Jak reklamować hotel, pensjonat czy gospodarstwo agroturystyczne w internecie?

REKLAMA

Sezon rozpoczęty, a Ty wciąż nie masz pełnego obłożenia? Nawet najpiękniejszy ośrodek nie będzie miał gości, jeśli nie będą oni wiedzieli o jego istnieniu. Niezbędna jest reklama. I to taka, która jest dostosowana do profilu odbiorców. Czasy ulotek i ogłoszeń w gazetach już dawno minęły. Teraz króluje internet. Jak promować hotel, gospodarstwo agroturystyczne, czy pensjonat w internecie? Jak zachęcić gości do przyjazdu?

Influencerzy

Pod zagadkowym określeniem “influencer” kryją się osoby, które przez swoją aktywność w mediach społecznościowych wpływają na rozpoznawalność i opinie na temat danego miejsca. Każda z tych osób ma tysiące fanów, które obserwują drobne wycinki z ich życia. Do współpracy warto wybierać influencerów z dużą liczbą śledzących osób oraz wiarygodnymi parametrami konta. Pamiętać należy również o odpowiednim dopasowaniu odbiorców z polityką samego pensjonatu. Jeśli chcemy prowadzić ośrodek przeznaczony głównie dla rodzin z dziećmi to wybierajmy influencera, który działa w tym samym temacie – np. z blogów parentingowych. Jeżeli chcemy pochwalić się piękną lokalizacją hotelu to wybierzmy kogoś, kto specjalizuje się w podróżach lub lifestyle. Hotele lub gospodarstwa zapraszają influencera (najczęściej z rodziną lub znajomymi), a on wrzuca na swoje relacje i zdjęcia z tego zdarzenia. Jest to forma zapłaty za gościnę. Najbardziej wpływowi z nich poproszą jednak o dodatkowe wynagrodzenie.

Social Media

Media społecznościowe mają ogromną moc. Regularne i przemyślane prowadzenie profili społecznościowych na Facebook’u, Instagramie czy TikToku to absolutne minimum. Warto też pojawić się na mniej znanych portalach, choć siła ich oddziaływania jest odrobinę mniejsza. Dzielenie się na kanałach społecznościowych małymi, codziennymi wydarzeniami z życia hotelu czy pensjonatu to najlepszy sposób na oczarowanie nim przyszłych gości. W kanałach social mediów dostępne są również opcje poszerzania zasięgów czy zbierania leadów poprzez płatne reklamy.

Strona internetowa

To po prostu must have każdego pensjonatu i hotelu. Zanim goście zdecydują się na dokonanie rezerwacji zazwyczaj sprawdzają stronę internetową ośrodka. Powinna znaleźć się na nim pełna oferta, cennik, zdjęcia oraz wszystkie niezbędne dane kontaktowe. Przyda się też mapa dojazdu. Na niektórych stronach jest też możliwość wykonania rezerwacji online, co jest wygodne, gdyż nie wszyscy goście będą chcieli dokonywać rezerwacji telefonicznie.

Google

Strona internetowa nie ma większego sensu, jeśli nie będzie właściwie pozycjonowana. Wyszukiwarki muszą ją zaindeksować i umieszczać możliwie wysoko na listach wyników. Większość użytkowników, nawet nie zagląda na drugą stronę wyszukiwania, dlatego warto zawalczyć o tzw. TOP10. Pozycjonowanie jest tematem bardzo szerokim i dość skomplikowanym. Algorytmy Google wciąż się zmieniają, dlatego pozycjonowanie stron warto powierzyć specjalistom.

Google Ads

Google można też wykorzystać do tworzenia reklam. Google Ads to usługa, która umożliwia pokazywanie reklam osobom potencjalnie zainteresowanym konkretną usługą. Przykładowo, jeśli ktoś wpisuje w wyszukiwarkę hasło “hotel z jacuzzi” to Google Ads podsunie mu banery reklamowe oraz reklamy tekstowe hoteli z jacuzzi, które za taką usługę zapłaciły. W ten sposób zwiększają ich szansę dotarcia do odbiorców.

Źródło: Jak reklamować hotel, gopodarstwo agroturystyczne, pensjonat

undefined

- REKLAMA -




Zewnętrzne linki