiętaj koniecznie o prawidłowej postawie. Dzięki temu unikniesz bolesnych kontuzji. 

Jeśli lubisz trening funkcjonalny, na pewno słyszałeś już o kettlebells. Poprawiają siłę, wytrzymałość i elastyczność. Jednocześnie pozwalają spalić tkankę tłuszczową. Ważna jest właściwa technika. Jeśli masz jakieś wątpliwości, warto poprosić o pomoc profesjonalnego trenera personalnego.

Ławka i mata do ćwiczeń mięśni brzucha

Jeśli chcesz mieć ładne i silne mięśnie brzucha, przyda Ci się ławeczka do ćwiczeń. Możesz na niej ćwiczyć proste i skośne mięśnie brzucha.

Warto też kupić profesjonalną matę. Jest wszechstronna. Występuje w różnych kolorach i stylach. Powinna być antypoślizgowa. Wtedy chroni przed upadkiem, poślizgnięciem i potknięciem. Można ją łatwo wyczyścić. Można ją bez problemu zrolować i postawić koło ściany. Wówczas zajmie bardzo mało miejsca. Redukuje też hałas i tłumi dźwięki. To bardzo ważne, jeśli lubisz ćwiczyć wieczorami i nie chcesz zakłócać spokoju domownikom.

Dodatkowe sprzęty i akcesoria

Power plate to świetna maszyna do ćwiczeń. Angażuje wszystkie mięśnie ciała. Niestety, potrzebuje dość dużo miejsca. Najlepiej, aby była wyposażona w kółka. Wtedy możesz ją łatwo i szybko przetransportować. Zwróć też uwagę na to, czy da się ją złożyć. Dzięki temu zaoszczędzisz trochę miejsca. 

W domowej siłowni nie powinno zabraknąć opasek oporowych i skakanki. Są łatwe w użyciu. W przeciwieństwie do bieżni, ławek i maszyn, możesz je schować do szuflady. Znajdziesz je w sklepie fitness stacjonarnym lub online. Występuje w różnych kolorach. Dzięki nim możesz zbudować mięśnie nóg.

Zwróć uwagę na rowerek stacjonarny. Pozwala spalić dużą liczbę kalorii. Przyspiesza tętno i poprawia wydolność serca i płuc. Ujędrnia pośladki i wzmacnia biodra i nogi. Większość modeli wyposażona jest w cyfrowy licznik czasu. Niektóre urządzenia pozwalają mierzyć pokonany dystans, prędkość i spalane kalorie. Symulują warunki drogowe, górskie lub wyścigowe. Możesz dostosować opór maszyny, aby zintensyfikować trening.

Dużą popularnością cieszy się również orbitrek magnetyczny ze sklepu Sportowybazar.pl. Angażuje wszystkie mięśnie ciała. Celuje jednocześnie w bicepsy, tricepsy, klatkę piersiową, łydki, uda, pośladki i brzuch. Dzięki niemu możesz spalić dużą liczbę kalorii. Wspomaga układ sercowo-naczyniowy i oddechowy.

- REKLAMA -

Zewnętrzne linki