czwartek, 25 kwietnia, 2024

Sposób na zarobek: mobilny biznes gastronomiczny

Strona głównaInformator / Materiały zewnętrzneSposób na zarobek: mobilny biznes gastronomiczny

Sposób na zarobek: mobilny biznes gastronomiczny

- Advertisement -

Gastronomia przyciąga licznych inwestorów, którzy poszukując pomysłu na własny biznes, decydują się na otwarcie restauracji czy kawiarni. Biznes gastronomiczny to jednak wymagające zajęcie. Szczególnie na początku konieczne jest spełnienia wielu wymogów prawnych i technicznych, a także posiadanie sporego nakładu finansowego.  Dobrym pomysłem na start może być mobilna gastronomiaRowery do lodów czy rowery do kawy coraz mocniej zdobywają rynek. Oferują produkty wysokiej jakości i w ten sposób mogą konkurować z lokalami gastronomicznymi.

Mobilna gastronomia: jak to wygląda?

Mobilna gastronomia to przede wszystkim różnego rodzaju pojazdy, za pomocą których można sprzedawać jedzenie lub napoje. Specjalnie dopasowane rowery lub pojazdy mają zamontowane moduły, które umożliwiają chłodzenie, mrożenie lub podgrzewanie oferowanych produktów. W ten sposób zyskujemy wiele możliwości – możemy sprzedawać różnego rodzaju produkty. Najczęściej spotykane są lody, ciepłe napoje czy lemoniada, a także jedzenie, które nie wymaga skomplikowanej obróbki, np. hot-dogi lub zapiekanki. Food bike zaopatrzony jest w odpowiednio dostosowany akumulator. Dzięki temu możliwa jest praca nawet przez cały dzień bez dodatkowego źródła zasilania. Rowery do lodówrowery do kawy lub inne pojazdy gastronomiczne najczęściej ustawione są w sezonie letnim na dworze, w miejscach często uczęszczanych przez ludzi. Mogą to być np. parki, skwerki, plaże miejskie lub place, na których odbywają się koncerty i eventy. Rower do lodów najczęściej traktowany jest jako biznes sezonowy. Jednak modułowość tych pojazdów umożliwia zmianę oferty na chłodniejsze dni i zastąpienie lodów np. kawą czy ciastami. Mobilna gastronomiapozwala na jeszcze lepszy kontakt z klientem niż lokal gastronomiczny. To świetny pomysł na biznes dla bardzo komunikatywnych i otwartych osób, które lubią kontakt z drugim człowiekiem.

Sposoby, aby nasz rower gastronomiczny zdobył stałych klientów

Prowadząc własny biznes gastronomiczny trzeba przede wszystkim postawić na produkt wysokiej jakości i kompetentną, miłą obsługę. To dwa bardzo ważne elementy, na które wielu gości zwraca uwagę na pierwszym miejscu. Jednak mobilna gastronomiaoferuje szerokie spektrum możliwości wdrażania nowych pomysłów. Łatwe przenoszenie punktu sprzedaży czy zmiany oferty pozwalają na to, by aktywnie poszukiwać kolejnych klientów. Rower gastronomiczny może oferować rożne produkty i  w ten sposób odpowiadać na odmienne potrzeby innych grup odbiorców. Aby jednak przyciągnąć ich na dłużej, warto pomyśleć o dodatkowych promocjach. Najprostszymi sposobami są gratisowe porcje czy zniżki dla grup klientów lub np. osób mieszkających w pobliżu. Można rozdawać ulotki lub za pośrednictwem mediów społecznościowych ustalić hasło, które pozwoli na skorzystanie ze specjalnej oferty. Dobrym pomysłem na przyciągniecie takich osób na dłużej jest także oferowanie np. 10 kulki lodów lub kawy gratis. Mogą do tego służyć specjale karty, na których klienci będą zbierać naklejki lub pieczątki. Takie akcje ułatwiają także specjalne aplikacje, które pozwalają na to, by kolejne zamówienia zapisywać za ich pomocą. Jest to ułatwienie zarówno dla właścicieli, jak i klientów. Przy odpowiedniej komunikacji, oferowaniu dobrych produktów, możemy prowadzić działania tak, aby klient zamiast wybrać lokal gastronomiczny – przyszedł do nas.

Food bike sezonowo, ale nie tylko

Rower gastronomiczny kojarzy się głownie z biznesem sezonowym, szczególnie jeśli na myśli mamy rower do lodów. I oczywiście sprzedaż na świeżym powietrzu w ciepłych miesiącach to jego główne przeznaczenie. Nie oznacza jednak, że  w chłodniejszych miesiącach zupełnie nie ma możliwości prowadzenia takiego biznesu. Food bike jest na tyle niewielki, a jednocześnie mobilny, że można ustawić go także w pomieszczeniu. Coraz częściej centra handlowe decydują się na uzupełnienie swojej strefy gastronomicznej poprzez udostępnianie specjalnych miejsc, gdzie można ustawić rower gastronomiczny. Produktem, który jest jednak dość mocno zależny od pogody są lody.  Rower do lodów po sezonie można jednak przerobić na rower do kawy poprzez zmianę modułu. Poza sezonem odbywa się  także sporo wydarzeń, w których warto brać udział. Mogą to być specjalne eventy, gdzie spotyka się mobilna gastronomia. Jednak organizatorzy konferencji, spotkań biznesowych czy koncertów, również często szukają sposobów na zapewnienie uczestnikom ciepłych napojów czy posiłków. Jeśli chcemy brać udział w takich wydarzenia, warto nasz własny biznes gastronomiczny reklamować wśród agencji eventowych, które pośredniczą w kontakcie z organizatorami.Mobilna gastronomia jest jednak dla wielu osób idealnym pomyłem na biznes sezonowy, zwłaszcza, że pozwala na osiąganie wysokich zysków w porównaniu do kosztów jej utrzymania. Umożliwia wówczas w trakcie zimowych miesięcy na prowadzenie innej działalności lub własny rozwój np. poprzez udział w warsztatach lub kursach kulinarnych.

1 KOMENTARZ

- Advertisment -

Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych – jaworznickie szkoły opublikowały regulaminy naboru

Jaworznickie szkoły ponadpodstawowe udostępniły na swoich stronach internetowych regulaminy rekrutacji na kolejny rok szkolny. Rekrutacja rozpocznie się już w maju. Proces rekrutacyjny rozpocznie się 13...

Uśmiechnięty Sebastian Kuś oddelegowany na badania psychiatryczne

Przed Sądem Rejonowym w Chrzanowie odbyła się 24 kwietnia 2024 roku kolejna rozprawa Sebastiana Kusia, która wedle wcześniejszych zapowiedzi sądu miała zakończyć jego 5-letni...

Majówka 2024 w GEOsferze

Z okazji zbliżającej się majówki Ośrodek Edukacji Ekologiczno-Geologicznej GEOsfera w Jaworznie przygotował liczne atrakcje na dni od 1 do 3 maja. Wydarzenia zaplanowane prze GEOsferę...