piątek, 29 marca, 2024

Mniejsze koszty, większa kontrola – zalety scentralizowanej dystrybucji

Strona głównaInformator / Materiały zewnętrzneMniejsze koszty, większa kontrola – zalety scentralizowanej dystrybucji

Mniejsze koszty, większa kontrola – zalety scentralizowanej dystrybucji

- Advertisement -

Wiele przedsiębiorstw opiera swoje działanie na sieci rozmieszczonych w różnych zakątkach kraju punktach dystrybucji. Czy jednak takie rozwiązanie jest najbardziej wydajne?

Oparcie logistyki przedsiębiorstwa na sieci punktów dystrybucji znajdujących się w różnych, nierzadko oddalonych od siebie lokacjach może zdawać się dobrym sposobem na uzyskanie dobrego zasięgu oraz elastyczności dystrybucji. Czy jednak jest tak w istocie? Przyjrzyjmy się, jakie zalety ma logistyka oparta na scentralizowanym systemie dystrybucji.

Redukcja kosztów

Scentralizowana dystrybucja to przede wszystkim mniejsze koszty operacyjne. Wynika to między innymi z mniejszej liczby personelu potrzebnego do obsługi tylko jednego, a nie kilku punktów dystrybucji. Pojedyncze centrum logistyczne to również redukcja kosztów wynajmu przestrzeni magazynowej. Oszczędności płynące z mniejszej liczby pracowników oraz wynajmowanej przestrzeni mogą z kolei wpłynąć na redukcję cen produktów, a co za tym idzie, przyciąganiu nowych klientów.

Większa kontrola

Ograniczona ilość przestrzeni i zasobów ludzkich, którymi trzeba zarządzać, oznacza również lepszą kontrolę nad procesami logistycznymi. Śledzenie stanu magazynu czy też przebiegu poszczególnych operacji jest bowiem znacznie łatwiejsze w sytuacji, gdy informacje na ten temat znajdują się w jednym miejscu. Kontrolę — także w sytuacjach kryzysowych — usprawnia łatwiejsza standaryzacja procedur, wynikająca z faktu, iż znacznie prościej zadbać o ujednolicenie schematów działań obejmujących tylko jedno centrum logistyczne.

Centra logistyczne w Polsce

W Polsce istnieje kilka przykładów prężnie działających centrum logistycznych. Jednym z nich jest Lubuskie Centrum Logistyczne oferujące przedsiębiorcom możliwości współpracy takie jak wynajem powierzchni magazynowych połączony z planowaniem transportu czy udzieleniem wszelkiego rodzaju fachowych porad. Tym, co czyni to Centrum Logistyczneszczególnie atrakcyjnym, jest jego lokalizacja – umiejscowienie przy drodze ekspresowej S3 sprawia, że operujące na jego terenie pojazdy mają łatwy dostęp do dróg prowadzących nie tylko do różnych zakątków naszego kraju, ale również całej Europy.

Scentralizowany model dystrybucji to wiele zalet dla przedsiębiorców: mniejsze koszty i większa kontrola nad transportem oraz stanem magazynów. Firmy, które chcą wprowadzić taki model w swoim przedsiębiorstwie, mogą skorzystać z usług takich miejsc jak Lubuskie Centrum Logistyczne (tzw. magazyn Zielona Góra), które udostępniają zarówno przestrzeń, jak i narzędzia niezbędne do scentralizowania transportu i spedycji.

- Advertisment -

Młodzieżowa Rada Miasta Jaworzna wybrała Prezydium

Podczas II Sesji Młodzieżowej Rady Miasta Jaworzna, która odbyła się w środę, radni dokonali wyboru Prezydium. W Sali Obrad Urzędu Miejskiego w środę, 27 marca...

Policja apeluje o bezpieczną Wielkanoc

Policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Jaworznie apelują o zachowanie bezpieczeństwa podczas Świąt Wielkanocnych. Zwracają uwagę na bezpieczną podróż, zakupy, zabezpieczenie mieszkania oraz zachowania...

Gdzie znów nie świecą latarnie?

Jeden z mieszkańców zgłosił się do naszej redakcji z problemem nieświecących latarni na Deptaku Zdzisława Krudzielskiego w Szczakowej. Od pół roku interweniuje w tej...