REKLAMA

Internet niewątpliwie zdążył już opanować wszystkie dziedziny współczesnego życia. Firmy pozbawione aktywnej obecności sieciowej na każdym kroku przekonują się, że inwestycja w nią będzie stanowiła jedyny sposób na przetrwanie. Czy powinno to prowadzić nas do wniosku, iż klasyczne formy reklamy stanowią wyłącznie relikt przeszłości? W żadnym razie! Reklama tradycyjna nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa.

Różne rodzaje reklamy tradycyjnej – gdzie leży ich siła?

Niezliczone typy reklamy zewnętrznej są obecne w historii ludzkości zapewne tak długo, jak długo istnieje handel oraz koncepcja konkurencji. Reklama zdigitalizowana z kolei pojawiła się w naszym arsenale tak niedawno, że czasem aż trudno uwierzyć, jak głęboko zdążyła już zrewolucjonizować podejście do marketingu. Mimo to nie udało się jej wyprzeć z rynku tradycyjnych form przekazywania treści reklamowych, co dla wielu analityków, skupionych wyłącznie na elektronicznych kanałach komunikacji, stanowi niemałą zagadkę.

W rzeczywistości wyjaśnienie nieprzerwanego wpływu, jaki reklama tradycyjna ma na spore grupy konsumentów, jest niezwykle proste. Najłatwiej będzie przedstawić je dwutorowo. Po pierwsze, reklama zewnętrzna w ogóle czy wszelkie odmiany materiałów POS dociera do przyszłych klientów w miejscach, które odwiedzają oni codziennie. Każdy kolejny kontakt z przekazem reklamowym działa w ich umysłach jak wzmocnienie dotychczasowych informacji, budując krok po kroku świadomość i ciekawość marki.

Po drugie, podstawową przewagą tradycyjnej reklamy jest niezwykła różnorodność. Dzięki wielu odmiennym sposobom na przekazanie tego samego komunikatu producent może mieć pewność, że jego kampania odbije się echem w świadomości wielu odbiorców o różnych preferencjach. Nawet, jeśli jeden z użytych materiałów – jak choćby lightbox – wzbudzi niechęć danej grupy konsumentów, ta sama grupa może zareagować ekscytacją na treść komercyjną podaną choćby na podkładkach czy naklejkach reklamowych.

Materiały POS – czym są i jak działają?

Pod enigmatycznym z pozoru pojęciem POS kryją się wszelkie typy reklamy tradycyjnej, z którymi konsument wchodzi w interakcje w przestrzeni publicznej. Materiały POS (ang. Point of Sale) nie dotyczą reklamy przy użyciu mediów w rodzaju telewizji, radia czy czasopism, obejmują natomiast reklamę ujętą w fizyczny, konkretny kształt. Choć na rynku od dawna wykorzystywane są pewne formy reklamy POS, które cieszą się niesłabnącą popularnością, w rzeczywistości jedynym ograniczeniem przy jej projektowaniu jest kreatywność autora kampanii.

Materiały POS to między innymi infokioski, tacki i podkładki pod piwo, rozmaite panele przytwierdzane do półek sklepowych (np. pusher, shelfliner), standy, czyli duże stojaki z treścią reklamową, a także ekspozytory produktów. Reklama POS może także przybrać kształt lightboxu, który jest rodzajem podświetlanej grafiki reklamowej, czy pakietu ulotek na odpowiednio przygotowanym stojaku. Materiały z tej kategorii mogą posłużyć kampaniom w wielu różnych sektorach produkcji czy usług.

Możemy je znaleźć w dużych marketach i niewielkich sklepikach, w restauracjach w formie logo firmy na menu, w postaci standów na festiwalach kulturalnych czy w roli dyskretnej ozdoby samochodu sąsiada z okolicy. Celem ich tworzenia jest przede wszystkim zainteresowanie konsumentów najnowszą ofertą firmy czy samą marka. Ogromne znaczenia ma tu więc niebanalny projekt oraz zapadające w pamięć hasło reklamowe, które pojawi się przed oczyma danej osoby, gdy ta będzie stała przed półką sklepową.

Umiejętne korzystanie z materiałów POS – klucz do sukcesu!

Przedsiębiorcy, którzy nie doceniają potencjału materiałów reklamowych typu POS, zwykli zapominać o jednym istotnym aspekcie kampanii reklamowej. Jest nim odpowiedni zasięg, który zagwarantuje, że wybrana grupa docelowa z pewnością zapozna się z daną formą reklamy. Choć innowacyjna reklama internetowa nie może ujść uwagi współczesnego odbiorcy, jej oddziaływanie ograniczone jest do czasu, który dana osoba spędza w Sieci.

W przypadku młodych ludzi czy osób, których praca wymaga od nich ciągłego korzystania z Internetu, może to być naturalnie nawet 8 godzin dziennie. Nie dotyczy to jednak pozostałych segmentów społeczeństwa. Jeżeli mamy w zanadrzu produkt, którego odbiorcami będą osoby starsze czy preferujące inne sposoby spędzania czasu, materiały POS stanowią naszą szansę, by dotrzeć do nich z zaplanowanym komunikatem.

Co więcej, komunikat ten ma szansę zatoczyć znacznie szersze kręgi, niż przewidywał to schemat kampanii. Reklama, która w widoczny sposób powtarza się w przestrzeni publicznej, prędzej czy później utkwi w pamięci każdego mieszkańca, widującego ją w drodze do pracy czy na spacerze.

Naklejki reklamowe – niedrogi, skuteczny sposób na zdobycie klientów

Tej formie reklamy POS nie zawsze udaje się zapracować na należyte zainteresowanie przedsiębiorców, którzy stoją przed zadaniem zbudowania efektywnej kampanii marketingowej dla swoich firm. W świetle tego, co wiemy do tej pory o rezultatach stosowania naklejek przez duże, znaczące korporacje międzynarodowe, takie podejście wydaje się być poważnym błędem w założeniach.

W porównaniu do innych typów tradycyjnej reklamy zewnętrznej, naklejki reklamowe wymagają niezwykle małych nakładów finansowych, otwierając przy tym przed przedsiębiorcą niezliczone drogi ich wykorzystania. Nadruki na folii do naklejek powstają w zaawansowanym technologicznie procesie, którego wynikiem jest niezwykle łatwy w użytkowaniu, wodoodporny produkt końcowy. By naklejki reklamowe mogły zapewnić marce oczekiwany przypływ klientów, szczególną uwagę należy poświęcić detalom projektu, który powinien celnie przemawiać do konkretnego kręgu odbiorców.

Niewielkie naklejki, które przyciągają wzrok intensywnością kolorów czy pomysłowym, krótkim hasłem, sprawdzą się doskonale na wszelkiego typu pojazdach, jak samochody firmowe, motocykle, a nawet rowery. Przy okazji promocji dla klientów warto wykorzystać je także jako gratis, dzięki któremu reklama będzie mogła zatoczyć jeszcze szersze kręgi. Naklejki mogą się znaleźć na także na witrynach sklepów czy słupach ogłoszeniowych, stanowiąc intrygujący element, który skieruje uwagę konsumentów na pozostałą część kampanii reklamowej.

- REKLAMA -

Zewnętrzne linki