Jak wybrać odpowiednią firmę do spedycji międzynarodowej? 7 porad

REKLAMA

Wybór odpowiedniego przewoźnika towarów nie jest prosty. Na co koniecznie trzeba zwrócić uwagę, jeśli poszukujemy specjalisty od transportu międzynarodowego? Przedstawiamy 7 punktów, z którymi musisz się zapoznać!

1. Kompleksowość przewoźnika

Najlepiej jest, gdy przewoźnik zajmuje się całym procesem. Znajdź firmę, której specjalnością jest logistyka z nastawieniem na spedycję i która ma swoją własną flotę pojazdów. Dzięki temu będziesz miał pewność, że Twoje towary są w rękach jednej firmy i to ona za to odpowiada. Zmniejsza to też koszty, które byłyby wyższe w przypadku zaangażowania kilku różnych przedsiębiorstw.

2. Spedycja całopojazdowa a drobnicowa

Spedycja międzynarodowa może być realizowana w różnej skali, w zależności od ilości towarów, jakie chcemy przewieźć. Duże ilości wysyłane są w ramach spedycji całopojazdowej. Jeśli jednak musimy przetransportować tylko kilka palet, szukajmy spedycji drobnicowej. Zatem pierwsze kryterium, na które musimy zwrócić uwagę: czy dana firma ma w ofercie realizacje interesującej nas ilości towarów?

3. Dostępne środki transportu

Firma transportowa powinna posiadać rozbudowany i nowoczesny tabor pojazdów, spełniający wszystkie normy europejskie, a w przypadku transportu towarów poza Europę – także swoiste dla krajów, przez które będzie przejeżdżać. Ważne jest, aby liczba pojazdów i ich ładowność była odpowiednia dla Twoich potrzeb. Jeśli planujesz przewozić substancje niebezpieczne, dowiedz się, czy wybrana firma ma taką możliwość.

4. Profesjonalizm i znajomość prawa

Zlecając transport towarów musisz być pewny, że osoby za to odpowiedzialne są w pełni świadome prawa transportowego międzynarodowego. Dobry spedytor będzie o wszystkim Cię informował i zorganizuje zlecenie transportowe w najbardziej optymalny dla Ciebie sposób. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i pieniądze. Dowiedz się jakie wyszkolenie mają pracownicy odpowiedzialni za przetwarzanie Twojego zlecenia. Jeśli firma spedycyjna prowadzi również usługi transportowe, wszyscy kierowcy powinni posiadać certyfikat kompetencji zawodowych i aktualne szkolenia.

5. Dostępność i pomoc w sprawach awaryjnych

Dobry spedytor jest dostępny non stop, dlatego w razie problemów z transportem, zmianami godzin załadunku, opóźnień czy awarii pojazdów, powinien od razu znaleźć wolną osobę, która pomoże rozwiązać dany kłopot czy udzielić informacji. Dobrze jest, gdy dostępne osoby mówią w języku lokalnym, co ułatwi znalezienie rozwiązania dla problemów zaistniałych poza terenami Polski.

6. Stabilna pozycja firmy

Kiedy szukasz odpowiedniej firmy, sprawdź referencje i certyfikaty. Będziesz miał wtedy pewność, że wybrane przedsiębiorstwo posiada stabilną pozycję na rynku i jest specjalistą w swojej dziedzinie. Dobrze wygląda członkostwo w organizacjach firm spedycyjnych, które oferują szkolenia, wspierają uczciwą konkurencję i podnoszą poziom jakości usług. O stabilności spedytora świadczy także historia – firma działająca przez kilkadziesiąt lat budzi większe zaufanie niż ta, która powstała kilka lat temu.

7. Przejrzystość umów i pisemne gwarancje

Spedycja międzynarodowa łączy się z dużą ilością dokumentacji. Ważne jest, aby wszystkie umowy, potwierdzenia i inne pisma były wydawane w terminie. Zwróć uwagę, czy treści umów są przejrzyste i jednoznaczne oraz czy zawierają wszystkie niezbędne informacje. Warto jest zadbać o to, aby wszystkie gwarancje i zapewnienia były na piśmie. Sprawdź stawki, kilometry oraz terminy płatności. Dzięki temu możesz zauważyć, czy nie doszło do jakichś niedociągnięć i czy wszystkie warunki umowy zostały zrealizowane.

- REKLAMA -


Zewnętrzne linki