Gdyby nie obawy niektórych klientów o jakość materiałów, bezpieczną dostawę i możliwość namacalnego sprawdzenia danego asortymentu, to sklepy stacjonarne tak naprawdę mogłyby nie istnieć. Obecnie w internecie możemy kupić wszystko – od produktów spożywczych, po ubrania, dodatki, na sprzęcie elektronicznym kończąc. Jednak czy zakupy online są o wiele tańsze i czy da się na nich zaoszczędzić? Zapraszamy do lektury miniporadnika na ten temat!
Kody rabatowe dla klientów
Bardzo często marzymy o rzeczach, które nie są w zasięgu naszego budżetu, i co jakiś czas sprawdzamy, czy są np. w promocji czy też na wyprzedaży. Niestety wyprzedaże są prowadzone kilka razy w roku, a nas goni czas. Wówczas możemy pokusić się o poszukanie kodów rabatowych do wykorzystania w danym sklepie. Na szczęście istnieją miejsca zbiorcze w internecie, w których możemy w bardzo krótkim czasie znaleźć interesujący nas unikalny kod rabatowy. Taką stroną jest np. DuzeRabaty.pl, gdzie znajdują się kody nie tylko do sklepów odzieżowych, ale także tych z akcesoriami do domu, sprzętem RTV i AGD, perfumami, a nawet wycieczkami. Tym sposobem, kopiując kod ze strony i wklejając go w miejscu podsumowania naszego zamówienia, możemy w zależności od wybranego asortymentu zaoszczędzić kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt procent ceny. W przypadku zakupu wartego kilka tysięcy złotych rabat może wynosić nawet kilkaset złotych – warto zatem zaglądać na strony z kodami i śledzić je, ponieważ jest to bardzo nieskomplikowana procedura, dzięki której oszczędzamy.
Programy lojalnościowe i darmowa wysyłka
Będąc stałym klientem danego sklepu internetowego, bardzo często mamy możliwość wzięcia udziału w programie lojalnościowym. Zazwyczaj polega on na zbieraniu punktów za każdą wydaną w sklepie kwotę, które przy następnych zakupach skutkują rabatem bądź można je wymienić na cenne nagrody. Jest to bardzo wygodne i ekonomiczne rozwiązanie, szczególnie gdy jest to nasz ulubiony sklep i regularnie robimy w nim zakupy. Wynikiem takiego premiowania swoich klientów jest także fakt rywalizacji i chęci dokupienia rzeczy w celu otrzymania większej ilości punktów. Podobnie jest w przypadku oferty darmowej dostawy. Mając to na uwadze, często decydujemy się dodać do naszego koszyka jakiś produkt w celu przekroczenia kwoty gwarantującej darmowy transport naszych zakupów. To również jest pewnego rodzaju oszczędność.
Możliwość zwrotu, oszczędność czasu
Każdy klient, w zależności od regulaminu sklepu internetowego, ma prawo do zwrotu zakupionego towaru w terminie od 14 do nawet 30 dni od dnia zakupu. Daje nam to zatem możliwość przymierzenia ubrań, jednak ze szczególnym uwzględnieniem tego, by ich nie zniszczyć i nie usuwać metek. Jest to z pewnością bardziej ekonomiczne rozwiązanie niż godziny spędzone w centrum handlowym. Sklepy online bardzo często wysyłają kurierów po odbiór towaru, który postanowiliśmy zwrócić. Niektóre z nich robią to nawet za darmo, a my nie mamy obowiązku podawania przyczyny zwrotu. Rewolucjonizuje to zatem nasze podejście do zakupów i – jak już wcześniej wspomnieliśmy – dla nas sklepy stacjonarne w takim przypadku mogłyby nie istnieć!
fot. materiały prasowe