Jaki akumulator do samochodu?

Battery installed near the ?8 motor in SUV.
REKLAMA

Wiele osób staje przed odpowiedzią na pytanie jaki akumulator do samochodu wybrać? Okazuje się, że odpowiedź wcale nie jest taka prosta. Jak dobrze to zrobić, aby nie przepłacić oraz jednocześnie być zadowolonym? Musimy zastanowić czy lepiej kupić akumulator mniejszy czy też większy oraz czy droższy lub też tańszy? Najważniejsze jest to, aby kupować akumulatory tylko i wyłącznie w sklepach specjalistycznych. Nie powinniśmy kupować akumulatorów w hipermarketach. W supermarketach są one źle przechowywane oraz są przechowywane zbyt długo. Musimy pamiętać, że gwarancja nie obejmuje zużycia naturalnego czy też awarii wskutek błędnej eksploatacji. Na pewno także znacznie bezpieczniej oraz znacznie lepiej będzie się zdać na wiedzę fachowca w danej dziedzinie czy też fachowca od wszystkiego, jak to bywa w hipermarketach.

Dopasowanie oraz rodzaje akumulatorów.

Gdy zadajemy sobie pytanie jaki akumulator do samochodu wybrać musimy zdawać sobie sprawę, że dopasowany musi być właściwie pod dany samochód. Nowe samochody są wyposażone w system start-stop, w wiele odbiorników prący oraz także w układ odzyskiwania energii, która pochodzi z hamowania – w takich sytuacjach wybieramy przystosowane akumulatory. Są to akumulatory AGM czy też ECM. W takich warunkach pracy zwykły akumulator kwasowo-ołowiowy najwyżej wytrzyma kilka tygodni, a więc jego wybór pomimo najniższej ceny nie ma zupełnie żadnego sensu. Pierwszy rodzaj akumulatorów to akumulatory AGM i GEL. Posiadają one bardzo zbliżone parametry, które dotyczą żywotności jak i także mechanicznej odporności. Akumulatory AGM wykonane są przy użyciu elektrolitu, wykonanego ze szklanej maty. Zaś w przypadku akumulatorów GEL żelowe elektrolity są w dalszym ciągu rozworami wodnymi siarkowego kwasu. Dodaje się jednak do nich żelujący środek. Kolejny rodzaj akumulatorów to akumulatory EFB, AFB oraz ECM. Są to akumulatory zmodyfikowane kwasowo-ołowiowe. Odznaczają się one wytrzymałością wydłużoną. Jest to związane bezpośrednio z budową ich. Posiadają znacznie większy zbiornik na elektrolit, płyty z cyny, wapnia ora ołowiu. Akumulatory te z racji na swoją wytrzymają świetnie się sprawdzają w samochodach, które mają system Start-Stop jak i także w pojazdach z instalacją elektryczną rozbudowaną. Największą zaletą tego rodzaju akumulatorów jest zwiększona wytrzymałość oraz możliwość większej ilości uruchomień silnika, a niżeli w przypadku modeli starszych.

Tani nie zawsze jest zły.

Gdy w dalszym ciągu zastanawiamy się jaki akumulator wybrać, to powinniśmy wychodzić z założenia, że nie zawsze tani oznacza zły oraz jednocześnie nie zawsze drogi oznacza dobry. Gdy w naszym samochodzie producent zaleca zastosowanie akumulatora AGM, to po pierwsze nie musimy się już zastanawiać jaki akumulator kupić, a po drugie nie mamy co liczyć na relatywnie niską cenę. Najtańsze modele to koszt 400 złotych, jednak najczęściej wydatek wynosi 600 złotych czy też nawet 800 złotych. Nie warto na pewno sięgnąć po modele najtańsze, które są tak zwanymi no-name. Jednocześnie jednak model najdroższy nie będzie gwarantował nam najlepszego rozwiązania.

 

undefined

- REKLAMA -

Zewnętrzne linki